Pagina 2 van 425

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 11:43
door Z2N
Erno-BE schreef:Is het niet mogelijk om een Breng-GTW aan een Arriva-GTW te koppelen? Dan kun je als de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] niet rijdt, de [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] opheffen na 10 uur en de [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] door 1x Arriva+1x Breng laten rijden en in de avondspits met 2x Arriva + 1x Breng laten rijden. De [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] vervoert voornamelijk lucht, omdat die in Arnhem nergens op aansluit (want geen [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]), terwijl de [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] nog drukker is (immers biedt deze trein aansluitingen richting Utrecht en Nijmegen.)
De laatste 3100 vanuit de Randstad is om 22:14 in Ah, de laatste 30700 vertrekt om 18:48. Ligt het aan mij of klopt je punt niet? (A)

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 11:44
door Nitein-Repart
Z2N schreef:
Erno-BE schreef:Is het niet mogelijk om een Breng-GTW aan een Arriva-GTW te koppelen? Dan kun je als de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] niet rijdt, de [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] opheffen na 10 uur en de [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] door 1x Arriva+1x Breng laten rijden en in de avondspits met 2x Arriva + 1x Breng laten rijden. De [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] vervoert voornamelijk lucht, omdat die in Arnhem nergens op aansluit (want geen [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]), terwijl de [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] nog drukker is (immers biedt deze trein aansluitingen richting Utrecht en Nijmegen.)
De laatste 3100 vanuit de Randstad is om 22:14 in Ah, de laatste 30700 vertrekt om 18:48. Ligt het aan mij of klopt je punt niet? (A)
Ik bedoel een situatie als gisteren als de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] niet rijdt

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 11:46
door Z2N
Zeg dat dan... :')

In theorie wel, in de praktijk niet omdat twee verschillende bedrijven en de verzekeringshel die daarbij komt. Voor een eenmalig iets loont het dan niet de moeite.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 12:48
door Wubbo
De makkelijkste oplossing is dan een Arriva-trein opheffen en in hetzelfde pad een Breng-trein inleggen. Dan is je materieelplaatje wel wat anders, maar goed. Combineren kunnen die dingen wel, dat is het punt niet.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 14:36
door SuperGhost
Dat ze konden combineren was zelfs een eis. Breng had daarom ook geen keuze in het materieel en moest hetzelfde gebruiken als Arriva (en Arriva moest verplicht een vervolgorder opnemen voor Breng).

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 15:12
door Meltrain
Erno-BE schreef:Is het niet mogelijk om een Breng-GTW aan een Arriva-GTW te koppelen? Dan kun je als de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] niet rijdt, de [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] opheffen na 10 uur en de [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] door 1x Arriva+1x Breng laten rijden en in de avondspits met 2x Arriva + 1x Breng laten rijden.
Ik dacht ooit eens gehoord te hebben dat er tijdens de spitsuren planmatig (verplicht) al treinen met 9 bakken GTW in die serie reden?
De [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] vervoert voornamelijk lucht, omdat die in Arnhem nergens op aansluit (want geen [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]), terwijl de [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] nog drukker is (immers biedt deze trein aansluitingen richting Utrecht en Nijmegen.)
Komt dan het (overgrote) merendeel van de reizigers vanuit de richting Utrecht? :?
Je zou toch verwachten dat er ook reizigers uit Nijmegen of Arnhem zelf in zitten?

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 18:35
door SuperGhost
Erno ontkent geloof ik nog het bestaan van spoorlijnen vanuit Arnhem naar Nijmegen, Tiel en Zutphen én het bestaan van woningen, winkels en bedrijven in Arnhem zelf (A)

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 18:38
door Aking
Mikos schreef:Er is dus net iets te weinig SGM en SLT om volgens planning te rijden, de rest van het materieel is op gepland niveau of daarboven.
Dus VIRM-12 op sletdiensten? 8-)

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 18:54
door Suus
Meltrain schreef:
Erno-BE schreef:Is het niet mogelijk om een Breng-GTW aan een Arriva-GTW te koppelen? Dan kun je als de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] niet rijdt, de [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] opheffen na 10 uur en de [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] door 1x Arriva+1x Breng laten rijden en in de avondspits met 2x Arriva + 1x Breng laten rijden.
Ik dacht ooit eens gehoord te hebben dat er tijdens de spitsuren planmatig (verplicht) al treinen met 9 bakken GTW in die serie reden?
Als het al verplicht was wordt het niet meer structureel op alle omlopen gedaan, aangezien 2 van de 9 treinstellen van Breng nu op de Maaslijn rijden.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 19:08
door SuperGhost
Het was dan geloof ik ook alleen op 2 of 3 specifieke ritten in de topspits en niet alle spitsritten.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 21:07
door Tochjo
In de concessie is vastgelegd dat treinen 30722, 30724, 30726 en 30728 (Dtc->Ah) en de treinen 30757, 30759, 30761 en 30763 (Ah->Dtc) met drie treinstellen gereden moeten worden. Dat kan alleen door alle negen stellen in te zetten. In de praktijk wordt dit niet gedaan, zo blijkt uit het feit dat twee stellen op de Maaslijn worden ingezet.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 22:44
door SuperGhost
Aangezien die verschuiving volgens mij ook deels op initiatief van de provincie/stadsregio is gegaan, lijkt het me dat Breng dan wel een (tijdelijke) uitzondering heeft gekregen ;-)

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: di 29 nov 2016, 20:22
door Frank93
Als de concessie naar een andere vervoerder gaat, is de vorige vervoerder dan verplicht om de routepijlen weg te halen? Ik kom in Purmerend nog wel eens een Arriva pijl tegen namelijk. Het is leuk dat ze er nog hangen maar vind het ergens ook wel een beetje slordig.

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: di 29 nov 2016, 20:25
door Daniel
Niet dat ik weet, maar de vervoerders zelf vergeten ze ook nogal eens. Hier vlakbij hangen nog routepijlen van Connexxion op een route waar al heel veel jaren geen bus meer komt.

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: di 29 nov 2016, 22:41
door OmniLezer
Ik vind ook Connexxion pijlen van lijn 186 in Barendrecht naar een doodlopende dijk. Dat is ook weer zo'n slordige fout.

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: di 29 nov 2016, 23:11
door nvdw
Volgens mij zijn gemeentes ook niet zo happig op die pijltjes en stickers. Uiteindelijk wordt het wel toegestaan maar vervolgens ruimt niemand het meer op... kwam in Gorinchem laatst nog een verdwaalde sticker op lantaarnpalen tegen voor lijn 257. Dat is al van minstens tien jaar terug...

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: di 29 nov 2016, 23:15
door Daniel
In Dordrecht hangt op het Lunenburgplein ook al jaren een bordje van lijn 258 van de ZWN, da's al bijna 20 jaar geleden dat de streekvervoerders samenwerkten met het Stadsvervoer Dordrecht door MAT-ritten nuttig te gebruiken voor diverse spitssneldiensten in de stad.

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: di 29 nov 2016, 23:50
door huibf
Hermes zet de pijltjes op het haltebord zelf....

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: wo 30 nov 2016, 00:13
door dennistd
Dan moet er natuurlijk wel een halte voor de afslag liggen. Of staat er dan op het haltebord: 'vijfde straat rechts, daarna tweede straat links en direct weer rechts' (A)

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: wo 30 nov 2016, 00:52
door Zugführer
:Y
In jouw voorbeeld staat er dan een blauwe pijl naar rechts met een 3 er in, dan een pijl naar links met een 2 er in en nog een pijl naar rechts, als ik me nu niet heel erg vergis :P

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: do 01 dec 2016, 15:47
door Icloud
Aan welke kant rijden hsl treinen op het duitse hsl spoor? Links net zoals in frankrijk belgie en nederland(gedeeltelijk)?

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: do 01 dec 2016, 15:56
door Aking
Gewoon rechts

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: do 01 dec 2016, 15:59
door Suus
In Duitsland rijden alleen de treinen tussen Aachen en de grens links.

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: do 01 dec 2016, 16:01
door Icloud
Aking schreef:Gewoon rechts
Zo gewoon is het niet, het grootste gedeelte van het europese hsl netwerk is links de standaard.

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: do 01 dec 2016, 16:16
door Suus
Er wordt in veel landen ook links gereden op het normale spoorwegennet. Op basis daarvan wordt dan ook bepaald op welke kant van de HSL-lijnen er wordt gereden.

Onder andere in België, het meerendeel van Frankrijk, Zweden en Italië wordt links gereden. Van Spanje weet ik het eigenlijk niet, maar volgens mij is het daar rechts.