Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Misschien heeft de computer van de NS een reismogelijkheid gevonden waarop je geen 30 minuten vertraging zou zijn opgelopen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

In mijn formulier voor de claim (waarvan ik overigens het volledige bedrag mag ontvangen *O* ) werd naar een specifieke verbinding gevraagd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Ik ben best wel benieuwd hoeveel tramlijnen er in Rotterdam mogelijk zijn met alle keerlussen en mogelijke ringlijnen, iemand enig idee? :')
PSA: Links gaan, rechts staan
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Hoe bedoel je? Vanaf elk eindpunt naar elk eindpunt?
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Inderdaad van het ene eindpunt/uiteinde naar het andere, maar ook wat ertussen zit (in Schiedam kan men keren maar het is geen eindpunt).
PSA: Links gaan, rechts staan
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Maar dan wil je dus op elk eindpunt een stuk of 20 lijnen laten keren? :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Zoveel ongebruikte keerlussen heeft Rotterdam toch niet. Volgens mij zijn het er vier, in Den Haag weet ik er toch minstens evenzoveel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SDC
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 13:56

Re: Korte vragen

Bericht door SDC »

Ik vraag me af of er een forumgenoot is die mij kan helpen aan actuele vertrekstaten. Deze waren vroeger te vinden op de website van NS, later via een weblink met daarin de stationsafkorting, maar bij mijn weten zijn de vertrekstaten niet meer via deze wegen te verkrijgen. Iemand die misschien een andere bron heeft? Misschien ten overvloede: ik doel hier op de online versies van de gele borden met vertrektijden op de stations.

Eventueel zijn oudere vertrekstaten (dr 2018) ook nog wel een optie, omdat er tussen dr 2018 en dr 2019 op de voor mij interessante stations weinig verschillen in patroontijden zijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Ik heb momenteel alleen plastic vertrektstaten van een jaartje of 25 oud in de aanbieding voor je, maar ik gok dat er sindsdien wel e.e.a. veranderd is :')
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Dat zijn actuele vertrektijden, dat is wat anders.

Volgens mij zijn ze weg, ze stonden als laatste op stationspagina's als deze Je zou het NS kunnen vragen via Twitter/Forum.
SDC
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 13:56

Re: Korte vragen

Bericht door SDC »

Dank voor de links, maar dat zijn inderdaad actuele vertrektijden, geen statisch overzicht. Via het NS serviceforum heb ik wat rondgevraagd, maar daar kan tot op heden niemand mij eraan helpen. Toch lijkt mij dat de bestanden niet van de aardbodem verdwenen zijn, omdat de gele vertrekstaten er ook uit ontwikkeld worden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Maar het feit dat de bestanden nog bestaan betekent natuurlijk niet persé dat ze ook nog openbaar zijn ;)
SDC
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 13:56

Re: Korte vragen

Bericht door SDC »

Uiteraard, maar zoals met veel dingen is er vaak een groot onderscheid tussen wat er in de OV-wereld geheel openbaar beschikbaar is, en wat er via-via voor de hobbyist of professional nog te regelen of verkrijgen valt. Een groot deel van het forum is namelijk gebaseerd op de kennis en kunde van insiders of goed geïnformeerde hobbyisten. Als de vertrekstaten echt tot staatsgeheim zouden zijn verklaard dan zou ik er niet naar hebben gevraagd, maar aangezien er misschien toch nog wel mogelijkheden via het forum zijn (bijvoorbeeld forumleden die nog recente bestanden hebben, of een database), heb ik toch de gok gewaagd.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Staan er bij station Leidschenveen en/of Nootdorp deelfietsen?
PSA: Links gaan, rechts staan
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Wordt er bij FLIRTS eigenlijk wel eens gereden met 2x4? Ik zie eigenlijk alleen maar max. 7 bakken en op sommige ritten in de spits kan het soms net het verschil maken tussen staan of zitten.
🍉
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Bij Keolis in het begin wel, maar nu niet meer omdat perron 2b in Hengelo toch te kort blijkt om de trein eraan te hebben staan en ook nog het sein goed te kunnen zien.
sumazuyq
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 15:35

Re: Korte vragen

Bericht door sumazuyq »

Kan je met een e-ticket 'terugreis Schiphol' je reis beginnen op Amsterdam-Zuid? Er valt met e-tickets toch niet te controleren waar je instapt?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Ik weet niet of je met die QR-code wel binnen kunt komen op Zuid. Zou mij niets verbazen dat er info instaat waardoor de computer je de toegang kan weigeren.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Aan de andere kant staan er op Schiphol geen poortjes, en mag je je reisnop elk station onderbreken. Waarna je daar dus weer door de poortjes naar binnen moet kunnen.

En ik betwijfel of die QR codes zo geavanceerd zijn dat het systeem ziet dat je niet eerst bent uitgecheckt op dat station.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Is het Duitse Bad Münstereifel echt de moeite waard te bezoeken, aangezien het in een enorme uithoek ligt en vanaf Euskirchen is het twee uur voor een retour, inclusief bezoek aan de stad? Of zijn er makkelijker te bereiken alternatieven? In Hattingen en Remscheid-Lennep ben ik al geweest.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Hainje schreef:Wordt er bij FLIRTS eigenlijk wel eens gereden met 2x4? Ik zie eigenlijk alleen maar max. 7 bakken en op sommige ritten in de spits kan het soms net het verschil maken tussen staan of zitten.
Ik had vorige week maandag bij toeval drie treinen met 8 bakken tussen Dordrecht en Tilburg. In de [serie=Sprinter|2019|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] rijden vooral wat spitsslagen gepland met 2x4. Er is in de late avond zelfs ergens een trein met gepland 3x3, namelijk de 6687.
Nitein-Repart schreef:Is het Duitse Bad Münstereifel echt de moeite waard te bezoeken, aangezien het in een enorme uithoek ligt en vanaf Euskirchen is het twee uur voor een retour, inclusief bezoek aan de stad? Of zijn er makkelijker te bereiken alternatieven? In Hattingen en Remscheid-Lennep ben ik al geweest.
Qua binnenstad is Bad Münstereifel de moeite best waard te bezoeken. Qua busvervoer is het allemaal vrij summier, Maar zonder dat houd je het daar wel twee uurtjes vol.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

ArrivaBas schreef:Ik had vorige week maandag bij toeval drie treinen met 8 bakken tussen Dordrecht en Tilburg. In de [serie=Sprinter|2019|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] rijden vooral wat spitsslagen gepland met 2x4. Er is in de late avond zelfs ergens een trein met gepland 3x3, namelijk de 6687.
Ah thanks. Hmm, want het valt me op dat de Sprinters tussen Tilburg en Breda gewoon altijd staanplaatsen hebben. Vanmiddag zelfs in de eerste klasse. Een paar bakjes erbij zou dus wel wenselijk zijn.
🍉
sumazuyq
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 15:35

Re: Korte vragen

Bericht door sumazuyq »

Hainje schreef:Ik weet niet of je met die QR-code wel binnen kunt komen op Zuid. Zou mij niets verbazen dat er info instaat waardoor de computer je de toegang kan weigeren.
Net geprobeerd en het werkt gewoon. Maar kunnen conducteurs zien waar je bijvoorbeeld een poortje hebt geopend met het ticket?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten