Pagina 21 van 422

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 mar 2017, 12:38
door regenmaker
Ik heb het idee dat de MAN bussen inmiddels door elkaar heenrijden. Alleen de Mercedes bussen die in Nijmegen zijn komen vrijwel nooit in Arnhem.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 mar 2017, 13:12
door Meltrain
En de Berkhof en Hess bussen blijven altijd in de buurt van Arnhem. :mrgreen:

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 mar 2017, 14:16
door Gothic-Writer
Marc schreef:Ik had een vraagje over de Breng-bussen in de regio Arnhem-Nijmegen:
Ik had begrepen dat de bussen met een blauw dak van de regio Arnhem zijn en in de regio Nijmegen rijden bussen met roze daken. In Nijmegen zie ik regelmatig (ook aan de zuidkant van Nijmegen) bussen rondrijden met een blauw dak. Heeft het ermee te maken dat lijnen vanuit een andere stalling worden gereden, bussen omlooptechnisch aan elkaar zijn geknoopt of er bussen tussen Arnhem en Nijmegen zijn/worden gewisseld?
Wat ik mij kan herinneren uit de periode dat ik zelf in die regio heb gewoond, was het zo dat de MAN bussen wel een basiskleur van of Arnhem, dan wel Nijmegen hebben gekregen, maar gewoon inzetbaar moeten zijn binnen de gehele concessie. Dus daardoor kan het dus zijn dat en bus de ene dag moet rijden op bijvoorbeeld lijn 52 Arnhem - Wageningen en de volgende dag rijd op bijvoorbeeld lijn 84 Gennep - Venray. Er zijn enigszins wel een aantal bussen die 'vast' rijden in een bepaalde regio, zo rijden onder andere de lage wagenparknummers van de 5300 serie veelal in en rondom Nijmegen (blauwe kleur) en de lage wagenparknummers 5400 in en rondom Arnhem (roze kleur).

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 mar 2017, 15:04
door regenmaker
Welke ritten op lijn 84 worden gereden door Breng?

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 mar 2017, 15:38
door Marc
Meltrain schreef:En de Berkhof en Hess bussen blijven altijd in de buurt van Arnhem. :mrgreen:
Een verlengsnoer naar Nijmegen leggen :mrgreen:

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 mar 2017, 15:46
door dylanwild94
Gothic-Writer schreef:
Marc schreef:Ik had een vraagje over de Breng-bussen in de regio Arnhem-Nijmegen:
Ik had begrepen dat de bussen met een blauw dak van de regio Arnhem zijn en in de regio Nijmegen rijden bussen met roze daken. In Nijmegen zie ik regelmatig (ook aan de zuidkant van Nijmegen) bussen rondrijden met een blauw dak. Heeft het ermee te maken dat lijnen vanuit een andere stalling worden gereden, bussen omlooptechnisch aan elkaar zijn geknoopt of er bussen tussen Arnhem en Nijmegen zijn/worden gewisseld?
Wat ik mij kan herinneren uit de periode dat ik zelf in die regio heb gewoond, was het zo dat de MAN bussen wel een basiskleur van of Arnhem, dan wel Nijmegen hebben gekregen, maar gewoon inzetbaar moeten zijn binnen de gehele concessie. Dus daardoor kan het dus zijn dat en bus de ene dag moet rijden op bijvoorbeeld lijn 52 Arnhem - Wageningen en de volgende dag rijd op bijvoorbeeld lijn 84 Gennep - Venray. Er zijn enigszins wel een aantal bussen die 'vast' rijden in een bepaalde regio, zo rijden onder andere de lage wagenparknummers van de 5300 serie veelal in en rondom Nijmegen (blauwe kleur) en de lage wagenparknummers 5400 in en rondom Arnhem (roze kleur).
Alleen Nijmegen zijn roze daken en Arnhem zijn blauwe daken. Dat klopt niet helemaal dan met de MAN's.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 mar 2017, 07:55
door Z2N
Efficiëntie gaat natuurlijk boven het hebben van een juiste kleur dak. (A)

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 mar 2017, 10:24
door Mr-W
regenmaker schreef:Welke ritten op lijn 84 worden gereden door Breng?
Volgens mij alleen de korte ritten tot Boxmeer, overigens valt de lijn volledig onder de provincie Limburg en niet zoals eerder vermeld onder Brabant.
Ook het Brabants tarievenhuis is niet van toepassing.
dennistd schreef:
Sietse schreef:
Milco schreef:Mag en kun je met een buitenlandse trein binnen Nederland reizen, op een traject waar ook binnenlandse treinen rijden, als je met de ov-chipkaart reist? Bijvoorbeeld van Mt naar Mtr (NMBS en Arriva) en hetzelfde gaat per april gelden tussen Ah en Zv (Arriva/Breng en DB).
Tussen Arnhem en Zevenaar kun je binnenkort met Abellio reizen met de OV Chipkaart. Inchecken kan gewoon met de Arriva/Breng paaltjes en poortjes. Personeel van Arriva/Breng gaat ook controleren in de Abelliotreinen. Dit heb ik ik vorig jaar zomer eens gehoord, maar neem aan dat het nog actueel is.
Deze zelfde regeling (inclusief controles) zou in december ook moeten gaan gelden voor Eurobahn op Hengelo-Oldenzaal trouwens, al is het dan natuurlijk Syntus ipv Breng/Arriva.
Hopelijk krijgen ze een cursus Duits :wink:

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 mar 2017, 14:38
door Gothic-Writer
dylanwild94 schreef:
Gothic-Writer schreef:
Marc schreef:Ik had een vraagje over de Breng-bussen in de regio Arnhem-Nijmegen:
Ik had begrepen dat de bussen met een blauw dak van de regio Arnhem zijn en in de regio Nijmegen rijden bussen met roze daken. In Nijmegen zie ik regelmatig (ook aan de zuidkant van Nijmegen) bussen rondrijden met een blauw dak. Heeft het ermee te maken dat lijnen vanuit een andere stalling worden gereden, bussen omlooptechnisch aan elkaar zijn geknoopt of er bussen tussen Arnhem en Nijmegen zijn/worden gewisseld?
Wat ik mij kan herinneren uit de periode dat ik zelf in die regio heb gewoond, was het zo dat de MAN bussen wel een basiskleur van of Arnhem, dan wel Nijmegen hebben gekregen, maar gewoon inzetbaar moeten zijn binnen de gehele concessie. Dus daardoor kan het dus zijn dat en bus de ene dag moet rijden op bijvoorbeeld lijn 52 Arnhem - Wageningen en de volgende dag rijd op bijvoorbeeld lijn 84 Gennep - Venray. Er zijn enigszins wel een aantal bussen die 'vast' rijden in een bepaalde regio, zo rijden onder andere de lage wagenparknummers van de 5300 serie veelal in en rondom Nijmegen (blauwe kleur) en de lage wagenparknummers 5400 in en rondom Arnhem (roze kleur).
Alleen Nijmegen zijn roze daken en Arnhem zijn blauwe daken. Dat klopt niet helemaal dan met de MAN's.
Wat je zegt klopt, dat de bussen voor Nijmegen, roze en Arnhem Blauw, als hoofdkleur hebben, dat ontken ik ook niet, des on niet te min, wagenparknummers 5300 tot ongeveer 5335 hebben een blauwe kleurstelling, maar rijden veelal in Nijmegen, waar 5401 tot 5430 in Arnhem rijden, terwijl deze juist een roze kleurstelling hebben. Dat was mijn implementatie van de 'lage' wagenparknummers.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 mar 2017, 15:30
door Hainje
Mr-W schreef:
regenmaker schreef:Welke ritten op lijn 84 worden gereden door Breng?
Volgens mij alleen de korte ritten tot Boxmeer
Nee, de ritten van lijn 83 tot aan Gennep rijden verder als lijn 84 naar Venray.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 13 mar 2017, 10:17
door Mr-W
Ook enkele ritten rijden tot Boxmeer rijden met een bus van Breng.
Overigens heeft Brabant er niets meer mee te maken, heb weinig zin om t voor de 3e keer weer te veranderen op de wiki :wink:

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 16 mar 2017, 08:16
door PHS
Als je een studenten weekabonnement hebt, dan reis je in het weekend met korting. Mogen je reisgenoten zonder abonnement dan ook met korting reizen?

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 16 mar 2017, 08:31
door Hendrik
Ja, Samenreiskorting is ook geldig in combinatie met het studentenreisproduct.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 16 mar 2017, 23:17
door ovVeluwe
Weet iemand heel toevallig of de Setra van Noot nog in Gelderland rijdt voor syntus?

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 17 mar 2017, 09:26
door Etienne
Heeft iemand een idee wat er kapot moet zijn bij de Gouwespoorbrug en dat juist de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie] en [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] wel kunnen rijden, en de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle6800[/serie] juist weer niet?

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 17 mar 2017, 09:36
door waldo79
Ik heb het idee dat alleen de 2 zuidelijke sporen in gebruik zijn en dat er daardoor tussen Gouda en de overloopsporen ten noordwesten van Moordrecht enkelsporig dient te worden gereden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 17 mar 2017, 09:43
door Suus
Vorige week vrijdag waren juist de twee zuidelijke sporen buiten gebruik door een storing, bizar dat het nu eigenlijk al een week bal is met die brug.

En inderdaad, als een van de twee brugdelen eruit ligt moeten zowel de Haagse als Rotterdamse treinen enkelsporig eroverheen tussen het emplacement van Gouda (inclusief kruisende bewegingen) en de overloopwissels bij respectievelijk Moordrecht aansluiting Zevenhuizen en Moordrecht overloopwissels.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 17 mar 2017, 09:56
door Jultar
Ik ben gisteren linkerspoor (zuidelijke brugdeel binnenspoor) van Gouda richting Den Haag gegaan, terwijl in tegenovergestelde richting over het linkerspoor (noordelijke brugdeel binnenspoor) van Rotterdam naar Gouda een andere IC mij voorbij kwam. Dus beide brugdelen worden gewoon gebruikt. Waar het probleem dus in zit, geen idee. Wellicht bij beide brugdelen de buitenste sporen?

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 17 mar 2017, 10:11
door waldo79
Prognose oplevering herstelwerkzaamheden staat op 21.30 uur, niet toevallig het moment dat er door uitdunning in de dienstregeling geen conflicten meer optreden. Vandaag wordt de brug dus niet meer hersteld :?

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 18 mar 2017, 11:15
door Gekko123
Kijkend naar verstoringen etc. lijkt het erop dat ze afgelopen nacht de boel hebben gerepareerd. Feit blijft dat dit net zo goed al eerder had gekund, gezien het feit dat er ruim 2 dagen lang minder treinen langs hebben gekund.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 18 mar 2017, 12:10
door Daniel
Reparatie zou volgens zeggen nog wel even duren omdat dat nog gepland moest worden volgens het artikeltje op de ProRail site.
Maar als nu zoals verwacht inderdaad de tijdelijke snelheidsbeperking daar is doorgevoerd dan hoef je dat ook helemaal niks aan de treindienst te merken bij dit defect behalve dat ze wat langzamer over de brug rijden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 18 mar 2017, 12:12
door Milco
Mag een machinist zelf bepalen (uiteraard afhankelijk van de kleur van het sein) bepalen hoeveel minuten voor vertrek hij de trein vanaf een opstelspoor nar het perron rijdt? Treinserie [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] keert bij Almere Centrum op een opstelspoor en vertrekt vanaf het station om :02 en :32. De ene keer stond hij er om :26 al, maar de andere keer kwam hij pas om :29 bij het perron aangereden.

Is hier een beleid voor?

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 19 mar 2017, 22:11
door NintendoC
Betaalt een buurtbus ook motorrijtuigenbelasting? Ik zie wel dat een taxi geen motorrijtuigenbelasting betaald en dat reguliere lijnbussen bijna niks betalen. Kan me best voorstellen dat zoiets een enorme kostenpost is.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 20 mar 2017, 12:02
door Michael
Etienne schreef:Heeft iemand een idee wat er kapot moet zijn bij de Gouwespoorbrug en dat juist de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie] en [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] wel kunnen rijden, en de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle6800[/serie] juist weer niet?
Er zit een klein hoogteverschil tussen het brugdeel en het vaste spoor als ik het artikel van ProRail goed heb begrepen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 20 mar 2017, 13:40
door trolly
NintendoC schreef:Buurtbus [...] motorrijtuigenbelasting?
Niet veel in ieder geval. Het is in ieder geval een bedrijfswagen, en ik neem aan dat het belastingtechnisch niet uitmaakt of zo'n ding wèl of niet met groot rijbewijs gereden wordt. Hoeveel het echt kost kan je hier berekenen.