Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Rijden de dubbeldekkers op de 300 Emmen-Groningen ook s avonds en weekends? En is het te zien hoelaat ze ergens zijn?
Selivio
Berichten: 407
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Korte vragen

Bericht door Selivio »

In principe rijden ze dagelijks. Je zou ze kunnen vinden op de ovzoeker en aanverwanten. De voertuigen zijn de: 3691-3695 en 7684-7687.
Grt. Stefan
John Hill
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: Korte vragen

Bericht door John Hill »

Weet iemand waarom de buschauffeurs op lijn 1 in Enschede claxonneren ter hoogte van bushalte Calslaan? Dit gebeurt nu al enkele weken en ik heb er alleen vandaag al 5 gehoord.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Als groet naar de studenten op de balkons daar, voor zover ik weet. Soms komt er ook nog wel eens een bijzondere bestemming voorbij daar begreep ik :mrgreen:
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Korte vragen

Bericht door Rob357 »

Hahaha, het was mij ook opgevallen en ik vroeg het me ook af. Ik woon aan de Calslaan, de bushalte zit voor mijn huis dus als we op het balkon zitten gaat het wel opvallen als je het een aantal keer hoort. Mijn vermoeden was ook een groet, meestal is er niets bijzonders te zien als ze claxonneren.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Ik zal jullie morgenavond rond 20.45u wel even feliciteren (A)
Laatst gewijzigd door dennistd op ma 15 jun 2020, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Met?
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Met het feit dat ik door de straat kom natuurlijk :roll:
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

John Hill schreef:Weet iemand waarom de buschauffeurs op lijn 1 in Enschede claxonneren ter hoogte van bushalte Calslaan? Dit gebeurt nu al enkele weken en ik heb er alleen vandaag al 5 gehoord.
Rob357 schreef:Hahaha, het was mij ook opgevallen en ik vroeg het me ook af. Ik woon aan de Calslaan, de bushalte zit voor mijn huis dus als we op het balkon zitten gaat het wel opvallen als je het een aantal keer hoort. Mijn vermoeden was ook een groet, meestal is er niets bijzonders te zien als ze claxonneren.
dennistd schreef:Ik zal jullie morgenavond rond 20.45u wel even feliciteren (A)
Tuuttuuttuut *bus*
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Korte vragen

Bericht door teun »

Zijn de prachtige foto's die op dit forum en de wiki gebruikt worden als de "bannerafbeelding" (bij gebrek aan een betere term) eigenlijk ergens als verzameling terug te vinden?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Volgens mij niet, maar je kunt spelen met het nummer in de URL van de plaatjes :wink:
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Korte vragen

Bericht door Rob357 »

dennistd schreef:
John Hill schreef:Weet iemand waarom de buschauffeurs op lijn 1 in Enschede claxonneren ter hoogte van bushalte Calslaan? Dit gebeurt nu al enkele weken en ik heb er alleen vandaag al 5 gehoord.
Rob357 schreef:Hahaha, het was mij ook opgevallen en ik vroeg het me ook af. Ik woon aan de Calslaan, de bushalte zit voor mijn huis dus als we op het balkon zitten gaat het wel opvallen als je het een aantal keer hoort. Mijn vermoeden was ook een groet, meestal is er niets bijzonders te zien als ze claxonneren.
dennistd schreef:Ik zal jullie morgenavond rond 20.45u wel even feliciteren (A)
Tuuttuuttuut *bus*
Helaas, ik was er niet :( .
John Hill
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: Korte vragen

Bericht door John Hill »

dennistd schreef:
John Hill schreef:Weet iemand waarom de buschauffeurs op lijn 1 in Enschede claxonneren ter hoogte van bushalte Calslaan? Dit gebeurt nu al enkele weken en ik heb er alleen vandaag al 5 gehoord.
Rob357 schreef:Hahaha, het was mij ook opgevallen en ik vroeg het me ook af. Ik woon aan de Calslaan, de bushalte zit voor mijn huis dus als we op het balkon zitten gaat het wel opvallen als je het een aantal keer hoort. Mijn vermoeden was ook een groet, meestal is er niets bijzonders te zien als ze claxonneren.
dennistd schreef:Ik zal jullie morgenavond rond 20.45u wel even feliciteren (A)
Tuuttuuttuut *bus*
Luid en duidelijk.
Helaas werd je een beetje overstemd door het carbidschieten dat de hele avond onze ramen deed trillen.
JothamvW
Berichten: 1226
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Korte vragen

Bericht door JothamvW »

Vandaag had de 6656 volgens de reisinfo 35 minuten vertraging opgelopen tussen aankomst in Ravenstein en vertrek uit Wijchen, zonder daarbij andere treinen te hinderen. Hoe kan dit gebeurd zijn, gezien het enkelspoor op de brug en het gebrek aan inhaalmogelijkheden op en nabij de stations?
Zou moeten zijn opgeheven te [wiki]Nm[/wiki].

Ik zag zelf alleen toen ik met de 3062 in [wiki]Ah[/wiki] aankwam dat de kerende 6669 met +20 zou rijden, en uiteindelijk zou die trein vanuit Nijmegen zelf met +25 moeten hebben gereden.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen

Bericht door Ronald »

Klopt mijn conclusie dat je door het nieuwe ticketsysteem van De Lijn als Nederlander op een rit vanuit Nederland (bijv. Tilburg, Maastricht) alleen nog maar via de De Lijn-app in combinatie met een creditcard een ticket kan kopen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Er komen binnenkort ook witte terminals in de bussen waarmee je met een contactloze betaalkaart of mobiele telefoon de rit kan betalen. Die terminals lijken trouwens verdacht veel op de exemplaren die de RET in hun voertuigen heeft: https://www.delijn.be/nl/vervoerbewijze ... s-betalen/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Werkt een m-ticket of sms-ticket niet ook? Ik heb het net even geprobeerd door een DeLijn-account via de website te maken en vervolgens in het onderdeel tickets een Nederlands telefoonnummer te koppelen (zodra je +31 typt verandert het Belgische vlaggetje in een Nederlandse vlag)
Dat werkte gewoon qua verificatie per SMS, dus ik verwacht dat je ook een SMS met je ticket zou moeten kunnen ontvangen. De website gaf daarna althans aan dat ik nu klaar was om een ticket te kopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Zover ik weet is het niet mogelijk om naar buitenlandse servicenummers te SMS’en.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen

Bericht door Ronald »

@Daniel: Wat ik begrepen heb is dat een m-ticket alleen in combinatie met de app en een creditcard/bancontact werkt en een sms-ticket niet met buitenlandse providers werkt. Want hoe gaat de betaling dan in jouw geval?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen

Bericht door Ronald »

Suus schreef:Zover ik weet is het niet mogelijk om naar buitenlandse servicenummers te SMS’en.
Een sms-ticket aanvragen en ontvangen werkt in ieder geval niet volgens de veelgestelde vragen (omdat de betaling via de provider gaat denk ik) maar het ontvangen van de verificatie-sms voor de activatie van de app zou wel moeten werken.
Laatst gewijzigd door Ronald op do 25 jun 2020, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

JothamvW schreef:Vandaag had de 6656 volgens de reisinfo 35 minuten vertraging opgelopen tussen aankomst in Ravenstein en vertrek uit Wijchen, zonder daarbij andere treinen te hinderen. Hoe kan dit gebeurd zijn, gezien het enkelspoor op de brug en het gebrek aan inhaalmogelijkheden op en nabij de stations?
Foutje in de reisinfo waarschijnlijk. Kerende trein 6669 is (volgens dezelfde reisinfo) alsnog uit Arnhem vertrokken met een stel dat ook 6656 reed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

@Ronald: Nouja, de betaling heb ik nu even niet getest. Maar je hebt inderdaad gelijk: m-tickets kan je alleen met Bancontact of creditcard betalen en De Lijn geeft zelf al op hun website aan dat een SMS-ticket niet werkt.

Bijzonder dat je dan wel een Nederlands nummer aan je DeLijn account kunt toevoegen voor tickets, want daar heb je dus verder niks meer aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door jjasloot »

De Tranzer app laat je ook 1 uurs m-tickets kopen met ideal
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen

Bericht door Ronald »

Wellicht ook een interessante optie. Zou Mobib ook nog bij De Lijn komen? Eigenlijk is dan net de wagenverkoop te vroeg afgeschaft (maar hoogstwaarschijnlijk om een plausibele reden van een of ander virus...)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

De Lijn gaat Mobib alleen gebruiken voor abonnementen. Voor de overige vervoersbewijzen gebruiken ze een of ander zelf ontworpen chipkaartje, maar die zullen niet in de bus te koop zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten