Pagina 240 van 423

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 22 sep 2020, 13:34
door Hainje
Dank voor je aanvulling. Dit traject staat in de ochtend gepland, als was de avond wel een alternatief geweest. Maar dat alternatief vervalt dan dus. :mrgreen:

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 28 sep 2020, 09:20
door Bart
Hebben de kromme bovenleidingmasten op de Betuweroute eigenlijk nog een functie (breder profiel voor treinen, ruimte om tussen mast en spoor te lopen, ...) of is het alleen voor de mooi?

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 28 sep 2020, 21:21
door webguy
Heeft vast iets te maken met 25kV wat verder alleen op de HSL te vinden is.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 28 sep 2020, 22:15
door Klaasje
Het is, serieus, alleen maar architectuur.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 30 sep 2020, 09:29
door Selivio
Er stond zojuist een Volvo Hybride bus in multplicity kleuren(Luxemburgse kleuren) bij Kreeft Opleidingen in Hoogeveen. Iemand enig idee wat die daar doet?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 30 sep 2020, 09:47
door Suus
Hé, zou dat die bus zijn die maanden in Breda stond bij de Volvo-dealer?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 30 sep 2020, 15:07
door Lijn 45
Of het is de bus die op Schiphol heeft gereden. ;)

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 30 sep 2020, 19:24
door ovVeluwe
Hebben de omloopnummers van Syntus Overijssel en Twente ook betrekking tot welke stalling de bus vandaan komt? Bij de andere concessies weet ik de logica er wel achter, maar van deze gebieden blijft het me een raadsel. Dan heb ik het over het eerste nummer op de omloopbordjes.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 30 sep 2020, 21:20
door marvinkok
Dat was altijd wel zo, maar is al een tijdje zonder logica voor zover ik heb kunnen ontdekken...

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 30 sep 2020, 22:49
door ovVeluwe
Aha. Wel appart dat ze dan niet gewoon meer standaard een nummer voor de stalling gebruiken zoals bij de andere 3 concessies. Bedankt voor het antwoord!

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 01 okt 2020, 00:51
door dennistd
Deze logica is er zeker nog wel, maar waar het vroeger betrekking had op de stalling waar de bus 's ochtends opgestart was is het nu de stalling waar de bus die dag eindigt. Op die manier kan bij een buswissel beter in de gaten gehouden worden dat ie 's avonds op de juiste stalling uitkomt.

Overzichtje uit Twente:
2xx: Enschede
3xx: Almelo
4xx: Hengelo
5xx: Oldenzaal
6xx: Haaksbergen

Zomaar willekeurig wat omlopen:
41206: Enschede -> Enschede
41208: Haaksbergen -> Enschede
41210: Hengelo -> Enschede
41303: Almelo -> Almelo
41304: Oldenzaal -> Almelo

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 03 okt 2020, 16:44
door Visgraatmodel
Ik zat in een SLT en bij aankomst te Almere Centrum (eindpunt) werd er door Simone omgeroepen dat de Sprinter naar Oostvaarders vanaf spoor vier zou vertrekken. Ik heb deze specifieke overstap-info nooit gehoord, is dit nieuw bij RIS? Of was het een handmatig iets?

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 03 okt 2020, 16:51
door Milco
Volgens mij wordt dit enkel omgeroepen als die aansluitende trein van een afwijkend spoor vertrekt, maar pin me er niet op vast...

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 03 okt 2020, 18:35
door Meltrain
Klopt, op Rotterdam Centraal gebeurt iets dergelijks ook weleens bij een spoorwijziging.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 04 okt 2020, 19:50
door PHS
Op https://openrailwaymap.org zag ik plots dat op de baanvakken Roosendaal - Lage Zwaluwe en Roosendaal - Breda de baanvaksnelheid maar 100 km/u is. Dat is toch 130 km/u, of is hier iemand bekend met een TSB?

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 04 okt 2020, 21:20
door Suus
Dordrecht - Breda is volgens mij 140 en Lage Zwaluwe - Roosendaal is 130. Maar er zit wel een kilometerslange TSB van 80 km/uur tussen de A16 en station Zevenbergen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 04 okt 2020, 22:09
door waldo79
Die TSB lijkt een nog lagere snelheid in te houden. Als ik zie hoe langzaam de treinen rijden, met name ter hoogte van de overweg in de N285.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 04 okt 2020, 22:18
door Suus
Er staan borden 8/8 bij het begin van de TSB, dus in principe is het 80 km/uur voor zowel reizigers- als goederentreinen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 04 okt 2020, 22:23
door waldo79
Dat zou kunnen, maar ik ervaar het bij het wachten voor de overweg als langzamer.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 06 okt 2020, 14:20
door Tom024
Als je in Frankrijk op de trein stapt bij een station zonder automaat, kun je dan bij de conducteur een kaartje kopen?

Mijn treinreiservaring in Frankrijk is vrij beperkt, zoals u merkt. ;)

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 06 okt 2020, 14:29
door en-es
Om wat voor kaartje gaat het dan precies?

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 06 okt 2020, 14:41
door Tom024
Gewoon een simpel enkeltje, met een TER-trein.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 06 okt 2020, 14:51
door umbusko
Ik weet het niet precies (ook vrij beperkte ervaring :P ), maar ik zou sowieso dit even lezen. Misschien heb je ook wat aan de spoorkaartjes!

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 06 okt 2020, 15:01
door Z2N
Tom024 schreef: di 06 okt 2020, 14:20 Als je in Frankrijk op de trein stapt bij een station zonder automaat, kun je dan bij de conducteur een kaartje kopen?

Mijn treinreiservaring in Frankrijk is vrij beperkt, zoals u merkt. ;)
Nee, je betaalt dan namelijk een duurder boordtarief. Bij een geldige reden kan het verschil teruggeclaimd worden, maar ik zou gewoon een kaartje online kopen in dat geval.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 06 okt 2020, 15:06
door en-es
Ik vind eerlijk gezegd nergens info over kaartjes kopen in de trein. Heb er ook geen ervaring mee. Het is ook mogelijk om kaartjes voor de TER online te kopen, zoals Z2N al aangeeft.