Pagina 280 van 422

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 sep 2021, 13:07
door Suus
Ik denk toeval, als ik zo rondneus op parmatoday.it zie ik dat in 2020 nog tien nieuwe trolleybussen (filobus) zijn besteld en eerder dit jaar lijn 1 nog een stukje is verlengd.

https://www.parmatoday.it/attualita/ser ... -nord.html

https://www.parmatoday.it/attualita/tra ... incia.html

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 sep 2021, 15:10
door Bemined
Meltrain schreef: za 11 sep 2021, 00:46 Welke treinserie heeft (normaliter) de meeste tussenstations?
Wat is normaliter? Als in de basisdienstregeling of ook exotische ritten aan het begin of eind van de dag zolang ze maar regulier voorkomen in het jaarplan? Want dan is trein 7384 in het weekend de winnaar, die boemelt dan van Rhenen naar Den Helder, maar liefst 34 stations in 3 uur tijd.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 sep 2021, 15:52
door henrivanderweijden
Tom024 schreef: za 11 sep 2021, 10:00 Voor een tripje komend najaar wil ik wellicht de nachtrein Bar (Montenegro) - Belgrado gebruiken. Is er een manier waarop ik hiervoor in Nederland of Duitsland aan kaartjes kan komen, of kan ik die enkel ter plekke kopen? Een paar jaar geleden kon ik zelfs de nachttrein Chisinau - Bukarest boeken via de DB, maar ze hebben hun aanbod nogal ingeperkt heb ik gelezen.
Ik denk dat je het beste op www.seat61.com kan kijken.
Daar staat heel veel op mbt treintickets.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 sep 2021, 17:35
door DDietzen
Hoeveel SNCF-AGC'tjes (en eventueel ander TER-materieel) kunnen/mogen België in? Gaat dat om slechts een enkel stel uitgerust met TBL1+ en 3kV voor de ritten naar Tournai, of is dat een grotere deelserie?

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 sep 2021, 17:47
door Z2N
Dat zijn alleen de BiBi-stellen B 82500 en XGC-stellen X 76500 van de oude regio Nord-Pas-de-Calais die gebaseerd zijn in Lille. Deze stellen rijden in België op diesel.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 sep 2021, 19:29
door Meltrain
Bemined schreef: za 11 sep 2021, 15:10
Meltrain schreef: za 11 sep 2021, 00:46 Welke treinserie heeft (normaliter) de meeste tussenstations?
Wat is normaliter? Als in de basisdienstregeling of ook exotische ritten aan het begin of eind van de dag zolang ze maar regulier voorkomen in het jaarplan? Want dan is trein 7384 in het weekend de winnaar, die boemelt dan van Rhenen naar Den Helder, maar liefst 34 stations in 3 uur tijd.
Ik bedoel inderdaad de basisdienstregeling, waarbij uitzonderingen 's avonds niet meetellen (dus bij de 3000 telt ook Driebergen-Zeist niet mee).
Z2N schreef: za 11 sep 2021, 17:47 Dat zijn alleen de BiBi-stellen B 82500 en XGC-stellen X 76500 van de oude regio Nord-Pas-de-Calais die gebaseerd zijn in Lille. Deze stellen rijden in België op diesel.
Uit nieuwsgierigheid: wat is het verschil tussen die twee series?

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 sep 2021, 19:42
door Suus
Bij Franse treinstellen staat de letter voor de aandrijving.

X is diesel.
Z is elektrisch.
B kan zowel afwisselen tussen diesel en elektrisch.

De oorspronkelijke Bimode-AGC kon alleen wisselen tussen diesel en elektrisch onder 1,5 kV. Later kwam er ook een versie die zowel op diesel als elektrisch onder zowel 1,5 en 25 kV kon rijden, dat is de BiBi (Bimodaal - Bicourant).

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 sep 2021, 20:11
door Chrysa
Welke Franse treinen rijden er naar Lille dan? :shock: ik had altijd gewoon Deense neusjes op die route.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 sep 2021, 20:15
door Suus
Volgens mij op werkdagen de 19905 en 19953 van Lille naar Tournai en de 19904, 19912 en 19956 van Tournai naar Lille.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 11 sep 2021, 21:08
door Wubbo
Suus schreef: za 11 sep 2021, 13:07 Ik denk toeval, als ik zo rondneus op parmatoday.it zie ik dat in 2020 nog tien nieuwe trolleybussen (filobus) zijn besteld en eerder dit jaar lijn 1 nog een stukje is verlengd.

https://www.parmatoday.it/attualita/ser ... -nord.html

https://www.parmatoday.it/attualita/tra ... incia.html
Ik zag inderdaad ook berichten dat er nieuwe bussen zijn besteld, des te opmerkelijker vond ik het dat ik er geen zag rijden. Dan zal er wel wat aan de hand zijn geweest...

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 10:29
door Z2N
Chrysa schreef: za 11 sep 2021, 20:11 Welke Franse treinen rijden er naar Lille dan? :shock: ik had altijd gewoon Deense neusjes op die route.
Historisch feitje: in 2015 en 2016 konden de Deense neuzen niet tussen Tournai en Lille rijden, omdat er op de grens een technische storing ontstond in de treinstellen (Le Soir). De Franse treinstellen zijn toen in dienst gekomen op deze route, de bestaande ritten zijn nog een aanhangsel uit die periode.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 14:02
door Milco
Heeft er iemand toevallig zicht op de bezetting in de 1900? Ik ben er wel benieuwd naar, zo'n trein die een paar keer per dag in een goederenpad rijdt met een zeer ruime dienstregeling en in een richting een lange stop te Boxtel.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 17:09
door ArrivaBas
Er zit wel wat volk in, maar de geplande ICM3 volstaat ruim op de meeste tijden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 19:35
door Hainje
Weet iemand of de 5 en de 7 in Dordrecht Sterrenburg altijd aan elkaar verknoopt zijn?

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 20:10
door ArrivaBas
In Dordrecht zitten lijnen 3, 5 en 7 gedurende de hele dag aan elkaar verknoopt op de eindpunten. Lijn 3 keert in Crabbehof op zichzelf en lijn 7 keert overdag op zichzelf op de stalling. 's Avonds rijdt lijn 7 daar door als lijn 2.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 21:34
door DDietzen
Waar kan ik een tabel vinden met de perronlengtes in Luxemburg? Bij de netverklaring van CFL zie ik ze niet zo gauw...

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 22:05
door Hainje
ArrivaBas schreef: zo 12 sep 2021, 20:10 In Dordrecht zitten lijnen 3, 5 en 7 gedurende de hele dag aan elkaar verknoopt op de eindpunten. Lijn 3 keert in Crabbehof op zichzelf en lijn 7 keert overdag op zichzelf op de stalling. 's Avonds rijdt lijn 7 daar door als lijn 2.
Thanks, altijd handig om te weten als ik naar mijn halfzus in Sterrenburg ga. :Y

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 22:11
door Daniel
Houdt er wel rekening mee dat, hoewel de bus dus altijd van 5 op 7 en omgekeerd doorrijdt, hij wel een lange stop op de Slangenburg heeft vaak. Doordeweeks overdag staat 'ie daar bijvoorbeeld 6 minuten (5 -> 7) of 9 minuten (7 -> 5) stil om te laden.

De lengte van de stop varieert wel, op zondagavond rijdt 'ie bijvoorbeeld in één richting vrijwel direct door.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 14 sep 2021, 09:30
door Meltrain
Wanneer zijn Weekend Voordeel en Weekend Vrij eigenlijk precies geldig?
Bij inchecken tussen 0:00 op zaterdag en 23:59 op zondag, of gelden er andere tijden?

Korte vragen

Geplaatst: di 14 sep 2021, 09:34
door Suus
Vanaf vrijdag 18:30 tot maandag 4:00. En op feestdagen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 14 sep 2021, 10:35
door waldo79
Da's juist het grote gemak aan die abonnementen, de geldigheid op de vrijdagavond :mrgreen:

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 14 sep 2021, 14:48
door Meltrain
Suus schreef: di 14 sep 2021, 09:34 Vanaf vrijdag 18:30 tot maandag 4:00. En op feestdagen.
Ik had afgelopen vrijdag (geheel toevallig) de trein van 18:39 en heb inderdaad korting gekregen. :D

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 16 sep 2021, 19:39
door Milco
Weet iemand of het kopen van een SMS-ticket of M-ticket van De Lijn (voor een enkele busrit) werkt met een Nederlandse provider?

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 16 sep 2021, 19:41
door cassie127
SMS ticket gaat je niet lukken met een Nederlandse telefoon. Makkelijkste manier voor Nederlanders is een kaartje kopen via de Tranzer app (die ook Nederlandse kaartjes verkoopt). Daar krijg je de optie voor de stad Antwerpen en vervolgens een ticket dat in het gehele De Lijn gebied geldig is.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 16 sep 2021, 19:45
door Hainje
Je kunt gewoon kaartjes via de app en een Nederlands telefoonnummer kopen, je moet om te betalen alleen wel een creditcard hebben.