Pagina 291 van 422
Re: Korte vragen
Geplaatst: zo 31 okt 2021, 09:35
door PHS
Dank voor deze uitleg
Re: Korte vragen
Geplaatst: za 06 nov 2021, 13:31
door DDietzen
Is het mogelijk om met de
7900 in halfuursdienst te rijden met kruisingen in
Wdn en
Rat en een korte kering in
Zl, of is de rijtijd daar (met name tussen
Wdn en
Rat) te krap voor?
De
17900 even niet meegerekend
Re: Korte vragen
Geplaatst: za 06 nov 2021, 13:36
door Z2N
Technisch gezien misschien wel, maar dan help je de knoop in Zwolle om zeep.
Re: Korte vragen
Geplaatst: za 06 nov 2021, 14:16
door Milco
Ik zie dat lijn 675 in Limburg (
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... Busstation) wordt gereden met touringcars van het type VDL Futura. Hoe zit dat met het in- en uitchecken? Hangen er cico's in de bussen of dien je dat bij de chauffeur te doen met een handheld?
Re: Korte vragen
Geplaatst: za 06 nov 2021, 15:20
door Lijn 45
Er hangen Cico's in de bussen.
Re: Korte vragen
Geplaatst: ma 08 nov 2021, 11:17
door Milco
Goedemorgen, als ik bij de buschauffeur van Qbuzz DMG een kaartje wil kopen (met pin uiteraard), is dit dan enkel contactloos mogelijk of kan ik bij die pinapparaten ook gewoon mijn pinpas in dat apparaat steken en pincode intoetsen? Ik heb hier überhaupt eigenlijk nooit op gelet ongeacht welk gebied trouwens…
Re: Korte vragen
Geplaatst: ma 08 nov 2021, 11:20
door Hendrik
Doorgaans zijn het 'gewone' pinapparaten waar je het pasje ook in kunt steken. Hoe het specifiek in DMG zit, durf ik echter niet te zeggen.
Re: Korte vragen
Geplaatst: ma 08 nov 2021, 13:08
door Stefan
In DMG kun je ook gewoon de pas er insteken en met pincode betalen ja.
Re: Korte vragen
Geplaatst: wo 10 nov 2021, 21:57
door umbusko
Kent de SNG-omroep de IC-treinseries niet? Ik zit nu voor de tweede keer in een SNG in de
3600, beide keren wel met reisinfo op de schermen maar zonder (automatische) omroep.
Re: Korte vragen
Geplaatst: wo 10 nov 2021, 22:28
door DDietzen
Ik meende dat de automatische omroep wordt uitgeschakeld bij IC-ritten zodat de HC zelf kan omroepen (net zoals in IC-ritten met regulier IC-materieel).
Re: Korte vragen
Geplaatst: wo 10 nov 2021, 22:48
door umbusko
Ah, nou, dat heeft het personeel dan blijkbaar niet door want in Oss roept normaal de machinist om en in
Ht de HC, maar ik heb helemaal niets gehoord vandaag.
Re: Korte vragen
Geplaatst: do 11 nov 2021, 00:41
door cassie127
Eige lijk zouden ze in mijn ogen alleen de omroep uit moeten zetten op de knooppunten. Stations zoals Wijhe, Olst, Dieren, Oss en Etten-Leur kunnen prima automatisch omgeroepen worden.
Re: Korte vragen
Geplaatst: do 11 nov 2021, 22:41
door hauptbahnhof
Wat is er mis met de automatische omroep altijd aan laten en gewoon aanvullen indien nodig?
Ik maak trouwens best vaak mee dat er geen automatische omroep is in SNG. En áls ie het wel doet, dan worden er woorden ingeslikt.
Re: Korte vragen
Geplaatst: za 13 nov 2021, 21:44
door JordiBrabant
Bemined schreef: ↑za 13 nov 2021, 19:05Maar tegenwoordig is het prima met een automatisch systeem te doen, in Londen heb je op de sub-surface lijnen dit soort bakens zitten langs het perron die de deuren vrijgeven:
Hoe werkt dat dan? Ik kan me de volgende drie scenario's voorstellen:
- Bestuurder moet met de ontvanger precies voor de transponder stoppen, dan openen de deuren automatisch.
- Bestuurder rijdt langs de transponder en als die binnen X meter stopt gaan de deuren automatisch aan de goede kant open.
- Bestuurder rijdt langs de transponder en als die binnen X meter stopt, kan hij met een simpele knopdruk de deuren aan de juiste kant openen.
Ik vermoed optie 2.
Het systeem is vast ook slim genoeg geprogrammeerd om precies de juiste deuren te selecteren als de trein (gepland) niet helemaal langs het perron past.
Re: Korte vragen
Geplaatst: za 13 nov 2021, 22:11
door hauptbahnhof
Optie 4.
Deuren worden nog steeds handmatig geopend en gesloten. Ook op de semi-automatische metrolijnen (GoA2). Alleen bij de DLR (GoA3) worden de deuren automatisch vrijgegeven.
En de metro moet met de ontvanger er precies voor staan (maar het zijn soms ook langere zendlussen).
Re: Korte vragen
Geplaatst: za 13 nov 2021, 22:44
door Bemined
Re: Korte vragen
Geplaatst: zo 14 nov 2021, 10:31
door JordiBrabant
Bedankt voor de uitleg!
Het systeem is dus nog simpeler en "dommer" dan ik had verwacht.
Re: Korte vragen
Geplaatst: zo 14 nov 2021, 14:14
door hauptbahnhof
Of een wat uigebreidere
uitleg.
Het is nou eenmaal een verouderde metronet die ze nu aan het upgraden zijn. Volgens mij is er ook geen snelheidsbewaking op die lijnen die nog gebruik maken van tripcocks (Barkerloo, Piccadilly). De sub-surfacelijnen worden wel op dit moment omgebouwd naar CBTC dus vraag me af of ze datzelfde systeem in gebruik houden of dat het nu allemaal via CBTC wordt geregeld. Is wel merkbaar dat als er trajectdelen op CBTC over zijn dat het optrekken en afremmen veel sneller gaat dan eerder.
Re: Korte vragen
Geplaatst: zo 14 nov 2021, 15:02
door Bemined
Er is hele primitieve snelheidsbewaking, sommige trainstops zitten namelijk op een timer waardoor ze precies op tijd zakken als de trein met de juiste snelheid rijdt
Maar dit wordt in principe alleen op de gevaarlijkste punten zoals kopeindpunten toegepast waar te hard rijden grote gevolgen kan hebben. Overigens gebruikt Londen niet één systeem voor alle lijnen, het mag dan tegenwoordig wel allemaal de London Underground zijn, de lijnen kennen een totaal andere geschiedenis en zijn niet gestandaardiseerd. Zelfs de tunneldiameters verschillen, en dan heb ik het niet over de sub-surface en deep-level lijnen maar over deep-level lijnen die onderling verschillen en dus niet allemaal meer uitwisselbaar zijn.
Re: Korte vragen
Geplaatst: zo 14 nov 2021, 16:22
door hauptbahnhof
Dat laatste was me idd wel duidelijk, toen ik ooit begreep dat de 2009-stock echt alleen op Victoria-Line kan rijden vanwege de lengtes en de breedte (en daardoor uitsteek) van de wagenbakken.
Re: Korte vragen
Geplaatst: di 16 nov 2021, 11:56
door Gast
Vervalt lijn 8 in Arnhem ?
Re: Korte vragen
Geplaatst: di 16 nov 2021, 13:21
door reisthijs
Re: Korte vragen
Geplaatst: do 18 nov 2021, 10:08
door omaylie
Zijn er in de provincie Utrecht meer van
dit soort mini-DRISsen (zoals bij halte Hoefslag in Hagestein)?
Dit is van het type die ik voor zover ik weet alleen in Limburg heb gezien.
Re: Korte vragen
Geplaatst: do 18 nov 2021, 10:18
door umbusko
Geen idee, maar het zijn op het oog inderdaad dezelfde als in Limburg. Mocht iemand trouwens weten hoe je geluid uit die dingen krijgt (of ook licht? Want er staat een vinger met een lampje op), hoor ik het graag. Ik heb dus een paar keer meegemaakt dat zo'n ding vanuit het niets de eerstvolgende bussen begon om te roepen (bij de halte aan de overkant van de weg, zonder persoon in de buurt...), maar zelf heb ik dat omroepen nog nooit kunnen triggeren.
Re: Korte vragen
Geplaatst: do 18 nov 2021, 12:08
door Daniel
Heb die dingen nog nooit gezien in de provincie Utrecht eerlijk gezegd.