Pagina 292 van 292

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 18 nov 2021, 15:18
door nvdw
In Odijk (route 43) staan er ook een paar.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 18 nov 2021, 15:58
door Suus
Ik dacht even dat dit als proefmodel ook was gebruikt door de RET, maar die is weer anders. Zuid-Holland heeft ook nog een ander model bij heel veel bushaltes.

Afbeelding

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 21 nov 2021, 13:00
door Meltrain
Is er een NMBS 11.8 bewaard voor museumdoeleinden?
Volgens Wikipedia is de 1187 als enige (nog) niet gesloopt, maar is het de bedoeling om die (rijvaardig of statisch) te bewaren?

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 21 nov 2021, 13:44
door Lijn 45
Ja, maar hoe precies kan ik niet vinden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 26 nov 2021, 13:36
door Milco
Als de horeca en veel/alle winkels eerder dicht moeten, zoals nu al het geval, hoe zit dat eigenlijk met de winkels op stations? Sluiten deze nu en straks ook eerder of geldt daar een uitzondering voor?

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 26 nov 2021, 13:49
door Suus
Nu zijn om 20:00 alle winkels op de stations dicht.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 26 nov 2021, 13:51
door Kalil Nieuw
Om 20:00 zijn alle winkels op de stations dicht.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 09:20
door Michael
De Ah to go's vallen in de categorie supermarkten dus die zijn gewoon tot 20:00 open. Hoe het met de rest van de stationswinkels zit durf ik niet te zeggen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 09:27
door PHS
Weet iemand hoe het zit met geld terug bij vertraging bij Arriva Limburg als je een NS Flex-abonnement hebt met 100% korting? Hoeveel geld terug krijg je dan? En kunnen ze bij Arriva wel omgaan met een reisproduct van de NS?

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 09:37
door Z2N
Michael schreef: ma 29 nov 2021, 09:20 De Ah to go's vallen in de categorie supermarkten dus die zijn gewoon tot 20:00 open. Hoe het met de rest van de stationswinkels zit durf ik niet te zeggen.
De Kiosken/Stationshuiskamers zijn tot 20:00 open, net als de Julia's en Smullers. De Ako's en Rituals zijn wel om 17:00 dicht, want die zijn "niet-essentiëel". Op Utrecht Centraal is na 20:00 wel de Döner Company nog open, alleen om af te halen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 11:30
door umbusko
PHS schreef: ma 29 nov 2021, 09:27 Weet iemand hoe het zit met geld terug bij vertraging bij Arriva Limburg als je een NS Flex-abonnement hebt met 100% korting? Hoeveel geld terug krijg je dan? En kunnen ze bij Arriva wel omgaan met een reisproduct van de NS?
Je krijgt GTBV vanaf 15 minuten vertraging en je krijgt hetzelfde bedrag wat je bij NS zou krijgen: 50% van de ritprijs vol tarief vanaf 15 minuten vertraging, 100% vanaf 60 minuten vertraging. :) Gewoon in het contactformulier erbij zetten met welk abonnement je reist.

Al moest ik vorige keer even aandringen, want in eerste instantie kreeg ik slechts €0,59. Toen ik aangaf dat dat niet klopte, gaven ze meteen toe dat ik recht had op €8,87 en gaven ze me er €8,26 bij. De resterende €0,02 heb ik maar laten zitten. ;)

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 12:11
door Meltrain
Maar je krijgt dan 50% of 100% van de ritprijs vol tarief? Ook als je met (100%) korting reist?

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 12:32
door umbusko
Jazeker. Dat is standaard bij NS Flex, vraag me niet waarom. Verdient wel goed als je een paar keer pech hebt onderweg. :mrgreen:

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 12:44
door Suus
Dat is bij NS zelf niet meer het geval, ik kreeg laatst voor een 45 minuten vertraagde reis Rotterdam Centraal - Alkmaar met de ICD en 40% korting € 13,94 terug. Een enkele reis met korting zonder toeslag is € 11,34, dus met de korting was rekening gehouden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 12:56
door umbusko
Volgens de vergoedingentabel zit het zo:
De vergoeding wordt gebaseerd op de enkele ritprijs van het afgelegde NS-traject. Voor NS Flex-kortingsabonnementen geldt de ritprijs inclusief eventuele verrekening van korting buiten de spits. Tijdens vrije reisperiodes (100% korting) vindt berekening plaats op basis van de vol tarief enkele ritprijs .
Dat klopt dus: jij had 40% korting en kreeg dus GTbV met korting. Maar had je 100% korting gehad, dan zou je GTbV met vol tarief krijgen. :')

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 13:15
door PHS
umbusko schreef: ma 29 nov 2021, 11:30
PHS schreef: ma 29 nov 2021, 09:27 Weet iemand hoe het zit met geld terug bij vertraging bij Arriva Limburg als je een NS Flex-abonnement hebt met 100% korting? Hoeveel geld terug krijg je dan? En kunnen ze bij Arriva wel omgaan met een reisproduct van de NS?
Je krijgt GTBV vanaf 15 minuten vertraging en je krijgt hetzelfde bedrag wat je bij NS zou krijgen: 50% van de ritprijs vol tarief vanaf 15 minuten vertraging, 100% vanaf 60 minuten vertraging. :) Gewoon in het contactformulier erbij zetten met welk abonnement je reist.
Dat is dan kassa voor mij, voltarief 1e klas tikt hard aan :mrgreen:

Dank voor je antwoorden :pos:

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 14:15
door DDietzen
umbusko schreef: ma 29 nov 2021, 12:56 Volgens de vergoedingentabel zit het zo:
De vergoeding wordt gebaseerd op de enkele ritprijs van het afgelegde NS-traject. Voor NS Flex-kortingsabonnementen geldt de ritprijs inclusief eventuele verrekening van korting buiten de spits. Tijdens vrije reisperiodes (100% korting) vindt berekening plaats op basis van de vol tarief enkele ritprijs .
Hè, dus als je gratis reist krijg je meer geld terug dan wanneer je met korting reist? :lol: