Pagina 337 van 422

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 19:44
door Tom024
Dank voor de info.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 17 sep 2022, 01:23
door hauptbahnhof
diederickx schreef: vr 16 sep 2022, 11:31
hauptbahnhof schreef: di 13 sep 2022, 11:45Ik ben vooral benieuwd naar wat er gaat gebeuren op de verbinding Frankrijk (Parijs) - Spanje (Barcelona), aangezien de samenwerking tussen SNCF en RENFE dit jaar ophoudt. Even afwachten dus.
SNCF zal twee dagelijkse slagen aanbieden met een derde in de hoogzomer.

TGV 9711 Paris 06.56 - Barcelona 13.25, via de CNM. Zomer.
TGV 9713 Paris 09.42 - Barcelona 16.25, via Nîmes - Montpellier Saint Roch. Hele jaar.
TGV 9715 Paris 14.56 - Barcelona 21.25, via de CNM. Hele jaar.

TGV 9708 Barcelona 08.32 - Paris 15.04, via de CNM. Hele jaar.
TGV 9704 Barcelona 14.32 - Paris 21.18, via Montpellier Saint Roch - Nîmes. Hele jaar.
TGV 9706 Barcelona 16.32 - Paris 23.04, via de CNM. Zomer.

En dat is alles want Renfe krijgt voor 2023 haar zaken niet op orde en rijdt dus tot 2024 niet naar Frankrijk.
Dus alle ritten naar Madrid vervallen? Wat armoedig. Maar ik ben wel blij met dit duidelijke overzicht. Super!

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 17 sep 2022, 15:11
door Milco
Als ik bij een verkoopautomaat een Dagpas van De Lijn koop, is deze dan altijd direct al geldig of kan ik ook een Dagpas bijvoorbeeld nu kopen en deze pas morgen gebruiken?

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 17 sep 2022, 15:37
door ZO6176
Ik heb afgelopen zomer 1 gekocht bij een bemand loket. En de dagpas is geldig nade eerste keer scannen

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 17 sep 2022, 15:44
door Daniel
Datzelfde geldt voor een dagpas uit de automaat. Achterop staat wel een uiterste houdbaarheidsdatum geprint.
Je activeert 'm inderdaad door 'm voor de gele kaartlezer (dezelfde als in Almere) te houden, dan krijg je een groen vinkje. En bij elke keer instappen moet je dat opnieuw doen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 17 sep 2022, 16:13
door PatrickM
Voorin de bus ontwaard je je ticket overigens niet aan de gele lezer die Daniel aangeeft, maar bij de lezer in de boordcomputer van de chauffeur.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 17 sep 2022, 19:14
door Hainje
Op de gele automaten krijg je te zien hoeveel ritten nog resteren. Bij de chauffeur krijg je alleen een "OK" te zien.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 sep 2022, 12:18
door Tom024
Is Interrail geldig bij de Harzer Schmalspurbahnen (HSB)?

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 sep 2022, 12:31
door Suus
Nee, die is daar niet geldig. Maar een retourtje Brocken vanaf elk station van de HSB met geldigheid voor 3 dagen heb je al voor 51 euro.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 sep 2022, 12:36
door en-es
Goede vraag. Op de website van HSB lijkt hierover niks te staan. Ik denk zelf dat interrail niet geldig is.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 sep 2022, 13:01
door Meltrain
Naar de Brocken geldt een afwijkend tarief. Mogelijk is Interrail wel op de rest van het net geldig?

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 sep 2022, 13:10
door Suus
Nee, ook niet. Op het gehele net van de HSB is Interrail niet geldig.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 sep 2022, 14:02
door Tom024
Aangezien er niets over op de site stond was mijn vermoeden al dat Interrail niet geldig was bij de HSB, dank voor jullie bevestiging. Die 51 euro kan ik ook aan andere zaken besteden. ;)

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 26 sep 2022, 15:12
door ArrivaBas
Geldt de toeslag op de HSL ook met een Studenten-OV?

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 26 sep 2022, 15:16
door Suus
Ja, die geldt voor iedereen behalve bezitters van een internationaal vervoersbewijs op het traject.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 27 sep 2022, 00:06
door hidihi
Ik lees in een persbericht dat er dit weekeind niet gestopt gaat worden in Bijlmer Arena omdat er slechts 1 spoor beschikbaar is. Wordt er bedoeld 1 spoor per richting of wordt er letterlijk 1 spoor bedoeld? Ik neem aan dat er niet over het gehele traject werkzaamheden Bijlmer-Utrecht werkzaamheden zijn en dat er sechts een gedeelte aangepakt wordt?

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 27 sep 2022, 02:49
door dennistd
Alles op Bijlmer (dus de 3100) lijkt via spoor 2 te gaan. Wel zit er maar 7 minuten tussen vertrek ri. Utrecht en aankomst vanuit Utrecht, dus tussen Bijlmer en Abcoude zullen er wel twee sporen beschikbaar zijn. Verder rijdt er niets, ook niet naar Amsterdam Centraal, dus best kans dat Abcoude-Breukelen ook maar enkelsporig is. In Breukelen keert de 4000 vanuit Rotterdam op spoor 3 en de 7300 vanuit Rhenen komt aan op 2 en vertrek van 3, dus het kopspoor daar is ook bruikbaar.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 27 sep 2022, 12:04
door Suus
Tussen Holendrecht en Abcoude zit een kruis, daar kan tussen de binnensporen gewisseld worden. Spoor 2 op Bijlmer is net zoals spoor 7 verplicht van/naar Amsterdam Zuid, vlakbij RAI zit er dan weer een kruis om tussen de binnensporen te wisselen. Bij elkaar heb je toch minstens een periode van circa 10 minuten dat het enkelspoor bezet is door een trein.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 30 sep 2022, 19:08
door Visgraatmodel
Wat is de reden dat het perron van Schiphol Airport hoger is dan de instaphoogte van het voertuig?

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 30 sep 2022, 19:20
door Suus
Dat is omdat Schiphol Airport is gebouwd op de oude perronhoogte van 84 centimeter, terwijl de huidige norm 76 centimeter is.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 30 sep 2022, 21:15
door DDietzen
Zijn er eigenlijk plannen om die perrons daar aan te passen naar 76cm? Van alle stations in Nederland lijkt Shl me toch wel één van de nuttigste voor gelijkvloerse instap, met alle koffers die daar worden versjouwd door vliegreizigers.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 30 sep 2022, 21:22
door Hainje
Staat me bij dat station Schiphol flink verbouwd gaat worden in de komende jaren, dus dat zal dan ongetwijfeld meegenomen worden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 30 sep 2022, 21:26
door Tochjo
In dit rapport staat:
Station Schiphol Airport is qua constructie één geheel waarmee elke systeemaanpassing al direct grote stremmingen van het treinverkeer vraagt. Bovendien zijn bouwkundige aanpassingen van de perronconstructie hier ingrijpend en extreem kostbaar. De doorlooptijd van perronaanpassingen beslaat vele weken, zo niet maanden. Op dit moment gaat daarom de voorkeur uit naar het ophogen van het spoor. Deze variant is echter alleen mogelijk met een nieuwe door ProRail nog niet goedgekeurde bovenleiding, die ter plekke nodig is vanwege de beperkte hoogte van de tunnel. Voor deze variant zijn treinvrije perioden uitgevraagd in 2022 en ‘23.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 30 sep 2022, 22:05
door trolly
Dat lijkt me daar ook de enig haalbare oplossing, waarbij het alweer meevalt dat de tunnel in principe hoog genoeg is. Dank voor de info!

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 30 sep 2022, 22:35
door Daniel
Is die nieuwe bovenleiding toevallig zoiets als in Delft? Daar viel me onlangs op dat de in aanbouw zijnde sporen 3 en 4 geen normale rijdraad gekregen hebben, maar een vaste stroomrail.