Pagina 347 van 423

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 09 dec 2022, 10:59
door Tochjo
Hainje schreef: vr 09 dec 2022, 10:55 Laat die klantenservice maar achterwege, die hebben het al maanden zo druk dat je vaak pas na een uur of drie reactie krijgt. Dat is natuurlijk niet zo fijn als je om half 2 's nachts op station Schubbekutteveen staat.
De klantenservice is ook 24 uur per dag telefonisch bereikbaar. Ik heb geen ervaring met bellen om half twee 's nachts, maar het lijkt me stug dat de wachttijd dan drie uur bedraagt.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 09 dec 2022, 11:14
door TffpaA
_O-

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 09 dec 2022, 11:29
door Hainje
Oh ja, bellen.

Wat gaat er gebeuren met de overgebleven CNG bussen en BYD's uit Ijssel-Vecht?

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 09:51
door ambassadorsound
Hoi Allemaal,
Ik vraag me af wat er nu gaat gebeuren met de overgebleven Citaro (G) CNG's en overgebleven BYD's uit Ijssel Vecht?
Gaat de Citaro's misschien naar twente om de ambassadors te vervangen en de BYD's naar utrecht? In dat 2e rijden al BYD's, dus het zou op zich wel mogelijk moeten zijn lijkt me.
Of misschien Citaro's naar het buitenland/de sloop, BYD's naar Utrecht en dan een paar Setra's naar Twente?
Omdat het misschien te ver off topic gaat maak ik hiervoor maar een los topic aan.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 13:25
door dennistd
Ik ga er vanuit dat de Amba's in Twente sowieso nog blijven tot december 2023. En wat er dan komt is geheel afhankelijk van wie de concessie wint, uitslag 20 december.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 13:39
door ovVeluwe
Citaro's gaan weg bij Keolis, waarschijnlijk naar Womy voor de verkoop. Geen enkel ander Keolis gebied heeft gasbussen. Utrecht en Twente lopen af dus daar gaan nu echt geen extra elektrische bussen naartoe. Daar zitten ze in Utrecht ook niet bepaald op te wachten.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 14:15
door ambassadorsound
Ah ok, gaan de BYD's dan ook in de verkoop?

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 19:18
door Post
ovVeluwe schreef: zo 11 dec 2022, 13:39 Daar zitten ze in Utrecht ook niet bepaald op te wachten.
Wie zit daar niet op te wachten? En waarom zitten ze daar niet op te wachten?

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 19:47
door ambassadorsound
Na ja, die batch BYD's staat natuurlijk niet goed bekend.En de huidige Setra's zijn erg goede bussen.Dus snap wel dat chauffeurs en reizigers liever die houden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 19:55
door Lijn 45
Het zegt genoeg dat er in Utrecht 5 Setra's begin 2020 uit dienst zijn gegaan toen de BYD's kwamen en ze een een klein jaar later daar weer allemaal als vanouds rondreden (en dat nog steeds doen). :p

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 20:02
door ambassadorsound
Klopt @lijn45
Wat mij betreft blijven die setra's ook nog wel ff, is euro 6, dus qua uitstoot valt het wel mee.
En BYD, tja, het is een blijft troep :D Echter zijn er weinig elektrische bussen die qua betrouwbaarheid even goed zijn als dieselbussen.VDL doet het dan nog het beste naar mijn idee.Ebusco was tot nu toe ook niet geweldig, we gaan het zien met de 3.0.
Denk dat ze in Ijssel vecht ook absoluut geen 15 jaar meegaan.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 12 dec 2022, 14:44
door DDietzen
Is er nog steeds functionele ETCS aanwezig op de heropende Hanzelijn, of heeft men daarvan afgezien / dat afgebouwd bij het herstel?

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 13 dec 2022, 09:02
door VIRM
Is de kersttrui die je bij NS Wintercity kon winnen, ook ergens te koop?

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 13 dec 2022, 09:38
door en-es
Volgens het NS Forum is dat niet het geval.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 13 dec 2022, 21:39
door Plutona
Sinds een paar maanden parkeer ik mijn auto bij P+R Veenendaal-De Klomp vanwege de aantrekkelijke ligging aan de snelweg, maar sinds de verschraling van de dienstregeling is dat station een stuk minder aantrekkelijk geworden voor mij.
Hoe is de P+R bij het station van Ede-Wageningen op het moment?

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 13 dec 2022, 21:59
door Daniel
Welke verschraling heb je daar last van dan? De treinen rijden er nog altijd 2x/uur immers, net zoals voorheen. Op Ede-Wageningen heb je juist wel minder treinen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 13 dec 2022, 23:37
door Plutona
Klopt, maar op de dagen dat ik van dat station moet vertrekken, moet ik doorgaans naar de kop van Noord-Holland, wat voor een overstap van 20 minuten in Utrecht zorgt; dat was in het verleden niet het geval. Als ik naar Ede-Wageningen rijd kan ik een kwartier later van huis. (*.12 in Ede i.p.v. *00 in Veenendaal)

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 14 dec 2022, 18:12
door Gamma
Weet iemand waar ik de vertrekstaten van Interlaken West en Spiez kan vinden? Ik heb mij suf gezocht op de website van de SBB maar ik krijg van beide stations geen vertrekstaat geleverd maar van andere stations wel.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 14 dec 2022, 18:45
door Daniel

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 14 dec 2022, 21:21
door Z2N
En anders kan je via deze website voor alle stations en haltes de haltestaten genereren.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 14 dec 2022, 23:06
door Durashift
Plutona schreef: di 13 dec 2022, 21:39 (..)
Hoe is de P+R bij het station van Ede-Wageningen op het moment?
Belabberd, volgens mij. Het Nieuwe Kazerne terrein is ( al enige tijd) een aardige bouwput natuurlijk. Ik zie vooral gele (tijdelijke) borden met P&R erop staan.. maar naar welke parkeerplek je dan geleidt wordt: geen idee.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 15 dec 2022, 08:09
door Nitein-Repart
Trouwens, ik wil in maart naar Milaan en ik zit nog even naar de treinkaarten te kijken. Je kunt op bahn.de enkel tot Chiasso boeken (laatste station in Zwitserland) en op Trenitalia.it kun je het ticket voor de aansluitende reis Chiasso-Milano boeken. Echter, op die treintickets van Trenitalia zit een treinbinding. Hoe groot is het risico dat ik in Arth-Goldau de EC321 niet haal door prutswerk van Deutsche Bahn en wat zijn de gevolgen van het missen van de EC321 in Arth-Goldau?

Terugweg lijkt mij minder problematisch omdat de EC314 toch begint in Milano Centrale. Alleen als de trein uitvalt op het stuk Milano-Chiasso heb je een probleem.

Verder denk ik dat ik beter op de heenweg vanaf Köln de ICE103 kan pakken in plaats van de EC7 en op de terugweg de ICE204 in plaats van de EC6. Köln-Emmerich met regionaal vervoer doen. In de ICE's heb je tenminste fatsoenlijke broodjes die je in de Zwitserse EC's niet heb.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 15 dec 2022, 09:20
door en-es
De risico's van het al dan niet missen van aansluitingen dankzij Deutsche Bahn zijn totaal niet te voorspellen. Dat is één grote tombola. Als je reis op één ticket geboekt is dan kan je nog tenminste een volgende trein nemen aangezien bij vertraging de zugbindung niet meer geldt. Als je echt van plan bent om tot Chiasso te boeken met Deutsche Bahn en vanaf Chiasso met Trenitalia dan zou ik overwegen tot Chiasso te boeken en in Chiasso een los kaartje kopen met Tilo of Trenord.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 15 dec 2022, 12:35
door Chrysa
Die Trenord-treinen zijn inderdaad prima, zo ben ik ook naar Milaan gereisd. Kost ook geen drol.

DB verkoopt trouwens ook gewoon Sparpreisen naar Tirano, kan je voor bijna geen geld over de Berninalijn.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 15 dec 2022, 19:23
door Karl
In de ice fatsoenlijke broodjes? Ook dat is een tombola.