Kortste afstand tussen haltes

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Suus »

Een derde en laatste update, want blijkbaar wil iedereen zijn twee stations in deze lijst hebben en voor je het week ben ik zaken als Weert - Roermond of Zwolle - Meppel aan het toevoegen :lol:

Afbeelding

Ik ontving vandaag ook een PB van een heel aardig persoon die het officiële kaartmaterieel heeft bekeken (dank daarvoor!), deze persoon kwam tot de conclusie dat de afstand tussen Soest en Soest Zuid 1019 meter is, en tussen Boskoop en Boskoop Snijdelwijk 1082 meter. Zo zie je maar weer, zelfs met drie bronnen kan de afstand in de praktijk toch nog een beetje anders zijn :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Aking »

Dus wanneer ga met zo'n meetwieltje op pad? *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door trolly »

Is Duivendrecht-Diemen Zuid al langsgekomen? Google perronpuntjes 1.116 meter. Diemen - Diemen Zuid is met 1,7 km overigens ook een vermelding waard.

Dat geldt uiteraard ook voor de afstand tussen Amsterdam Bijlmer ArenA en de halte Amsterdam ArenA: 270 meter.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Gebruikersnaam »

Nog ééntje voor het lijstje: Gaanderen - Terborg is volgens Wikipedia 1,4 kilometer :)
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door diederickx »

trolly schreef: ma 23 aug 2021, 22:27Diemen - Diemen Zuid is met 1,7 km overigens ook een vermelding waard.
Is dat langs het spoor gemeten? Mij lijkt van niet.
erka
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 21:13
Locatie: Groningen

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door erka »

Delfzijl-Delfzijl West al eens langsgekomen? Volgens Google Maps 1,1 km.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door trolly »

diederickx schreef: do 26 aug 2021, 20:58
trolly schreef: ma 23 aug 2021, 22:27Diemen - Diemen Zuid is met 1,7 km overigens ook een vermelding waard.
Is dat langs het spoor gemeten? Mij lijkt van niet.
Moest dat dan? Mij lijkt van niet (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Bemined »

diederickx schreef: do 26 aug 2021, 20:58
trolly schreef: ma 23 aug 2021, 22:27Diemen - Diemen Zuid is met 1,7 km overigens ook een vermelding waard.
Is dat langs het spoor gemeten? Mij lijkt van niet.
Per spoor is dat al snel 120 kilometer als je het zonder kopmaken wilt doen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door ZO6176 »

Helmond Brandevoort- Helmond't hout is toch ook niet zo lang?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Meltrain »

Ik vind dit ook wel een bijzondere situatie: https://www.google.nl/maps/@52.389032,4 ... 384!8i8192
We zien hier de haltes voor de buslijnen van EBS en na de oversteek liggen de haltes voor de buslijnen van het GVB.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door tsov »

Dat is historisch gegroeid, maar korte variant is dat die halte met name wordt gebruikt door scholieren van de middelbare school naast deze halte, die in groten getale afkomstig zijn uit Waterland.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Daniel »

Owja, dit topic hadden we ook nog. Had ik deze in Veenendaal al eens hier gepost...

Afbeelding

Bij de halte op de achtergrond stopt overigens alleen de buurtbus, waarvoor deze halte wel is blijven bestaan. De overige streekbussen stopten vroeger om de hoek op de Kleine Beer bij een gelijknamige halte, maar dat was qua afstand tussen haltes wat normaler.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Gideon »

Hoe word de plaatsing van bushaltes eigenlijk bepaald?
Sinds lijn 606 in Rotterdam van ''Rietkerkweg'' naar ''Beelstraat'' 550m lopen is
Terwijl het tussen ''Beelstraat'' en ''Van Heukelomstraat'' schommelt tussen de 200-240 meter lopen.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door dennistd »

Daniel schreef: zo 26 mar 2023, 20:44 Owja, dit topic hadden we ook nog. Had ik deze in Veenendaal al eens hier gepost...

[afbeelding]

Bij de halte op de achtergrond stopt overigens alleen de buurtbus, waarvoor deze halte wel is blijven bestaan. De overige streekbussen stopten vroeger om de hoek op de Kleine Beer bij een gelijknamige halte, maar dat was qua afstand tussen haltes wat normaler.
Mag deze in Denekamp ook meedoen dan? Tussen de haltes Den Alerdink en Veldkampsweg zit 99 meter. Buurtbus 596 stopt bij beide haltes, lijn 62 alleen bij de Veldkampsweg.

Afbeelding
Citea
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 jan 2023, 19:00

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Citea »

In IJmuiden is er ook zo'n geval:
https://maps.app.goo.gl/9StXGQUGZXZtBgAx7
Bij de ene halte, "Kromhoutstraat" stopt 382, een R-net lijn.
Bij de andere halte, "Loggerstraat" stopt 74, een streeklijn.

Ik weet niet of dit meetelt maar heb het hier toch toegevoegd:
https://maps.app.goo.gl/Un3tAM7dDUkAE6t66
beide haltes heten "Verwulft", bij be normale halte stoppen de stadslijnen, bij de R-net halte stopt lijn 300.

En dan dit nog, bedoeld als overstappunt:
https://maps.app.goo.gl/gaiTJ9ie1HiDB45p6

De kortste afstand tussen 2 treinhaltes, gemeten vanaf de sporenpuntjes is volgens mij Driehuis-Santpoort Noord.
Ik heb 690 meter gemeten langs het spoor, dat komt een beetje door het lange perron van Santpoort Noord.
Laatst gewijzigd door Citea op di 02 mei 2023, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
IIVQ
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door IIVQ »

Kortste bushaltekandidaat: Helemaal van de buitenwijken aan de halte Ringweg naar het kloppend hart van het dorp bij halte Pontveer: 125 meter, met lijn 503, volgens de interne afstand van toen nog Connexxion. Daarmee was dat destijds de kortste halteafstand (die te bereizen was) in de concessie Provincie Utrecht. Dit zijn ook de enige twee haltes van Eemdijk.
Henri1972

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Henri1972 »

Daniel schreef: zo 26 mar 2023, 20:44 Owja, dit topic hadden we ook nog. Had ik deze in Veenendaal al eens hier gepost...


Bij de halte op de achtergrond stopt overigens alleen de buurtbus, waarvoor deze halte wel is blijven bestaan. De overige streekbussen stopten vroeger om de hoek op de Kleine Beer bij een gelijknamige halte, maar dat was qua afstand tussen haltes wat normaler.
De buurtbus stopt officieel niet op de halte Korte Dreef.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Plutona »

Beverodelaan - Cederlaan voor lijn 526 in Dieren
https://www.google.nl/maps/@52.0636452, ... ?entry=ttu
Chollo
Berichten: 132
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Chollo »

Stolwijk Populierenlaan - Provincialeweg (120 meter) Populierenlaan - Dorp (92 meter), beiden aangedaan door buurtbus 725.
Let op: links uitstappen!
AnderzamNL
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door AnderzamNL »

In Harderwijk op stadslijn 1:

Kiekmure - WKC Stadsdennen is 85 meter.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Stijngeluk
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Stijngeluk »

Ook nog 1tje voor de boeken. Lijn 2 in Arnhem Sittardstraat -> Altweertstraat met 85 meter
nu is Altweertstraat een beetje bijzonder met de ligging, met 170m tussen de halte met dezelfde naam, maar met de andere richting
Google maps
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door gkw1969 »

=== even een loeiharde schop onder het topic ===

Ik miste hier de afstand tussen Nijmegen, Kwekerijweg - Nijmegen, Kanunnik van Osstraat. Deze haltes lagen, tot 07-01-2024, precies om de hoek van elkaar. Lopend zal het misschien 50 meter zijn geweest, met de bus 80 meter ofzo.

Inmiddels is de halte Kanunnik van Osstraat opgeheven vanwege de nabijheid van de halte Kwekerijweg (die ook nog eens een tegenhalte heeft)
When you're tired of London, you're tired of life
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten