Kortste afstand tussen haltes

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Tom98 »

Bij ons komt de omroep voor Nieuw Beerschoten richting Wageningen echt als je nog maar 10 meter voor de halte bent. Met 60 km/h valt daar niet normaal op te remmen, dus als je dan pas drukt betekent dat uitstappen op station Driebergen-Zeist _O_
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Ferdinand »

Ik heb eens een chauffeur flink boos gemaakt door zo laat te drukken :oops:

Wel top dat hij stopte *O*
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Tom98 »

Ooh die gedachte komt niet eens bij mij op dat ze er bij Nieuw Beerschoten uit moeten. Ik ga er dan sowieso van uit dat men al voor Driebergen-Zeist drukt, want ja, men ziet zelf toch ook wel dat je op zo'n korte afstand niet meer normaal kan stoppen? :X
Ik had dus niet voor je geremd _O- _O-
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door dennistd »

#metoonot
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Aking »

Je zal maar niet bekend zijn in die omgeving en netjes op de halteafroep vertrouwen :') :X
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door regenmaker »

Op de 91 bij Syntus Gelderland is het in Beekbergen vaak zelfs zo dat de halteomroep pas komt nadat de halte gepasseerd is. :')

Mijn advies is, vertrouw niet blindt op de halteomroep maar let ook op wanneer je een haltepaal voorbij komt. In België kan je al vaak niet anders. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef: Mijn advies is, vertrouw niet blindt op de halteomroep maar let ook op wanneer je een haltepaal voorbij komt.
Maar dan ben je toch ook al te laat? :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door regenmaker »

Nee, van alle haltes natuurlijk. De halte ervoor spotten en dan snel drukken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Daniel »

Tom98 schreef:Bij ons komt de omroep voor Nieuw Beerschoten richting Wageningen echt als je nog maar 10 meter voor de halte bent.
Kan krapper: bij de verplaatste halte Zegheweg in Woudenberg komt 'ie nu ri. Amersfoort op het moment dat je de halte voorbij rijdt.
Had iets ruimer gekund als hij had gelegen op de door Syntus omschreven plek, maar hij ligt net een paar meter daarvoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door dnmw2705 »

Tom98 schreef:Bij ons komt de omroep voor Nieuw Beerschoten richting Wageningen echt als je nog maar 10 meter voor de halte bent.
Ja.. Halte Heideweg en Nieuw-Beerschoten liggen ook 230m uit elkaar richting het station... Er is ook niet veel ruimte voor de omroep..
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door cassie127 »

Ach, bij Syntus is het vrijwel atandaard dat de omroep vaak pas heel kort/dicht bij de halte zelf komt. Alleen als er edn lange afstand tussen twee haltes zit hoor de omroep vrij snel na het passeren van de halte daarvoor en dan nog een keer bij de halte zelf.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Tom98 »

In Twente/Veluwe/Midden-Overijssel wel ja, want de EBS die daar in zit heeft pas heel laat door dat je een halte voorbij bent (zogauw hij dat door heeft roept hij meteen de volgende om). In Utrecht hebben we een andere computer: de EvendPC. Deze heeft veel sneller in de gaten dat je een halte voorbij bent en roept doorgaans dus mooi op tijd om. Zal in Almere hetzelfde zijn gok ik, want daar hebben ze ook EvendPC.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Milco »

Hier in Almere worden de haltes inderdaad bijtijds omgeroepen, soms zelfs net na het wegrijden bij de voorgaande halte en bij langere afstanden tweemaal.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door gkw1969 »

2 haltes die fysiek bijna alleen gescheiden worden door een bocht zijn de haltes Willem de Merodestraat en wkc Groot Driene op lijn 12 in Hengelo.
Hier zit nog geen 70 meter tussen. (maar goed dat we hier met een Optare rijden, dan lijkt het wat verder :P )
Overigens gaat hier dan wel de halteafroep weer goed.
When you're tired of London, you're tired of life
alendankof

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door alendankof »

de halte hier in Berkel-Enschot is ongeveer 90 meter afstand van de andere bushaltes
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Aking »

Jamaar dan moeten we natuurlijk wel weten welke halte dat is, of heeft Berkel-Enschot überhaupt maar één halte? :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Z2N »

Ik zie zo 1-2-3 geen enkel haltepaar dat minder dan 200 meter uit elkaar ligt in Berkel-Enschot. Ik zie graag een verificatie, maar anders klopt er gewoon niets van. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door PHS »

Ik vermoed dat de haltes Streepstraat en Burgemeester Panislaan worden bedoeld. Alleen stopt bus 9 niet zowel op de Streepstraat als op de Burgemeester Panislaan :X
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Tom024 »

De afstand Pastoor van Tilborgstraat - Molenstraat is overigens ook niet gek groot, maar wel meer dan 90 meter
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door katvis »

De afstand tussen de bushaltes De Linie en Duikerlaan in Capelle (lijn 31 & 607) bedraagt ook maar iets van 213 meter.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door ArrivaBas »

Z2N schreef:Ik zie zo 1-2-3 geen enkel haltepaar dat minder dan 200 meter uit elkaar ligt in Berkel-Enschot. Ik zie graag een verificatie, maar anders klopt er gewoon niets van. :X
Toch denkt Arriva het hele dorp met twee haltes per minuut te bedienen, terwijl zo'n beetje de hele route zone 30 is.
De kortste afstand tussen twee haltes in het dorp is tussen de Durendaelweg en Erasmuslaan met 250 meter.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door gliderfighter »

De haltes Guido Gezellelaan en halte(s) Provinciehuis in Den Bosch. Ik denk dat de afstand 30-40 meter(na het stoplicht meteen rechts komende vanaf Provinciehuis) is als je naar de "Noordelijke" halte Provinciehuis gaat, de westelijke 100-120 meter(overkant kruispunt).
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door umbusko »

Even een topickick, maar ik heb nog een mooie reeks van korte halteafstanden. *bus* Bij lijn 8 in Maastricht is het van de halte Bergerstraat/Vijverdal via de haltes Vijverdal en Bemelergrubbe naar de halte Doornlaan achtereenvolgens 200 meter, 170 meter en 300 meter. (Doe je het andersom, dan is het 250, 170 en 290; het verschil tussen een kwart rotonde en driekwart rotonde. ;) ) Om dat te compenseren is de volgende halteafstand meteen 1,7 kilometer. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Meltrain »

In Groningen is de afstand tussen de haltes Schoolholm en Zuiderdiep 190 meter.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Kortste afstand tussen haltes

Bericht door Plutona »

-
Laatst gewijzigd door Plutona op di 06 apr 2021, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten