Treinreis engeland

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Treinreis engeland

Bericht door Cora »

Ik wil in de toekomst misschien een weekend/midweek naar het stadje Lincoln in het UK. Maar ik ben nu al bezig met het allemaal uitplannen

Ik ben al redelijk ver met uitvogelen hoe ik er kan komen. Ik heb 2 opties. Ik ben de hele dag onderweg met alleen treinen of ik ben 4u onderweg met het vliegtuig. Wat is de goedkooptste optie om rond te reizen in het UK? (Interrail is geen optie omdat ik misschien op de heenweg het vliegtuig neem en dus alleen een uitreis maak als ik als basisland het UK neem en ik meerdere treinen in het UK moet nemen om er te komen)

Heeft iemand tips? Ik ben gewoon eens aan het rond kijken of het wat voor mij zou zijn om te vliegen(ik heb vliegangst en wil ervanaf komen)


Optie 2 is de eurostar. Maar ik ben helemaal niet bekend met internationale treinreizen en hoe dat werkt.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treinreis engeland

Bericht door en-es »

Lastige bestemming. Niet echt in de buurt van luchthavens. Volgens mij zijn East Midlands en Leeds/Bradford de dichtsbijzijnde luchthavens maar die worden maar beperkt aangedaan. Met de trein gaat ook niet makkelijk worden. Eurostar is behoorlijk prijzig en bij een zoektocht voor Londen-Lincoln kom ik tarieven tegen tussen 14 en 50 pond enkele reis. De treinbinding maakt het er ook niet makkelijk op.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Treinreis engeland

Bericht door jjasloot »

Je kunt ook eens kijken naar een Britrail pass: https://www.britrail.com/britrail-passes/britrail-pass/
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treinreis engeland

Bericht door en-es »

Britrailpass en Interrail is alleen handig als je door het hele VK wilt reizen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Treinreis engeland

Bericht door Mikos »

Met Eurostar van Rotterdam naar London St. Pancrass: Eurostar, vanaf Rotterdam kan dat vanaf 40 euro enkele reis.
BritRail England Pass, 146 Pond (172 Euro) voor 3 dagen.

Dat geeft je de mogelijkheid om op dag 1 te reizen van (Rotterdam naar) Londen naar Lincoln, dag 2 je ding te doen in Lincoln en eventueel nog wat rond te reizen in de omgeving en op dag 3 terug te reizen naar Londen. En naar Rotterdam. Eventueel een tussenstop in Londen van een nacht, maak je er een midweekje van.

Een enkeltje van Londen naar Lincoln kost al rap 100 Pond, dus dan is een Britrail al heel snel heel voordelig voor 3 dagen.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Treinreis engeland

Bericht door Cora »

Voor het vliegtuig (sorry Aking) had ik Manchester uitgezocht om te landen. Wat ik kan doen is heen vliegen en 1 hele dag in Lincoln blijven. En dan de 8 uur lange reis met eurostar naar huis te maken.

(Best wel gek om over Lincoln te praten gezien mijn nickname Lincoln (A) )
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treinreis engeland

Bericht door Suus »

KLM vliegt op Lincoln, dat vliegveld heet Humberside.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Treinreis engeland

Bericht door Meltrain »

Lincoln schreef: (Best wel gek om over Lincoln te praten gezien mijn nickname Lincoln (A) )
Is dat dan niet de reden dat je er heen wilt? :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treinreis engeland

Bericht door Aking »

Lincoln schreef: het vliegtuig (sorry Aking)
:evil:

Maar ik ben om te kopen hoor, dus doe me een paar mooie trein reisjes cadeau en ik heb het niet gezien *O*
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Treinreis engeland

Bericht door Cora »

Meltrain schreef:
Lincoln schreef: (Best wel gek om over Lincoln te praten gezien mijn nickname Lincoln (A) )
Is dat dan niet de reden dat je er heen wilt? :o
Goed geraden :pos: Ik wil de stad zien waar de naam vandaan komt

@Aking ga maar naar Frankrijk met alle stoppers :Y

@Suus ik had Humberside wel gezien maar als ik dan met de trein nog verder moet is het ongeveer even ver als dat ik naar Manchester vlieg en daar op de trein stap. Keuzes keuzes keuzes. Vanavond ga ik een planning maken om te zien hoeveel tijd ik nodig ga hebben voor een bezoekje aan de stad
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treinreis engeland

Bericht door Aking »

Lincoln schreef:@Aking ga maar naar Frankrijk met alle stoppers :Y
not even goed lezen (A)

Oftewel doe mij tickets naar Frankrijk met alle stoppers, en ik ben onderweg *O* dat is één van de reisjes :Y
Bemined
Berichten: 5922
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Treinreis engeland

Bericht door Bemined »

Veerbootje pakken? Met een nachtelijke ferry begint je reis in Engeland een stuk vroeger in de ochtend en kan je er al voor het middaguur zijn. Terwijl je met de eerste Eurostar van de dag pas rond 11:00 in Londen bent en dan nog meer dan twee uur moet reizen.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Treinreis engeland

Bericht door Cora »

De ferry hadden we ook nog! Die ga ik zeer zeker bekijken
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Treinreis engeland

Bericht door Stefan »

Gebruik voor je treinreizen in de UK de app TrainPal! Soms is split-ticketing een heel stuk goedkoper en deze app zoekt het helemaal voor je uit!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Treinreis engeland

Bericht door Cora »

Werkt dat ook als ik alleen reis?
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Treinreis engeland

Bericht door Stefan »

Jazeker. :Y
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Treinreis engeland

Bericht door JordiBrabant »

Stefan schreef:Soms is split-ticketing een heel stuk goedkoper en deze app zoekt het helemaal voor je uit!
Even voor je begrip: split ticketing betekent dat je je vervoersbewijs opsplitst om de reis goedkoper te maken, omdat in het VK het ticketsysteem anders in elkaar zit, en de prijs van de vraag afhankelijk is. Vergelijk het de situatie in Nederland dat een reis Ut-Asd goedkoper zou zijn met kaartjes Ut-Ac en Ac-Asd. In sommige gevallen heb je natuurlijk wel treinbinding, daar moet je ook op letten.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treinreis engeland

Bericht door Aking »

Maar dat zoekt die App dan toch allemaal voor je uit of?
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treinreis engeland

Bericht door en-es »

Ik hoop het wel. Heb dit meerdere keren gedaan en behoorlijk wat ponden bespaard. Alleen zocht ik het zelf uit zonder hulp van een app of wat dan ook.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Treinreis engeland

Bericht door Cora »

Dus als ik bijvoorbeeld van Lincoln de directe trein naar Kings Cross pak heb ik dan treinbinding/reservatie? (Ik heb het gister uitgezocht en het is 429 euro als ik nu zou boeken. Dus misschien in de kerstvakantie en lekker vroeg boeken. In elk geval iets om naar uit te kijken.)
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treinreis engeland

Bericht door en-es »

Ik weet niet wat jij uitgezocht hebt maar 429 euro voor Lincoln-Londen lijkt me wat aan de hoge kant. Of er wel of niet treinbinding is zie je tijdens het bestelproces. Hou er rekening mee dat treinbinding in het VK overal geldt, ook in regionaal verkeer. Over het algemeen gelden voor de goedkopere tickets treinbinding.
umbusko
Donateur
Berichten: 5307
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Treinreis engeland

Bericht door umbusko »

429 totaal misschien? Maar ook dat lijkt me aan de hoge kant. Eurostar kan voor 2x 40 (toch?) en ik kan me niet voorstellen dat een retourtje Lincoln zo duur kan zijn; zeker niet met vroeg boeken (als kerstvakantie nu het plan is). Sterker nog: met Britrail of Interrail ben je dat er sowieso niet aan kwijt.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Treinreis engeland

Bericht door Cora »

Ja 429 totaal. Dit gaat van 3 nachten in een redelijk hotel uit en heen met de ferry en terug met de eurostar in de middenklasse (niet standard maar ook niet de top)

Ik kan er wel zon 20 euro af schaven als ik toch besluit te vliegen. Ik kan nog even naar een LCC kijken maar ik heb een hekel aan LCC's

Update:Ik heb even naar Easyjet gekeken en vliegen met hun is zon 50 euro exclusief 29 euro boekingskosten. Dus dat zal wel rond de 95 euro uitkomen totaal aangezien ik daar nog moet betalen voor een koffer in het ruim. (Sorry Aking maar ik denk dat ik de boot pak)

Is engeland een beetje een stipt land trouwens? Dan kan ik daar rekening houden met het plannen van de totaal reis.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treinreis engeland

Bericht door Z2N »

Matig, zeker bij Northern is het momenteel niet heel erg veel soeps. Maar bij vertraging vervalt de treinbinding.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5922
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Treinreis engeland

Bericht door Bemined »

Lincoln schreef:heen met de ferry
Is dat met een ferry+trein kaartje? De Stena line biedt zo'n kaartje aan waarmee je vanaf naar elk NS Abellio Greater Anglia station kunt reizen. Dan kun je voor €2 (dat is de meerprijs van zo'n combiticket bovenop de basisprijs van de ferry) van Harwich International naar Peterborough. Je bent dan niet gebonden aan een trein, maar het is helaas niet zo'n hele frequentie verbinding hier dus veel te kiezen valt er ook weer niet, je zult de vroege trein moeten zien te halen (een kwartier voor de officiële boottrein, dus zorg dat je vooraan de rij staat bij de douane :D).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten