Bus 400 zoetermeer/ leiden

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
MrPr3ss

Bus 400 zoetermeer/ leiden

Bericht door MrPr3ss »

Kan deze bus niet 2a3 minuten eerder vertrekken vanaf zoetermeer. Jullie geven aan in de bus dat de trein naar Utrecht om 27 en 57 gaat .
En jullie komen daar of om 1 minuut eerder (wat ook niet meer te doen is)Of te laat.

Afstemmen graag
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Bus 400 zoetermeer/ leiden

Bericht door en-es »

Is goed, gaan we meteen doen. Nog wat anders? *bus*
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Bus 400 zoetermeer/ leiden

Bericht door bartjemestrom »

Geeft u dat ook door aan Arriva?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Bus 400 zoetermeer/ leiden

Bericht door Meltrain »

MrPr3ss schreef:Kan deze bus niet 2a3 minuten eerder vertrekken vanaf zoetermeer. Jullie geven aan in de bus dat de trein naar Utrecht om 27 en 57 gaat .
En jullie komen daar of om 1 minuut eerder (wat ook niet meer te doen is)Of te laat.

Afstemmen graag
Beste lezer,

Dit forum is van/voor hobbyisten en we hebben geen banden met vervoerbedrijven.
U kunt uw opmerkingen daarom beter rechtstreeks doorgeven aan Arriva of, als dat niet helpt, aan de provincie Zuid-Holland.
Ik verwacht u hiermee voldoende geholpen te hebben.
Mocht u nog vragen hebben, dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet,

namens OV in Nederland,

Meltrain
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bus 400 zoetermeer/ leiden

Bericht door Ardan »

MrPr3ss: ik wil daar nog bij aanvullen dat het zeker helpt als u omschrijft wat precies het probleem is dat u ondervindt, dat wordt uit uw bericht niet duidelijk. En met daarna nog de norse afsluiting 'afstemmen graag' zal een instantie weinig welwillend zijn uw bericht serieus te nemen en naar een oplossing te gaan kijken.
Groet, Ardan
OVinNederland.nl
Ik doe ook maar wat
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Bus 400 zoetermeer/ leiden

Bericht door TLP »

Mij is het probleem wel duidelijk:
  • Bus 400 rijdt vanwege de aangepaste coronadienstregeling de gehele dag elk half uur. Gedurende de dag verschuift de dienstregeling echter een paar keer enkele minuten naar achteren. (Bekijk de dienstregeling hier.)
  • Daardoor is, zoals MrPr3ss beschrijft, op station Leiden Lammenschans de aansluiting op de intercity naar Utrecht Centraal het grootste deel van de dag te krap of bestaat deze niet.
  • De oplossing zou zijn dat de hele dag min of meer in een klokvaste halfuursdienst wordt vertrokken uit Zoetermeer, op tijdstippen dat op station Leiden Lammenschans een aansluiting wordt geboden op de intercity naar Utrecht Centraal. Bij alle ritten die voor 8:40 uit Zoetermeer vertrekken wordt deze aansluiting wel geboden, en bedraagt dan 3 of 7 minuten.
@MrPr3ss: wil uw klacht behandeld worden, dan zal u deze in de eerste plaats moeten doorgeven aan Arriva via één van hun contactmogelijkheden. Daarbij raad ik u met klem aan om, zoals Ardan al stelde, uw probleem duidelijk te omschrijven en uw toon daarbij vriendelijk te houden. Als u dat niet doet, zal uw klacht waarschijnlijk niet serieus genomen worden. Om uw klacht duidelijk te omschrijven heb ik u met bovenstaand lijstje hopelijk wat tips gegeven.
Echter, houd bij het eventueel indienen van uw klacht ook de volgende zaken in uw achterhoofd:
  • Busdienstregelingen zijn complex en bij het maken van zo'n dienstregeling zijn er verschillende belangen die tegen elkaar moeten worden afgewogen. Op de stations Leiden Centraal en Zoetermeer Centrum West zijn er bijvoorbeeld ook belangrijke aansluitingen, en soms is een bepaalde dienstregeling efficiënter voor de businzet. Deze belangen kunnen voorgaan op de aansluitingen op station Leiden Lammenschans.
  • De huidige dienstregeling is een aangepaste dienstregeling vanwege de maatregelen tegen het coronavirus. De maatregelen zijn tijdelijk en gelden vooralsnog tot 28 april. Wat er daarna gebeurt is onzeker tot 21 april, en in principe worden vervolgens slechts voor een periode van ongeveer een maand nieuwe maatregelen bekend gemaakt. Voor de vervoerders is het daardoor moeilijk om hierop te anticiperen. Daarnaast geldt de oproep om het openbaar vervoer zoveel mogelijk te vermijden. Als u mogelijkheden heeft om uw afspraken dichter bij huis te doen of desnoods met uw eigen auto te gaan, doe dat. Voor de OV-bedrijven geldt echter dat hun absolute prioriteit niet zal zijn om zoveel mogelijk mensen te vervoeren, want dat is simpelweg niet mogelijk met het huidige beleid.
@medegebruikers: het valt me op dat bij het beantwoorden van dit soort vragen wordt benadrukt dat OVNL een forum is dat geen banden heeft met vervoersbedrijven. Hoewel dit natuurlijk klopt, hebben de vraagstellers hier weinig aan. Tegelijkertijd is het voor ons volgens mij een kleine moeite om een directe link naar de contactmogelijkheden van een vervoerder te geven, mits het bericht dit redelijkerwijs duidelijk maakt, en anders kunnen we ernaar vragen. Verder denk ik dat we met zijn allen bij dit soort vragen altijd inhoudelijk en vriendelijk moeten blijven, dat maakt de wereld volgens mij weer een stukje fijner. :)
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Bus 400 zoetermeer/ leiden

Bericht door Durashift »

@ TLP: :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten