Zwitserse treinkaartjes

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Zwitserse treinkaartjes

Bericht door Meltrain »

Krijg je met die Halbtax ook korting bij andere maatschappijen, zoals de RhB en MOB?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4447
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Zwitserse treinkaartjes

Bericht door en-es »

Ja, bij bijna elke vervoerder. Ook voor bussen, trams en boten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13171
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Zwitserse treinkaartjes

Bericht door Z2N »

Ja, onder voorwaarden: onder de Zwitserse wet is elk gehucht met meer dan 100 inwoners verbonden met goed OV, vandaar ook dat de kwaliteit van het OV in Zwitserland, ook in dunbevolkte gebieden, zo goed is. Halbtax en het Generalabonnement zijn geldig naar al deze plaatsen, bij alle vervoerders, maar dus niet op vervoer dat niet leidt naar bewoonde plaatsen (de top van een berg bijvoorbeeld). De SBB heeft een goede kaart, waar alle trein, tram, metro, bus, boot en kabelbaanroutes op staan waar de kaarten geldig zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Zwitserse treinkaartjes

Bericht door Chrysa »

Nou, het is voor mij dus goedkoper om vanuit Breda op en neer te rijden naar Lausanne, dan een treinreis te maken vanuit de andere kant van Zwitserland. :') Dan doen we dat maar.

Nu heb ik voor Graubünden wel dit gevonden: Allegra 1-day travel pass

Dit zou een dagkaart zijn voor al het OV voor 35CHF. Dat klinkt voor Zwitserland te goedkoop om waar te zijn. :shock:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Zwitserse treinkaartjes

Bericht door trolly »

Laat me je vertellen dat ik vorige week drie keer dat bedrag heb neergeteld voor één retourtje RhB, en sinds twee dagen dankzij jouw vraag achter ben dat ik maar 35 frankskes had hoeven te betalen :cry:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Zwitserse treinkaartjes

Bericht door Aking »

#kutleefe :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Zwitserse treinkaartjes

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Nou, het is voor mij dus goedkoper om vanuit Breda op en neer te rijden naar Lausanne, dan een treinreis te maken vanuit de andere kant van Zwitserland. :') Dan doen we dat maar.
Vergeet je niet het tolvignet van 40 frank? (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Zwitserse treinkaartjes

Bericht door Chrysa »

Die heb ik al sinds februari. (A)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Zwitserse treinkaartjes

Bericht door nvdw »

En denk aan de snelheid: Zwitsers zijn fanatieke flitsers, en ze maken hele dure foto’s.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten