Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
CitaroMH
Berichten: 43
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 12:33

Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door CitaroMH »

Hallo iedereen,

in éen WhatsApp groep kwam ik een bericht tegen, dat het bij AH nooit meer de goedkoope treinkaartjes zou geven.

Is dat (helaas) ook bij Ethos, Kruidvat etc gepland of is dat gelukkig éen verkeerde info, die hij stuurde?
Beste groeten uit Mülheim ruhr

Moritz
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door huibf »

Zeg nooit, nooit.
Maar op dit moment tot ik denk september 2021 zitten we wel in de shit met Covid. Dus heeft het sowiso geen zijn wat iets met 'essentiele' reizen enzo.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door en-es »

Volgens mij heeft NS al een paar jaar geleden aangekondigd dat er aanzienlijk minder en vaker van dit soort goedkope kaartjes verkocht gaan worden via de bekende winkelketens. De dagkaarten zijn allang vervangen door retoers. Maar in de spoordeelwinkel zal vast ook nog wat leuks zijn. *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door Ardan »

Aanzienlijk minder én vaker? Leg eens uit?
Ik doe ook maar wat
CitaroMH
Berichten: 43
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 12:33

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door CitaroMH »

en-es schreef: za 02 jan 2021, 13:25 Volgens mij heeft NS al een paar jaar geleden aangekondigd dat er aanzienlijk minder en vaker van dit soort goedkope kaartjes verkocht gaan worden via de bekende winkelketens. De dagkaarten zijn allang vervangen door retoers. Maar in de spoordeelwinkel zal vast ook nog wat leuks zijn. *O*
Zu lang is dat noog niet, denk ik.

2019 was ik eerst met vrienden in Vlissingen geweest en wij waren met AH dagkaartjes onderweg
Beste groeten uit Mülheim ruhr

Moritz
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door Hainje »

Dagkaartjes komen vrijwel zeker niet terug, niet alleen omdat het omslachtig is in distributie (het komt via geldtransport). Daarnaast is het ook voor de vervoerders moeilijk te voorspellen waar de drukte komt. Je kunt er immers het hele land mee door, dus te volle treinen zijn niet uitgesloten. Het is dus eigenlijk aan het eigen succes ten onder gegaan, er moesten bijna extra treinen ingezet worden om alles mee te krijgen. Terwijl het eigenlijk bedoeld is om de lege stoelen op te vullen.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door Daniel »

Daar heeft NS ook zelf wel een beetje aan meegeholpen natuurlijk, doordat er soms ook meerdere acties tegelijk geldig waren wat de druk nog extra verhoogde.
Sowieso waren die kaartjes natuurlijk ook vooral heel erg aantrekkelijk vanuit de uithoeken van het land, iets wat je niet oplost met er retours van maken (dan zijn ze nog steeds aantrekkelijk geprijsd immers). Daar zal dus ook een deel van de reden voor het beperktere aantal actiekaartjes in zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door Aking »

Kudtns! -0-
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door VIRM »

Tijd voor een nieuwe plaat!
Beul van de blindegeleidelijn
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door huibf »

en-es schreef: za 02 jan 2021, 13:25 Volgens mij heeft NS al een paar jaar geleden aangekondigd dat er aanzienlijk minder en vaker van dit soort goedkope kaartjes verkocht gaan worden via de bekende winkelketens. De dagkaarten zijn allang vervangen door retoers. Maar in de spoordeelwinkel zal vast ook nog wat leuks zijn. *O*
Dan wordt het wel eens tijd dat de reguliere prijs eens omlaag gaat. Prijzen zijn natuurlijk absurt hoog.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door en-es »

Wat mij betreft gaat de spoordeelwinkel dicht zolang we nog met het coronavirus te maken hebben. Ik verbaas me over de hypocriete houding van NS.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door Nitein-Repart »

De Spoordeelwinkel is toch al gesloten, na afkondiging van de lockdown? En ik denk dat die Spoordeelwinkel voorlopig nog wel dicht blijft.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door en-es »

Ja klopt, niet goed gekeken. In ieder geval tot 19 januari.
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door Jay20 »

Met een weekend vrij heb je een prima alternatief voor de goedkope dagkaartjes. Maar voor de incidentele reiziger is het een achteruitgang.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door webguy »

Alle acties bij andere partijen dan NS waren alleen om mensen die anders niet met de trein gaan de trein in te krijgen. Dat wil zeggen - lege stoelen vullen. Op moment dat iedereen die op zaterdag reist zo'n kaartje gebruikt en NS dus minder normale kaartjes verkoopt, leidt dat natuurlijk tot in totaal gezien minder inkomsten
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door Anne »

Uit reacties op treinreiziger en dergelijke sites zag je dat veel reizigers het actietarief als normaal gingen zien en hierbij steeds hun kaartjes kopen. Zie al de negatieve reacties op elke geringe prijsverhoging of een beperking op weekdagen.
Ook op marktplaats was vaak te zien dat mensen een voorraadje kochten en die of tegen een hoger tarief aanboden (+/- €25) of op het einde van geldigheid er nog vanaf wilden.
Ook was het altijd in het laatste weekeinde van de geldigheid vaak erg druk in de trein. Diverse keren gehad dat ik met mijn weekend vrij al om 9 uur 's-morgens op het beginstation in een meer dan zitvolle IC zat. (zeker met maar 3 bakken ICM) Vaak daarom maar een ander weekeinde gepland voor een verdere reis.

Dus te verwachten dat NS er mee stopt. Benieuwd ook hoe de regionale vervoerders er in staan. Bij een chipkaart versie is nog te zien hoe de verdeling is, maar met de e-tickets niet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door Z2N »

Ergens denk ik dat NS nu met de treinwijzer al alle infrastuctuur aan het testen is om goedkopere tickets aan te bieden voor specifieke ritten, dat mensen dus bijvoorbeeld een goedkoper ticket van Leeuwarden naar Amsterdam kunnen krijgen als ze kiezen voor de specifieke reisoptie van 10:18. Dat zou niet eens zo uniek zijn, de SBB doet het al eventjes met de Sparbilette die ook alleen via SBB.ch verkocht worden, en zou een prima manier kunnen zijn om stoelen op specifieke ritten te vullen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door Aking »

Anne schreef: wo 13 jan 2021, 13:06Benieuwd ook hoe de regionale vervoerders er in staan. Bij een chipkaart versie is nog te zien hoe de verdeling is, maar met de e-tickets niet.
Die E-tickets zijn toch retourtjes? Dan is daarbij toch een route bekend?

Het lijkt mij dat dat voor de meeste trajecten voldoet, al heb je natuurlijk nog de paar(?) routes waarbij je meerdere opties hebt.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door en-es »

Z2N schreef: wo 13 jan 2021, 13:41 Ergens denk ik dat NS nu met de treinwijzer al alle infrastuctuur aan het testen is om goedkopere tickets aan te bieden voor specifieke ritten, dat mensen dus bijvoorbeeld een goedkoper ticket van Leeuwarden naar Amsterdam kunnen krijgen als ze kiezen voor de specifieke reisoptie van 10:18.
Je bedoelt dat we in de toekomst zugbindung/treinbinding krijgen op binnenlandse reizen bij NS?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door Z2N »

Alleen bij de spotgoedkope kaartjes, omdat je dan specifieke ritten goedkoper/duurder kan maken voor (recreatieve) keuzereizigers. Bij de SBB worden ritten verkocht tot 70% korting, ook als de reiziger een Halbtaxabonnement heeft.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door Anne »

Aking schreef: wo 13 jan 2021, 13:42
Anne schreef: wo 13 jan 2021, 13:06Benieuwd ook hoe de regionale vervoerders er in staan. Bij een chipkaart versie is nog te zien hoe de verdeling is, maar met de e-tickets niet.
Die E-tickets zijn toch retourtjes? Dan is daarbij toch een route bekend?

Het lijkt mij dat dat voor de meeste trajecten voldoet, al heb je natuurlijk nog de paar(?) routes waarbij je meerdere opties hebt.
Er zijn ook nog dagkaart e-tickets geweest maar dat is inderdaad vervallen. Met retourtjes heb je inderdaad voor de meeste relaties maar één route.
Hoewel bij sommige lijnen je een plaats vanaf twee kanten kan bereiken; bijvoorbeeld is het van Feanwalden 14 km naar Leeuwarden en 40 km naar Groningen.
Of bij twee vervoerders op een lijn zoals in Limburg.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door en-es »

Met een retoer Valkenburg-Buitenpost kan je toch wel variatie inbrengen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door Aking »

Maar dan alsnog is de kans op Arriva-NS-Arriva dan nog steeds het grootst volgens mij?

En of je dan via Heerlen dan wel Maastricht en Groningen dan wel Leeuwarden gaat scheelt dan voor het totaalplaatje niet heel veel zou ik zeggen
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door Vistaus »

huibf schreef: za 02 jan 2021, 13:10 Zeg nooit, nooit.
Maar op dit moment tot ik denk september 2021 zitten we wel in de shit met Covid. Dus heeft het sowiso geen zijn wat iets met 'essentiele' reizen enzo.

Inmiddels is dat allemaal alweer veranderd. Zelfs de Spoordeelwinkel biedt alweer dagkaarten voor €17,50 aan :)
Laatst gewijzigd door Vistaus op di 27 jul 2021, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Geen goedkoope treinkaartjes meer bij AH?

Bericht door en-es »

Zijn dat dagkaarten ja? Of retour.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten