Overal Flex Egmond Binnen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
vidknmi
Berichten: 4
Lid geworden op: do 14 jan 2021, 09:51

Overal Flex Egmond Binnen

Bericht door vidknmi »

Goedemorgen,

Gisteren was ik bij een bushalte van lijn 164, die alleen in de spitsuren rijdt. Bij de bushalte stond een bordje waarop als bedieningstijden van OveralFlex werden aangegeven:

Werkdagen van 9-14 en 18-22 uur
Zaterdag de hele dag
Zondag de hele dag

OveralFlex Egmond-Binnen is dus niet alleen op zondag beschikbaar, zoals de Wiki aangeeft.

Kunnen jullie dit aanpassen en tevens de andere bedieningstijden van OveralFlex controleren?

Met vriendelijke groet,

Vidknmi
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Overal Flex Egmond Binnen

Bericht door Frank93 »

Hallo Vidknmi. Bedankt voor de oplettendheid. Zoals ik je bericht las dacht ik ook dat de wikipagina niet klopte. Ik heb op de Overal website naar de bedieningstijden gekeken en het klopt dat Egmond-Binnen alleen op zondag Overal Flex heeft. Dat komt namelijk omdat buurtbus 408 normaal door Egmond-Binnen rijdt. Deze rijdt tijdelijk (nog) niet vanwege het coronavirus. In plaats daarvan kun je een taxi reserveren die je ophaalt en brengt naar de gewenste haltes.
vidknmi
Berichten: 4
Lid geworden op: do 14 jan 2021, 09:51

Re: Overal Flex Egmond Binnen

Bericht door vidknmi »

Ik stond bij een halte waar de buurtbus 408 sowieso niet komt, tussen Egmond-Binnen en Castricum. De buurtbus rijdt namelijk naar Heiloo. Dat zou de oorzaak dus niet moeten kunnen zijn. Bovendien is Overal Flex iets anders als een taxi.

Wellicht kan iemand van het Wikibeheer die weleens gebruikmaakt van Overal Flex uitproberen of een rit te reserveren valt op weekdagen/zaterdag?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Overal Flex Egmond Binnen

Bericht door BrengMe »

Om welke halte gaat het eigenlijk?
vidknmi
Berichten: 4
Lid geworden op: do 14 jan 2021, 09:51

Re: Overal Flex Egmond Binnen

Bericht door vidknmi »

Het staat ook op deze site zie ik: https://www.overal.nl/nl/onze-routes/ve ... overalflex. Castricum - Bakkum heeft niet alleen op zondag flex. Overigens wordt Overal Flex dan ook aangeboden tussen Bakkum en Egmond Binnen, want bij de halte Randweg staan ook de ruimere bedieningstijden.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Overal Flex Egmond Binnen

Bericht door Frank93 »

Je kunt met Overal Flex volgens mij niet reizen tussen Egmond-Binnen en Bakkum. Deze reis is ook niet aan te vragen via de website als ik het probeer.

Dat er tussen Castricum en Bakkum niet alleen op zondag Overal Flex is klopt, want daar rijdt geen buurtbus om de bediening buiten de spitsuren en in het weekend op te vangen. Dat is in Egmond-Binnen wel het geval.

Vanuit Egmond-Binnen kun je dus op zondag reizen met Overal Flex alleen vanaf/naar Heiloo. In Bakkum is dat buiten de spits alleen vanaf/naar Castricum. Wil je van Egmond-Binnen naar Bakkum op een tijdstip dat lijn 164 niet rijdt zul je eerst naar Heiloo moeten reizen om daar de trein te nemen naar Castricum.
Laatst gewijzigd door Frank93 op vr 15 jan 2021, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
vidknmi
Berichten: 4
Lid geworden op: do 14 jan 2021, 09:51

Re: Overal Flex Egmond Binnen

Bericht door vidknmi »

Dank voor het uitzoeken. De informatie bij de halte Randweg is dan blijkbaar onjuist.

Toch blijf ik het onlogisch vinden. Van Egmond-Binnen zou je via OveralFlex naar Bakkum moeten kunnen reizen. Het heeft geen enkele zin om iemand te dwingen tot een enorme omweg om dan alsnog een busje in te moeten zetten tussen Bakkum en Castricum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten