60+ + Flex

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

60+ + Flex

Bericht door isadora »

Nu ik mijn Voordeeluren-abonnement heb opgezegd, en Flex heb aangevraagd, vraag ik me af, hoe reis ik het voordeligst?
Mijn reispatroon zou afgedekt kunnen zijn met de 7 keuzedagen voor 60+ (26 euro per contractjaar).
Deze kosten blijven onveranderd.

Dus ik vermoed, niet meer dan 7 reisdagen per jaar nodig te hebben, op trajecten vrij naar keuze.

Heb me ingelezen in het oerwoud van tarieven en mogelijkheden, en kom tot de conclusie, dat ik mogelijk het voordeligst uit ben met de combinatie met "Dal Voordeel".

Als mijn 7 dagen in 7 verschillende maanden worden gebruikt, dan heb ik maximaal 7 maanden "Dal Voordeel" nodig, en betaal dus 7x5=35 euro, exclusief reiskosten, inclusief 40% korting binnen de gestelde tijden.

Iemand die dit bevestigd, of zijn er betere keuzes?

Het is in ieder geval een stuk voordeliger dan ieder jaar een Voordeeluren-abonnement te betalen.

Daarnaast: ik heb niet kunnen achterhalen, of de Keuzedagen vrij naar eigen inzicht ingezet kunnen worden. Ik hoop, dat ik vrijheid van kiezen heb, wanneer deze te gebruiken. Of ik ze alle 7 consumeer binnen één week, of dat ik er 7 maanden over doe, of een mix van beide uitersten.

Iemand, die daar een visie op heeft?

En mijn laatste vraag betreft het gebruik van de OV-chipkaart voor de bus. Hoe worden kosten verrekend met de busmaatschappij? Wordt er nog steeds automatisch saldo geladen, of krijg ik ieder maand een rekening?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: 60+ + Flex

Bericht door Tochjo »

Keuzedagen zijn niet beschikbaar bij NS Flex. U zult een klassiek Dal Voordeel-abonnement (reizen op saldo) met Keuzedagen moeten afsluiten als u Keuzedagen wilt hebben. U betaalt dan 60 euro per jaar voor dat abonnement en daarnaast nog 26 euro (2e klas) of 51 euro (eerste klas) per jaar voor de Keuzedagen.

Na aanschaf krijgt u meteen twee Keuzedagen die een jaar lang geldig zijn. Van de overige vijf Keuzedagen komt er elke twee maanden een beschikbaar, ook met een geldigheid van een jaar, dus na 2 maanden eentje, na 4 maanden eentje, enzovoorts. Vanaf een verlenging van het abonnement na medio 2021, dus in uw geval vanaf het tweede abonnementsjaar, krijgt u de zeven Keuzedagen allemaal meteen en zijn ze allemaal het hele abonnementsjaar geldig.

Als u uw Dal Voordeel-abonnement met Keuzedagen gedurende het jaar zou opzeggen, dan kunt u daarna nog wel de al beschikbaar gekomen Keuzedagen gebruiken. Niet de Keuzedagen die nog niet beschikbaar zijn gekomen; u krijgt restitutie voor die Keuzedagen. Maar merk op dat vanaf medio 2021 het niet meer mogelijk is Keuzedagen nieuw te bestellen. Volgend jaar nog Dal Voordeel met Keuzedagen bestellen kan dan dus niet meer. Alleen abonnementhouders die dan al Keuzedagen hebben, behouden ze bij contractverlenging. Het alternatief wordt Flexdagen bij NS Flex, maar die zijn duurder (3 per jaar voor 39 euro).

Bij NS Flex worden de reiskosten voor bus, tram en metro ook achteraf gefactureerd. Ze komen op dezelfde factuur als de abonnementskosten voor de volgende maand en eventuele reiskosten voor reizen per trein. Automatisch opladen wordt vanzelf stopgezet bij een overstap naar NS Flex. Wilt u de Keuzedagen, dan moet u dus weer van NS Flex af (dat gaat via de klantenservice van NS), en een klassiek Dal Voordeel-abonnement (reizen op saldo) met Keuzedagen aanvragen. Eventueel kunt u dan ook (weer) automatisch opladen activeren voor bijkomende reiskosten.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 60+ + Flex

Bericht door isadora »

Dank voor je antwoorden Tochjo, kan ik verder mee. :)
En je mag rustig "jij" zeggen hoor. :o
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: 60+ + Flex

Bericht door Durashift »

Leuk / goed je hier weer te lezen. :pos: *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten