Zoveel mogelijk stadions vanaf een halte

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Zoveel mogelijk stadions vanaf een halte

Bericht door Jef400 »

Wat ik mij trouwens afvraag he: Komt het op meer plaatsen voor dat je op een bushalte naar stadions in verschillende andere plaatsen kan reizen? De halte Veenweidestraat in Purmerend voldoet daar met de 110 en 376 doordeweeks aan. Waar komt dat nog meer voor?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Zoveel mogelijk stadions vanaf een halte

Bericht door en-es »

En naar welke stadions kan je dan reizen?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Zoveel mogelijk stadions vanaf een halte

Bericht door Z2N »

Wat is de operationele definitie van stadion? Want in Utrecht zit het stadion van Hockeyclub Kampong naast dat van voetbalclub FC Utrecht, en in dat stadion van Kampong passen ook duizenden toeschouwers. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Zoveel mogelijk stadions vanaf een halte

Bericht door Jef400 »

en-es schreef: zo 04 apr 2021, 12:00 En naar welke stadions kan je dan reizen?
In Purmerend zijn dat de ArenA in Amsterdam en het stadion van FC Volendam.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Zoveel mogelijk stadions vanaf een halte

Bericht door Jef400 »

Z2N schreef: zo 04 apr 2021, 12:12 Wat is de operationele definitie van stadion? Want in Utrecht zit het stadion van Hockeyclub Kampong naast dat van voetbalclub FC Utrecht, en in dat stadion van Kampong passen ook duizenden toeschouwers. (A)
Dat is een goede vraag. Ik doel meer op stadions op verschillende locaties.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Zoveel mogelijk stadions vanaf een halte

Bericht door Meltrain »

Vind je 5 minuten (extra) lopen acceptabel?
Want dan kun je vanaf alle haltes van de Rotterdamse lijn 23 zowel De Kuip als Het Kasteel bereiken en kun je vanaf alle haltes van de lijnen 21 en 24 zowel Het Kasteel als Woudestein bereiken. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Zoveel mogelijk stadions vanaf een halte

Bericht door verfmeer »

Vanaf Marconiplein heb je tram 8 naar het Kasteel, tram 23 naar de Kuip en tram 21 en 24 naar Woudestijn.

*edit: Die lijnen stoppen ook allemaal op Rotterdam Centraal, Weena en Beurs.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Zoveel mogelijk stadions vanaf een halte

Bericht door Z2N »

Jef400 schreef: zo 04 apr 2021, 12:13 Dat is een goede vraag. Ik doel meer op stadions op verschillende locaties.
Dan weet ik een goeie: Tram 22 in Utrecht! De Kromme Rijn stopt bij Zwembad De Kromme Rijn (thuisbasis van Eredivisie Waterpolo UZSC), en één halte verder staat zowel voetbalstadion Galgewaard als het stadion van hockeyclub Kampong. Drie nationale competitie-clubs op twee tramhaltes, wie biedt meer? *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Zoveel mogelijk stadions vanaf een halte

Bericht door Suus »

verfmeer schreef:Vanaf Marconiplein heb je tram 8 naar het Kasteel, tram 23 naar de Kuip en tram 21 en 24 naar Woudestijn.

*edit: Die lijnen stoppen ook allemaal op Rotterdam Centraal, Weena en Beurs.
En P.C. Hooftplein ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Zoveel mogelijk stadions vanaf een halte

Bericht door dennistd »

Lijn 9 vind ik ook dicht genoeg bij zowel de Grolsch Veste als het FBK stadion komen :Y
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Zoveel mogelijk stadions vanaf een halte

Bericht door Lange_Dre »

Randstadrail 4 in Den Haag heeft een halte op loopafstand van het ADO stadion en stopt op loopafstand van het Haags IJs stadion de Uithof, telt dat ook?😅
PHS

Re: Zoveel mogelijk stadions vanaf een halte

Bericht door PHS »

Jef400 schreef: zo 04 apr 2021, 11:19 Wat ik mij trouwens afvraag he: Komt het op meer plaatsen voor dat je op een bushalte naar stadions in verschillende andere plaatsen kan reizen? De halte Veenweidestraat in Purmerend voldoet daar met de 110 en 376 doordeweeks aan. Waar komt dat nog meer voor?
Ik denk dat er in de regio Arnhem-Nijmegen wel een aantal haltes zijn waar je de bus richting Gelredome en de bus richting de Goffert kunt nemen, maar ik ben te moe om dat nu op te zoeken.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zoveel mogelijk stadions vanaf een halte

Bericht door ZO6176 »

Vanaf station Eindhoven kun je met de bus naar het stadion van PSV, jong PSV (met lijn 10 naar de Herdgang), Jan louwers stadion van FC Eindhoven. Ook het van de Hoogenband zwemstadion. De ijsbaan waar de kemphanen spelen. Met bus 157 het stadion van top Oss. En de trein naar de Bijlmer arena.
John Hill
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: Zoveel mogelijk stadions vanaf een halte

Bericht door John Hill »

PHS schreef: zo 04 apr 2021, 22:55 Ik denk dat er in de regio Arnhem-Nijmegen wel een aantal haltes zijn waar je de bus richting Gelredome en de bus richting de Goffert kunt nemen, maar ik ben te moe om dat nu op te zoeken.
Dat valt nog tegen. Als je niet meer dan 5 minuten wil lopen wordt de Goffert alleen door lijn 12 bedient. Aangezien lijn 14 ook niet binnen 5 minuten van het Gelredome stopt (Speenkruidstraat op 700 meter is het dichtst bij), houd je alleen de combinatie van halte Neerbosscheweg (lijn 331) en Station Goffert (lijn 12), wat ongeveer samen één halte vormt, maar toch 280/350 meter uit elkaar ligt, over. Lijn 331 rijd dan nog wel door naar IJsbaan Triavium waar ijshockeyclub Nijmegen Devils zijn wedstrijden in de BeNe-league speelt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten