Grootste Plaats

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Grootste Plaats

Bericht door Dennenboom »

Maar Tubbergen gaat het ook met de Lelylijn echt niet worden. Die gemeente is met 147 km2 toch duidelijk kleiner dan Noardeast-Fryslân (Dokkum, Kollum etc.) met 378 km2 landoppervlakte) die vermoed ik de tweede positie inneemt na de Noordoostpolder (458 km2 landoppervlakte). De lijn Leeuwarden - Groningen komt wel voor een heel klein deel door deze gemeente, maar daar is geen station te vinden. Of zie ik nog een gemeente over het hoofd?
Laatst gewijzigd door Dennenboom op vr 30 jul 2021, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Grootste Plaats

Bericht door Gast »

En de gemeente Waalwijk of Uden/Veghel? Daar komt geen trein.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Grootste Plaats

Bericht door verfmeer »

Vistaus schreef: di 27 jul 2021, 14:37
verfmeer schreef: za 24 apr 2021, 08:40 Dat is Amstelveen.

Afhankelijk van hoe je het bekijkt. Als we het verleden niet meerekenen, dan inderdaad. Maar als we het hebben over de grootste plaats die nooit een treinverbinding heeft gehad dan is het antwoord nog altijd Drachten :)
Er hebben toch Wadlopers gereden tussen Groningen en Drachten?
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Grootste Plaats

Bericht door jelmerrr »

Ja als afscheidsrit. Deze foto zag ik op flickr toen ik googelde: https://www.flickr.com/photos/tim_boric/8303941279
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Grootste Plaats

Bericht door Jef400 »

Daar komt ook het spreekwoord wad-the-f*** vandaan...

Maar terug naar reguliere plaatsen. Wat is de grootste plaats zonder Trein, Tram, Metro, Bus en Veer? Den Haag? Omdat ze geen veer hebben (Reken ik lijn E als metro)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Grootste Plaats

Bericht door diederickx »

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Grootste Plaats

Bericht door trolly »

Compleet met stuurman aan de wal. Goed gevonden :pos:

Utrecht lijkt me de volgende kandidaat. Een pontje zal daar ook nog wel te vinden zijn, maar die metro heb ik nog niet kunnen ontdekken, dus als ze 'm niet ondergronds gelegd hebben zal die er wel niet zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Grootste Plaats

Bericht door Meltrain »

Wat is, qua inwoners, de grootste plaats zonder een aan OV gerelateerd museum?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Grootste Plaats

Bericht door PHS »

Eindhoven? Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht hebben een museum(tram), maar de 5e stad van Nederland niet bij mijn weten. Ze hebben er dan ook geen tram.
PHS

Re: Grootste Plaats

Bericht door PHS »

Maar wat heeft DAF met openbaar vervoer te maken, afgezien dat er een paar DAF-bussen staan in het museum? Het is toch vooral een collectie van auto's en vrachtwagens.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Grootste Plaats

Bericht door Dennenboom »

Er is wel een Eindhovense club die in een museum in Best zich bezig houdt met (model)spoor. Maar dat telt niet?
http://www.eindhovenmodelbouw.nl/informatie.html
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Grootste Plaats

Bericht door Jef400 »

Best is geen Eindhoven nee.
Spoiler: show
Het is maar welke definitie je er aan wilt hangen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Grootste Plaats

Bericht door diederickx »

PHS schreef: di 03 aug 2021, 10:42Maar wat heeft DAF met openbaar vervoer te maken, afgezien dat er een paar DAF-bussen staan in het museum?
Ja hoor eens, Meltrain vraagt naar de grootste plaats zonder "een aan OV gerelateerd museum" en jij antwoordt met Eindhoven. Als ik vervolgens bussen in een Eindhovens museum zie staan dan is dat in mijn ogen "aan OV gerelateerd". Als je het niet eens bent met de term "aan OV gerelateerd" dan moet je klagen bij Meltrain, en als je het niet eens bent met je eigen interpretatie daarvan dan bij jezelf; maar in geen geval bij mij.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Grootste Plaats

Bericht door teun »

Hij klaagt toch gewoon over zijn eigen interpretatie. :Y
PHS

Re: Grootste Plaats

Bericht door PHS »

Ik klaag nergens over, ik stelde alleen een vraag aan diederickx over wat het DAF-museum met OV te maken heeft.
In mijn herinnering staan er namelijk alleen wat verdwaalde bussen, maar misschien zit ik er naast en hebben ze een grotere OV-collectie dan ik dacht.
Alargule

Re: Grootste Plaats

Bericht door Alargule »

Maar al zou er maar één bus uit 1812 staan ofzo, dan nog is dat 'aan OV gerelateerd'.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Grootste Plaats

Bericht door Aking »

En anders kun je er vast met een bus naartoe :Y
PHS

Re: Grootste Plaats

Bericht door PHS »

Inderdaad, halte DAF Museum :)

Mocht Eindhoven afvallen vanwege het DAF museum: Groningen heeft evenmin een OV-museum. Wel ligt blijkbaar in het nabijgelegen Hoogezand het Nationaal Bus Museum. (En in het Groninger Museum staat een maquette van het Hoofdstation (A) )
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Grootste Plaats

Bericht door teun »

Heeft Almere er wel een dan?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Grootste Plaats

Bericht door trolly »

Een wat? Ze hebben daar in ieder geval wel een metro, hoewel die wel een beetje op een bus lijkt. En in Lelystad is een museum voor vliegbussen, trouwens.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten