Buslijn 139 in Groningen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
...

Buslijn 139 in Groningen

Bericht door ... »

Ik kan nergens vinden wat de vertrektijden zijn van lijn 139 (surhuisterveen-groningen). In 9292 en Ov-info staat hier beide geen informatie over. Wel weet ik dat hij minder rijdt dan voorheen i.v.m. corona. Ik heb toch op een paar digitale borden bij bepaalde haltes gezien dat de 139 eraan kwam. Nu ben ik benieuwd wat hier de vertrektijden van zijn door de week, maar ook in het weekend. Is er iemand die mij dit kan vertellen, of misschien weet waar ik dit kan vinden? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buslijn 139 in Groningen

Bericht door Hainje »

Volgens onze Wikipedia is deze lijn een schoolbus. En naar wat ik heb meegekregen zijn de meeste middelbare scholen momenteel gesloten. Zodra de scholen weer open gaan zal Qbuzz deze lijn wel weer gaan rijden.

Dat deze bus op de borden verschijnt heeft er mee te maken dat de rit waarschijnlijk nog wel ergens in een database zit en dus ook getoond zal worden. Maar de weergegeven tijd is dan statisch en de rit zal na vertrektijd dan ook van het bord verdwijnen.
Laatst gewijzigd door Hainje op wo 26 mei 2021, 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Buslijn 139 in Groningen

Bericht door nvdw »

Buslijn 139 (een scholierenlijn die alleen in de spits rijdt) is zo te zien al sinds februari niet meer actief. Lijn 39 Surhuisterveen-Groningen rijdt wel, en ook in het weekend.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Buslijn 139 in Groningen

Bericht door Dennenboom »

Eigenlijk bedient lijn 139 ten opzichte van de lijnen 39/133 alleen Enumatil additioneel. Vervoer daar zal met name op Groningen gericht zijn en dat is 12 kilometer fietsen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten