Overstappen Kop Afsluitdijk en Den Oever

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Joey
Berichten: 81
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Overstappen Kop Afsluitdijk en Den Oever

Bericht door Joey »

Beste allemaal,

Volgende week ga ik met een vriend naar Texel vanaf het noorden des lands. Idee is om vanaf Harlingen op de bus te stappen richting Den Helder. Op die reis moet overgestapt worden op Kop Afsluitdijk en in Den Oever. Ik zie dat beide overstappen 1 minuut zijn. Google Maps gaat ervan uit dat deze overstappen te kort zijn, dus rekent voor beide overstappen 1 uur en 1 minuut. Gevolg is dat ik volgens Google Maps 3:30 uur onderweg ben van Harlingen naar Den Helder, terwijl het in 1:30 uur zou moeten kunnen als die overstappen haalbaar zijn. Vraag is: is bij jullie bekend of voor die beide overstappen van 1 minuut een gegarandeerde aansluiting of iets dergelijks geldt of is het verstandig om er rekening mee te houden dat deze aansluitingen inderdaad niet mogelijk zullen zijn?

Alvast hartelijk dank!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Overstappen Kop Afsluitdijk en Den Oever

Bericht door nvdw »

Bus 135 en 350 liggen allemaal zo mooi in een knoop naar alle richtingen toe dat ik me niet kan voorstellen dat het niet op een overstap gemaakt is.

Toch zou ik in elk geval willen adviseren om je overstap tijdig kenbaar te maken bij de chauffeur, ook al rijdt alles op tijd. Als er wat geregeld moet worden, moet dat via de verkeersleiding; dat kost wat meer tijd dan als de chauffeurs direct met elkaar kunnen communiceren.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Overstappen Kop Afsluitdijk en Den Oever

Bericht door Tom523 »

Hoi!

Je doet er het verstandigste aan om je dan te melden bij de chauffeur die de verkeerscentrale kan oproepen. Die kan dan schakelen met de andere vervoerder die de bus een tijdje kan laten wachten. Geen zorgen, dat is dagelijkse kost in Den Oever ;) heb het tijdens mijn diensten op de verkeerscentrale vaak meegemaakt :)
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Overstappen Kop Afsluitdijk en Den Oever

Bericht door Hendrik »

Dat is inderdaad verstandig. Verder zou ik de reis plannen via 9292.nl i.p.v. Google Maps. Doorgaans houdt 9292 beter rekening met mogelijke overstappen dan Google Maps.
Joey
Berichten: 81
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Overstappen Kop Afsluitdijk en Den Oever

Bericht door Joey »

Bedankt voor de tips allemaal! Ik zal zeker bij de chauffeurs vragen om de overstap vast te houden. Via 9292 plannen gaat inderdaad wel goed, en daar worden keurig de overstappen van 1 minuut als haalbaar gezien.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Overstappen Kop Afsluitdijk en Den Oever

Bericht door Vinny »

Mijn ervaring is dat de overstappen bij Zurich en Den Oever in normale omstandigheden prima haalbaar zijn, maar ze worden niet gegarandeerd: de bruggen kunnen open staan bij de sluizen en er zijn nu werkzaamheden die ook veel vertraging kunnen geven.

Ik heb wel een aantal keer een uur wortel staan schieten in Den Oever.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Overstappen Kop Afsluitdijk en Den Oever

Bericht door Milco »

Op zich zijn de rijtijden nu best ruim overigens. Paar maanden terug had ik de 350 vanaf Leeuwarden naar Den Oever: vertrek Leeuwarden met +9, vertrek Kop Afsluitdijk +4 en ondanks langzaam rijden en zelfs regelmatig stilstaan door een (korte) file vlak voor Den Oever aldaar met -4 gearriveerd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Overstappen Kop Afsluitdijk en Den Oever

Bericht door Vinny »

Nogmaals, er zijn werkzaamheden en het is nu zomervakantie, dus de gebruikelijke zeilboten moeten er ook weer door. De brugwachters zouden rekening moeten houden met de bustijden maar die hebben daar meestal geen zin in. Die ruime rijtijden heeft de 350 dus echt nodig. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Joey
Berichten: 81
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Overstappen Kop Afsluitdijk en Den Oever

Bericht door Joey »

Graag geef ik jullie een update over hoe de reis is gegaan. Dat de rijtijd ruim is, heb ik gemerkt. Met +2 in Harlingen waren we precies op tijd op Kop Afsluitdijk en met op tijd vertrekken vanaf daar waren we met -8 in Den Oever. Op dit moment sta ik daar te wachten op de aansluitende bus naar Den Helder.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten