Laatste RE13

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Muren00

Laatste RE13

Bericht door Muren00 »

Als je de laatste RE13 richting Venlo hebt en die heeft vertraging waardoor je de overstap richting Eindhoven mist, wat zijn dan je rechten?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Laatste RE13

Bericht door Ardan »

Goeie vraag. Het is mij vroeger wel regelmatig overkomen dat ik niet de laatste RE13 had, maar wel via Nijmegen de laatste aansluiting naar Deventer miste. Dat werd dan altijd een hoop getouwtrek met naar wie de taxiclaim dan moest, terwijl ik gewoon naar mijn huisje wilde, kan mij het verrotten wie het betaalt. Normaal gesproken moet je zelf proberen zo ver mogelijk te komen. NS was in mijn geval altijd de laatste partij met wie ik het laatste eindje niet meer haalde, zij schoten de taxi voor en claimden dat zelf weer terug bij Eurobahn.

Dus als je nu in Venlo staat: spreek een personeelslid aan van een IC die uit Eindhoven komt, die heeft vaak wel wat lijntjes. Als mij wordt gevraagd, of erop wordt gezinspeeld dat ik zelf maar een taxi moet voorschieten, dan zeg ik altijd dat ik niet zo veel geld bij me heb, dan komen ze er altijd wel uit en heb jij er geen omkijken meer naar. Jij wil gewoon naar huis, punt. Succes!
Ik doe ook maar wat
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Laatste RE13

Bericht door teun »

Ik heb gewoon mijn moeder gebeld de laatste keer dat het mij gebeurde. :Y
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Laatste RE13

Bericht door waldo79 »

Das vanuit Helmond al een hele vraag.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Laatste RE13

Bericht door ArrivaBas »

https://www.bahn.de/p/view/service/ausk ... ngen.shtml zegt het volgende over je rechten bij het missen van de laatste trein door vertraging:
bahn.de schreef: Ersatz von Kosten für ein anderes Verkehrsmittel aufgrund von Zugverspätungen, Zugausfällen oder Anschlussverlusten
- Bei einer planmäßigen Ankunftszeit zwischen 0 und 5 Uhr und einer zu erwartenden Verspätung von mind. 60 Minuten am Zielbahnhof oder
- bei Ausfall eines Zuges, wenn es sich dabei um die letzte fahrplanmäßige Verbindung des Tages handelt und der Zielbahnhof ohne Nutzung eines anderen Verkehrsmittels nicht mehr bis um 24 Uhr erreicht werden kann

werden dem Kunden die Kosten für ein anderes Verkehrsmittel bis max. 80 Euro *) **) ersetzt,
wenn das Eisenbahnunternehmen kein anderes Verkehrsmittel zur Verfügung stellt und
der Kunde mit dem Eisenbahnunternehmen - aus von diesem zu vertretenden Gründen - nicht in Kontakt treten kann (Kontaktaufnahme vor Ort mit der Fahrkartenverkaufs- oder Informationsstelle des Eisenbahnunternehmens oder Personal des genutzten Zuges).
*) Dieser Höchsbetrag gilt nicht in Fällen der Hilfeleistung im Sinne des Artikel 18 Abs. 2 c) und Abs. 3 der Verordnung (EG) Nr. 1371/2007.
**) Besonderheit bei BC 100: Innerhalb der Geltungsdauer einer BC 100 werden für Aufwendungen bei Taxi-/PKW-Weiterreise in Summe maximal 25% des gezahlten BC 100-Preises erstattet.

Bitte beachten Sie:
Stellt das Eisenbahnunternehmen dem Kunden ein anderes Verkehrsmittel zur Verfügung, so hat dessen Nutzung grundsätzlich Vorrang vor einer selbst organisierten Alternative. Der Kunde kann in diesem Fall keinen Ersatz der Kosten für ein anderes Verkehrsmittel verlangen, soweit er sich nicht erfolglos um Kontaktaufnahme vor Ort mit der Fahrkartenverkaufs- oder Informationsstelle des Eisenbahnunternehmens oder Personal des genutzten Zuges bemüht hat.
Op grond van de in de quote genoemde rechten, behoudens de wettelijke uitzonderingen gemarkeerd door de asterisken (*), is de vervoerder die de gemiste overstap veroorzaakt verplicht de kosten voor je alternatieve vervoer (om het even of het een bus of taxi is) tot 80 euro te vergoeden. Als de RE13 dusdanig vertraagd is dat de overstap op de laatste Intercity naar Eindhoven niet meer haalbaar is, behoort eurobahn (Keolis) de kosten te vergoeden. Ondanks dat de regels bij Deutsche Bahn op de website staan, gelden deze regels op alle Duitse treindiensten. Uiteraard is het ook mogelijk dat je verder het land in de aansluiting op de laatste trein is. Ook dan is de vervoerder waarbij je de vertraging heb opgelopen verantwoordelijk voor jouw meerkosten, precies zoals in het geval van Ardan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Laatste RE13

Bericht door dennistd »

Hou er in elk geval rekening met dat je bij Keolis Deutschland moet zijn, Nederland kan niks voor je betekenen.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Laatste RE13

Bericht door cassie127 »

Ik dacht dat laatste aansluitingen altijd op elkaar moeten wachten om de laatste overstap over te nemen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Laatste RE13

Bericht door Z2N »

Dat is maar met mate, die aansluitende (1)3500 heeft verderop ook laatste aansluitingen natuurlijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Laatste RE13

Bericht door marvinkok »

Langer dan 10 minuten wordt meestal niet gewacht, tenzij anders in de TAD vastgelegd
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Laatste RE13

Bericht door dennistd »

En dan spreken we niet over de Twentsche Autobus Dienst maar over een Treindienst Afhandelings Document (A)
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Laatste RE13

Bericht door teun »

Wachten op Duitse treinen is de NS volgens mij wat veel gevraagd hoor…
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Laatste RE13

Bericht door en-es »

Mijn ervaring is dat er niet gewacht wordt. Weet niet hoe het met de laatste verbinding zit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten