Laatste RE13
Laatste RE13
Als je de laatste RE13 richting Venlo hebt en die heeft vertraging waardoor je de overstap richting Eindhoven mist, wat zijn dan je rechten?
Re: Laatste RE13
Goeie vraag. Het is mij vroeger wel regelmatig overkomen dat ik niet de laatste RE13 had, maar wel via Nijmegen de laatste aansluiting naar Deventer miste. Dat werd dan altijd een hoop getouwtrek met naar wie de taxiclaim dan moest, terwijl ik gewoon naar mijn huisje wilde, kan mij het verrotten wie het betaalt. Normaal gesproken moet je zelf proberen zo ver mogelijk te komen. NS was in mijn geval altijd de laatste partij met wie ik het laatste eindje niet meer haalde, zij schoten de taxi voor en claimden dat zelf weer terug bij Eurobahn.
Dus als je nu in Venlo staat: spreek een personeelslid aan van een IC die uit Eindhoven komt, die heeft vaak wel wat lijntjes. Als mij wordt gevraagd, of erop wordt gezinspeeld dat ik zelf maar een taxi moet voorschieten, dan zeg ik altijd dat ik niet zo veel geld bij me heb, dan komen ze er altijd wel uit en heb jij er geen omkijken meer naar. Jij wil gewoon naar huis, punt. Succes!
Dus als je nu in Venlo staat: spreek een personeelslid aan van een IC die uit Eindhoven komt, die heeft vaak wel wat lijntjes. Als mij wordt gevraagd, of erop wordt gezinspeeld dat ik zelf maar een taxi moet voorschieten, dan zeg ik altijd dat ik niet zo veel geld bij me heb, dan komen ze er altijd wel uit en heb jij er geen omkijken meer naar. Jij wil gewoon naar huis, punt. Succes!
Ik doe ook maar wat
Re: Laatste RE13
Ik heb gewoon mijn moeder gebeld de laatste keer dat het mij gebeurde.
Re: Laatste RE13
Das vanuit Helmond al een hele vraag.
Re: Laatste RE13
https://www.bahn.de/p/view/service/ausk ... ngen.shtml zegt het volgende over je rechten bij het missen van de laatste trein door vertraging:
Op grond van de in de quote genoemde rechten, behoudens de wettelijke uitzonderingen gemarkeerd door de asterisken (*), is de vervoerder die de gemiste overstap veroorzaakt verplicht de kosten voor je alternatieve vervoer (om het even of het een bus of taxi is) tot 80 euro te vergoeden. Als de RE13 dusdanig vertraagd is dat de overstap op de laatste Intercity naar Eindhoven niet meer haalbaar is, behoort eurobahn (Keolis) de kosten te vergoeden. Ondanks dat de regels bij Deutsche Bahn op de website staan, gelden deze regels op alle Duitse treindiensten. Uiteraard is het ook mogelijk dat je verder het land in de aansluiting op de laatste trein is. Ook dan is de vervoerder waarbij je de vertraging heb opgelopen verantwoordelijk voor jouw meerkosten, precies zoals in het geval van Ardan.bahn.de schreef: Ersatz von Kosten für ein anderes Verkehrsmittel aufgrund von Zugverspätungen, Zugausfällen oder Anschlussverlusten
- Bei einer planmäßigen Ankunftszeit zwischen 0 und 5 Uhr und einer zu erwartenden Verspätung von mind. 60 Minuten am Zielbahnhof oder
- bei Ausfall eines Zuges, wenn es sich dabei um die letzte fahrplanmäßige Verbindung des Tages handelt und der Zielbahnhof ohne Nutzung eines anderen Verkehrsmittels nicht mehr bis um 24 Uhr erreicht werden kann
werden dem Kunden die Kosten für ein anderes Verkehrsmittel bis max. 80 Euro *) **) ersetzt,
wenn das Eisenbahnunternehmen kein anderes Verkehrsmittel zur Verfügung stellt und
der Kunde mit dem Eisenbahnunternehmen - aus von diesem zu vertretenden Gründen - nicht in Kontakt treten kann (Kontaktaufnahme vor Ort mit der Fahrkartenverkaufs- oder Informationsstelle des Eisenbahnunternehmens oder Personal des genutzten Zuges).
*) Dieser Höchsbetrag gilt nicht in Fällen der Hilfeleistung im Sinne des Artikel 18 Abs. 2 c) und Abs. 3 der Verordnung (EG) Nr. 1371/2007.
**) Besonderheit bei BC 100: Innerhalb der Geltungsdauer einer BC 100 werden für Aufwendungen bei Taxi-/PKW-Weiterreise in Summe maximal 25% des gezahlten BC 100-Preises erstattet.
Bitte beachten Sie:
Stellt das Eisenbahnunternehmen dem Kunden ein anderes Verkehrsmittel zur Verfügung, so hat dessen Nutzung grundsätzlich Vorrang vor einer selbst organisierten Alternative. Der Kunde kann in diesem Fall keinen Ersatz der Kosten für ein anderes Verkehrsmittel verlangen, soweit er sich nicht erfolglos um Kontaktaufnahme vor Ort mit der Fahrkartenverkaufs- oder Informationsstelle des Eisenbahnunternehmens oder Personal des genutzten Zuges bemüht hat.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Laatste RE13
Hou er in elk geval rekening met dat je bij Keolis Deutschland moet zijn, Nederland kan niks voor je betekenen.
Re: Laatste RE13
Ik dacht dat laatste aansluitingen altijd op elkaar moeten wachten om de laatste overstap over te nemen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Laatste RE13
Dat is maar met mate, die aansluitende (1)3500 heeft verderop ook laatste aansluitingen natuurlijk.
Re: Laatste RE13
Langer dan 10 minuten wordt meestal niet gewacht, tenzij anders in de TAD vastgelegd
Re: Laatste RE13
En dan spreken we niet over de Twentsche Autobus Dienst maar over een Treindienst Afhandelings Document
Re: Laatste RE13
Wachten op Duitse treinen is de NS volgens mij wat veel gevraagd hoor…
Re: Laatste RE13
Mijn ervaring is dat er niet gewacht wordt. Weet niet hoe het met de laatste verbinding zit.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten