met de trein

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
piet

met de trein

Bericht door piet »

hallo heren van ov in nederland ik ben helaas niet zo vaardig in het openbaar vervoer ik wou graag volgende week de tweede met mijn kleinkinderen naar het spoorwegmuseum toe maar ik kan in alle spoorboekjes geen station vinden die zo heet terwijl iedereen tegen mij zegt dat het spoorwegmuseum wel een station heeft ik woon zelf in zoeterwoude dorp vlakbij leiden en ik vroeg mij ook af of ik dan naar station lammenschans moet lopen of zoiets want er gaat hier volgens mij geen bus en wat ik mij verder afvraag is of ik kaartjes bij het loket kan kopen want ik ben niet zo vaardig met de computer ik vind het eigenlijk al een wonder dat het mij lukt om dit te schrijven ik ben zelf ook niet zo handig met al die kaartjes enzo ik wil graag vooraf betalen in plaats van al die flex onzin graag zoals vanouds vooraf betalen als het kan ik heb zelf sinds 2003 niet meer met de trein gereisd dus excuus als ik naar de bekende weg vraag het is tegenwoordig ook allemaal zo ontzettend lastig met al die pasjes en apps het is bijna alsof ze willen ontmoedigen dat je met de trein gaat jammer terwijl het beter is voor het milieu in plaats van allemaal met de auto maar goed ik hoop dat jullie kunnen helpen met mijn vraag dat zullen mijn kleinkinderen ook erg fijn vinden graag hoor ik wat het kost voor de hulp

groeten piet
Alargule

Re: met de trein

Bericht door Alargule »

Wie van de forummers verveelt zich vandaag weer?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: met de trein

Bericht door Tom98 »

Ik herhaal het nog maar eens: gewoon uitschakelen die functie.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
piet

Re: met de trein

Bericht door piet »

ik snap even niet waarom er gelijk zo zuur moet worden gedaan ik vraag alleen wat
Alargule

Re: met de trein

Bericht door Alargule »

Tom98 schreef: ma 23 aug 2021, 13:29 Ik herhaal het nog maar eens: gewoon uitschakelen die functie.
Nee, want dan krijgt Daniel die vragen allemaal via het contactformulier en heeft 'ie daar weer een dagtaak aan het antwoorden dat OVinNL een hobbyistenforum is en geen informatieloket.

Deze functie is in het leven geroepen om die taak te delegeren. En dat werkt heel goed.
piet

Re: met de trein

Bericht door piet »

ik heb helemaal niks met delegeren ik zoek gewoon naar ov in nederland en kom bij deze site en er staat een vraagbaak dus daarom dacht ik dat ik deze vraag hier kon stellen maar op deze wijze hoeft het van mij ook niet ik doe netjes en ik ben duidelijk en dan wordt er gelijk zo geantwoord spijtig

groeten piet
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: met de trein

Bericht door Tom98 »

Dat hoofdletters en interpunctie jou volledig vreemd zijn vind ik ook spijtig, Piet.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
piet

Re: met de trein

Bericht door piet »

kan er weinig aan doen ben dyslekt en heb weinig scholing gehad vind het onnodig om zo aanvallend te doen

vriendelijke groeten piet
Alargule

Re: met de trein

Bericht door Alargule »

Voor een "dyslekt" weet je alle woordjes anders helemaal "korrekt" te schrijven. Alleen de hoofdletters, puntjes, kommaatjes en het opdelen van je tekstmuur in beter leesbare zinnetjes heb je zo te zien nooit onder de knie gekregen.

Maar ik houd het bantopic vandaag even extra in de gaten.
piet

Re: met de trein

Bericht door piet »

blijf het bijzonder vinden hoe alle andere vragen netjes geantwoord zijn en ik hier alleen maar op nodeloos kritiek kan rekenen overigens typ ik dit op mijn telefoon dus die haalt de meeste spelfouten er wel uit
piet

Re: met de trein

Bericht door piet »

ik mag er toch wel op rekenen dat een organisatie die zich ov in nederland noemt toch wel iets van professionaliteit kan tonen al helemaal iemand die uit naam van syntus praat
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: met de trein

Bericht door en-es »

Met bus 400 van Zoeterwoude naar Leiden Lammenschans. Daarna trein naar Utrecht Centraal. Vervolgens pendeltrein naar Maliebaan dat bij het museum ligt. Kaarten kopen aan het loket zal lastig worden want volgens mij heeft Lammenschans geen loket.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: met de trein

Bericht door Milco »

Je kunt bij de buschauffeur (lijn 400) en bij de kaartautomaten op station Leiden Lammenschans (trein) kaartjes kopen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
piet

Re: met de trein

Bericht door piet »

bedankt daar kom ik verder mee zal me wel moeten redden met zo'n automaat

kan ik daar ook kinderkaartjes kopen bij die automaat en tot welke leeftijd zijn die geldig?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: met de trein

Bericht door Hendrik »

Een Railrunner is geldig voor kinderen van 4 t/m 11 jaar en kan ook worden gekocht bij een kaartautomaat.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: met de trein

Bericht door Milco »

Let wel op dat je in de bus alleen met pin kan betalen, niet contant. Hoe dat met een kaartautomaat zit van NS durf ik even niet te zeggen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
piet

Re: met de trein

Bericht door piet »

bedankt hendrik en milo
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: met de trein

Bericht door Tom024 »

En alweer verlaat een tevreden klant het pand. Slotje erop.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten