nrw

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gast

nrw

Bericht door Gast »

Ik ben totaal niet bekend in nrw maar kan iemand uitleggen waarom er massaal oude meuk verschijnt op de voormalige abellio nrw lijnen na het failliet gaan??

Ik lees op diverse websites dat de treinen beschikbaar worden gesteld door de vervoersautoriteit aan de concessiehouder, dus ik begrijp het hele gedoe niet. Waar zijn alle treinen waar abellio mee reed gebleven??

De flirts die vanaf arnhem rijden hebben alleen een sticker gekregen van vias, niks geen oude meuk.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: nrw

Bericht door Z2N »

De wijzigingen in materieelinzet komen door heropleidingen van het personeel van VIAS bij het materieel dat van Abellio overkomt, waardoor er minder materieel en personeel ter beschikking staat. De gaten worden deels opgevuld door onderaannemers, die met vervangend materieel rijden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ajaxcied
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 09 nov 2018, 12:11

Re: nrw

Bericht door Ajaxcied »

Z2N schreef: ma 14 feb 2022, 17:40 De wijzigingen in materieelinzet komen door heropleidingen van het personeel van VIAS bij het materieel dat van Abellio overkomt, waardoor er minder materieel en personeel ter beschikking staat. De gaten worden deels opgevuld door onderaannemers, die met vervangend materieel rijden.



Is er in de noodconcessie niet geregelt dat personeel mee over gaat?? Ik neem aan dat het voormalige abellio personeel nu ter beschikking staat van de uitvoerders van de noodconcessie???
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: nrw

Bericht door DDietzen »

Zoals Z2N al schrijft: personeel gaat wel over, maar moet deels opnieuw opgeleid worden. Daardoor is er tijdelijk minder personeel en materieel beschikbaar voor het rijden van treinen, omdat een deel van de ploeg in scholing zit en materieel nodig heeft om te oefenen.

Het bericht direct boven je hoef je trouwens niet te quoten, dat scheelt in de leesbaarheid van topics ;)
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: nrw

Bericht door waldo79 »

En oude meuk ga je in Nederland tegenkomen omdat slechts een beperkt aantal treinen geschikt is om de grens over te komen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: nrw

Bericht door Karl »

Wat moet er getraind worden? Het is dezelfde trein op dezelfde sporen, gereden door dezelfde mensen gereden?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: nrw

Bericht door Daniel »

Wat de trein betreft weinig natuurlijk, maar andere vervoerders betekend ook vaak andere apparatuur (bv. voor kaartcontrole, communicatie met de verkeersleiding). En daar kan wel training voor nodig zijn. Net als voor interne procedures bij de betreffende vervoerder.

Daarnaast zullen er uiteraard ook nog (beperkte) aanpassingen aan het materieel nodig kunnen zijn, waardoor daar ook minder van beschikbaar kan zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten