Nightjet 403 (A’dam - Zürich) op 15 april a.s.

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Lidee Moril

Nightjet 403 (A’dam - Zürich) op 15 april a.s.

Bericht door Lidee Moril »

Hallo,

Voor vrijdag 15 april a.s. heb ik een slaapplaats gereserveerd in Nightjet 403 van Amsterdam naar Zürich, maar ik lees allerlei tegenstrijdige informatie mbt deze trein op die bewuste dag.

Ik heb mijn ticket rechtstreeks bij ÖBB geboekt, via de app. Toen ik begin dit jaar een plekje reserveerde kon ik op basis van de route al zien dat de trein zou worden omgeleid. Geen probleem zou je zeggen.

Nu, nog maar ruim een maand verwijderd van de reis weet ik niet meer of ik deze reis überhaupt nog kan maken. En dat op basis van de volgende informatie die ik (niet) heb gevonden:

- De trein in kwestie is niet meer terug te vinden in reisplanners, zowel bij ÖBB, DB als NS
- In de ÖBB app krijg ik bij mijn ticket de melding dat het reisschema is veranderd en ik een extra ticket nodig heb voor deze reis
- Volgens de werkzaamhedenladder van NS International wordt de trein alleen maar omgeleid en stopt hij niet in Arnhem en Duisburg

Door al deze tegenstrijdige informatie weet ik niet meer zo goed waar ik aan toe ben. Rijdt deze trein nou wel of niet? Is er een manier om erachter te komen wat nou waar is? -0-

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nightjet 403 (A’dam - Zürich) op 15 april a.s.

Bericht door Z2N »

In het weekeinde van Goede Vrijdag zijn er meerdere werkzaamheden langs de route van de Nightjet naar Zürich: tussen Arnhem en Oberhausen wordt er aan het spoor gewerkt, maar ook tussen Rastatt en Baden-Baden. Daardoor is de Nightjet nu uit de reisplanners en boekingssystemen verdwenen. Mogelijk gaat de trein worden omgeleid via Stuttgart en Singen, met een latere aankomst in Zürich en halteuitval tussen Mannheim en Zürich tot gevolg, maar het is ook goed mogelijk dat er het hele weekend niet gereden wordt (vertrekdagen 14 t/m 18 april).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nightjet 403 (A’dam - Zürich) op 15 april a.s.

Bericht door Suus »

Even de ÖBB bellen wellicht? +43-51717, geopend tussen 6:00 en 21:00.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nightjet 403 (A’dam - Zürich) op 15 april a.s.

Bericht door VIRM »

Wel slecht dat je er zelf zo achter aan moet gaan.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Nightjet 403 (A’dam - Zürich) op 15 april a.s.

Bericht door en-es »

Dat valt me ook op. Waardeloze klantenservice. Wel geld innen maar niks leveren. Onaanvaardbaar!
Lidee Moril

Re: Nightjet 403 (A’dam - Zürich) op 15 april a.s.

Bericht door Lidee Moril »

Bedankt voor de reacties.

Ik heb inmiddels contact gehad met ÖBB, en de trein is daadwerkelijk opgeheven voor die dag. Ik heb een verzoek tot terugbetaling ingediend via de website.

Beetje jammer inderdaad dat ik er zelf achter moest komen. Als/zodra ik mijn geld terug heb kijk ik wel naar een alternatieve datum om alsnog die kant op te kunnen gaan, maar ik weet niet of ik het dan weer rechtstreeks bij ÖBB boek. De informatievoorziening valt me ontzettend van ze tegen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nightjet 403 (A’dam - Zürich) op 15 april a.s.

Bericht door Meltrain »

Houd er wel rekening met dat de ÖBB niet erg snel is met het terugbetalen. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Nightjet 403 (A’dam - Zürich) op 15 april a.s.

Bericht door cassie127 »

Lidee Moril schreef: ma 14 mar 2022, 17:02 De informatievoorziening valt me ontzettend van ze tegen.
Ben ik het niet mee eens... Ik krijg bijna altijd voor iedere vertraging of wijziging van de reis netjes een mail van ze
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Lidee Moril

Re: Nightjet 403 (A’dam - Zürich) op 15 april a.s.

Bericht door Lidee Moril »

Dan heb jij geluk. Ik moest er zelf achterkomen.
Gast

Re: Nightjet 403 (A’dam - Zürich) op 15 april a.s.

Bericht door Gast »

Volgens de DB app rijdt deze trein "gewoon", omleiding via Venlo en non-stop (omleiding) tussen Mannheim en Zürich.
Ik gok dat ie via Singen ri Zürich rijdt.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Nightjet 403 (A’dam - Zürich) op 15 april a.s.

Bericht door henrivanderweijden »

Volgens de DB rijdt deze trein op 15 april gewoon.
Wel via Venlo en non-stop van Mannheim naar Zürich, ik gok via Singen.
Lidee Moril

Re: Nightjet 403 (A’dam - Zürich) op 15 april a.s.

Bericht door Lidee Moril »

Ja. De ene keer rijdt hij wel, andere keer weer niet. En zo ging het de hele tijd in de reisplanner(s). Vind het wel prima. Ik heb netjes mijn geld teruggekregen van de ÖBB en heb inmiddels een latere datum geprikt. Op een dag zonder werkzaamheden uiteraard :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten