Historische dienstregeling tram 60 Nieuwegein

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Utrechter13

Historische dienstregeling tram 60 Nieuwegein

Bericht door Utrechter13 »

Hi!
Ik ben op zoek naar hoe lang tram 60 er normaliter over doet om van halte Wiersdijk in Nieuwegein naar Utrecht Centraal te reizen. Of beter nog, of iemand die de normale/historische dienstregeling weet van tram 60 in geheel. De tram ligt eruit tot de zomer, dus ik kan dit nergens vinden. Terwijl ik vermoed (hoop) dat de tram na de zomer weer gaat rijden. De vervangende bus doet er 30 minuten over, maar ik hoop de tram wat sneller. Ik heb al gevonden dat de tram altijd 4 x per uur rijdt. Ik wil dit weten omdat we overwegen in Nieuwegein te gaan wonen en ik wil weten hoeveel reistijd ik kwijt ben voor mijn werk met het ov. Weet iemand op dit forum dit? Mag ook een grove schatting zijn. Zal het 20 minuten zijn? Veel dank!
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Historische dienstregeling tram 60 Nieuwegein

Bericht door dennistd »

Hier een PDF gevonden met de dienstregeling 2016, daar deed ie het in 26 minuten: https://uov-prod.cdn.prismic.io/uov-pro ... 17-web.pdf
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Historische dienstregeling tram 60 Nieuwegein

Bericht door BrengMe »

Ik houd zelf een digitaal archief bij van alle dienstregelingen die worden gepubliceerd, dat komt nu aardig goed van pas. Ook de meest recente dienstregeling van de tram naar Nieuwegein zit daarin, die geldig was vanaf december 2021. Volgens die dienstregeling doet lijn 60 22 minuten over de rit van Utrecht CS Jaarbeurszijde - Nieuwegein Wiersdijk en 26 minuten in omgekeerde richting.
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Historische dienstregeling tram 60 Nieuwegein

Bericht door Gamma »

Best opvallend, maar liefst 4 minuten verschil afhankelijk van de rijrichting.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Historische dienstregeling tram 60 Nieuwegein

Bericht door Bemined »

Dat kan komen omdat men alle rijtijdspeling op het einde van de lijn heeft ingepland, daarmee voorkom je te vroeg vertrekken vanaf de tussengelegen haltes maar zorg je er ook voor dat de aankomsttijd op het knooppunt betrouwbaar is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Historische dienstregeling tram 60 Nieuwegein

Bericht door Daniel »

De speling zit vrijwel volledig tussen de laatste twee haltes: Utrecht Centraal - Graadt van Roggenweg duurt 1 minuut, andersom 4.
Dat zal vooral te maken hebben met overkruisen van de trams op het Jaarbeursplein waardoor wat marge voor een betrouwbare aankomsttijd wel zo handig is, bij de gezamenlijke 7,5-minutendienst van beide lijnen moet er immers grofweg elke 3-4 minuten een tram door de wissels daar.

Zou zomaar kunnen dat die buffer er weer uit kan als doorgereden gaat worden naar het Science Park want dan ben je die overkruising kwijt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gast

Re: Historische dienstregeling tram 60 Nieuwegein

Bericht door Gast »

Top, heel veel dank!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten