Foute routevoering intercity Utrecht - Zwolle in Google Maps

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Joey
Berichten: 81
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Foute routevoering intercity Utrecht - Zwolle in Google Maps

Bericht door Joey »

Goedenavond,

Gisteren heb ik een fout ontdekt op Google Maps wat betreft een treinroute. Ik weet niet goed waar ik het kan plaatsen, dus daarom maar als nieuw onderwerp in de Vraagbaak. Waar ik vooral benieuwd naar ben, is of dit een fout van Google Maps is of dat dit iets te maken heeft met een foute export van reisinformatie vanaf NS. Het gaat om onderstaande situatie, waarbij bij het plannen van een route van Utrecht Centraal naar Zwolle op de kaart de route van de intercity via Soest, Baarn, Apeldoorn en Deventer gaat. De reis zelf staat er goed in, omdat daar gewoon de juiste tussenstations staan. Ook valt op dat bij de sprinter de route wel goed ingetekend is. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Afbeelding
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Foute routevoering intercity Utrecht - Zwolle in Google Maps

Bericht door gpvos »

De sprinter is niet helemaal in orde, want gaat nog wel via Baarn. Maar hoe het komt, geen idee.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Foute routevoering intercity Utrecht - Zwolle in Google Maps

Bericht door Vinny »

Het lijkt er op dat het projecteren van de route fout gaat. Ik denk dat het in het algoritme van Google zit, ik vermoed ergens een blokkade van de spoorlijn ingeprogrammeerd. Zijn er onlangs werkzaamheden op het traject geweest?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foute routevoering intercity Utrecht - Zwolle in Google Maps

Bericht door Meltrain »

Och, er gaat wel vaker iets mis met Google Maps. Zo was laatst ineens een deel van de A2 tussen Vinkeveen en Breukelen verdwenen. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foute routevoering intercity Utrecht - Zwolle in Google Maps

Bericht door ArrivaBas »

Google Maps had vrijdag op de software die de PLUS gebruikt nogal de neiging om je per se via een bepaald punt te sturen, ook al is de route die ik nam korter of kwam ik door in een bepaalde straat te nemen dichter bij het adres waar ik moest zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Joey
Berichten: 81
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Foute routevoering intercity Utrecht - Zwolle in Google Maps

Bericht door Joey »

Vinny schreef: wo 27 apr 2022, 09:26 Het lijkt er op dat het projecteren van de route fout gaat. Ik denk dat het in het algoritme van Google zit, ik vermoed ergens een blokkade van de spoorlijn ingeprogrammeerd. Zijn er onlangs werkzaamheden op het traject geweest?
Werkzaamheden weet ik zo niet, maar er waren wel enkele storingen op die lijn afgelopen week volgens mij. Toont Google Maps het als er een treinstoring is? Zo ja, dan is het misschien niet teruggezet. Ik zal het probleem in ieder geval wel even melden op een ander forum waarvan ik weet dat iemand die dingen met Google Maps doet daar wel eens meeleest. Want het lijkt dan toch iets in Google Maps zelf te zijn.
ArrivaBas schreef: wo 27 apr 2022, 09:52 Google Maps had vrijdag op de software die de PLUS gebruikt nogal de neiging om je per se via een bepaald punt te sturen, ook al is de route die ik nam korter of kwam ik door in een bepaalde straat te nemen dichter bij het adres waar ik moest zijn.
Daar loop ik ook regelmatig tegenaan inderdaad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foute routevoering intercity Utrecht - Zwolle in Google Maps

Bericht door Daniel »

Het lijkt een algemeen probleem met de lijn Utrecht - Amersfoort en Amersfoort - Zwolle op Google Maps trouwens, want zelfs Den Dolder - Nijkerk geeft 'ie via Baarn weer momenteel.
Komisch wordt het als je Amersfoort - Deventer plant: daar komt ook een advies via Zwolle bij voor en dat komt op de kaart als Amersfoort - Deventer - Zwolle - Deventer :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten