Rondje Londen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Rondje Londen

Bericht door Plutona »

Volgende week ga ik een paar dagen naar Londen. Voor mijzelf is het niet de eerste keer, maar voor mijn vriendin wel.
Een beetje OV-fanaticus weet dat waarschijnlijk de beste (of iig de leukste) manier om Londen te ontdekken is via de dubbeldekkers.
Heeft iemand tips voor een ''rondje Londen'' met een aantal buslijnen? De enige echte lijn waarvan ik denk dat 'ie er sowieso goed in past is lijn 11.
Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Rondje Londen

Bericht door Meltrain »

In mijn herinnering zijn lijn 13 en 15 ook erg leuk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Rondje Londen

Bericht door Hainje »

Lijn 15 werd - dacht ik - uitgevoerd met de oude dubbeldekkers (althans, toen ik er begin 2016 was wel). Dus als toerist lijkt die lijn me wel een must.
🍉
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rondje Londen

Bericht door reisthijs »

Helaas rijden er sinds 2020 geen oude bussen meer op lijn 15(H). Dat was de laatste heritage route. Wegens gebrek aan toeristen afgeschaft en niet meer teruggekomen.
Maar goed, ook met moderne bussen is het een mooie route door centraal Londen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Rondje Londen

Bericht door gkw1969 »

Om een goed advies te geven zou ik willen weten waar in London je in het hotel zit en wat je graag wil laten zien.

Persoonlijk hou ik er van om een beetje buiten de gebaande paden te gaan. Een mooie plek vind ik altijd Brixton Market, nabij metrostation Brixton.
Lijn 210 over Hampstead Heath is altijd wel een leuke.
Lijn 77/507/C10 is een verrassende want deze geeft een heel mooi beeld over de Thames naar Houses of Parliament
En natuurlijk de lijnen via Oxford Street, van bovenaf de drukte bekijken.

Je kunt voor 1 pond The Greater London Busmap downloaden, dit is een mooie uitgebreide kaart met alle buslijnen binnen Greater London. Het is een pdf bestand die je dan gewoon op de telefoon kunt zetten. https://www.shop.busmap.co.uk/index.php ... ry&path=40

En op de site van Transport for London kun je de uitgebreide spoorkaart downloaden inclusief de nieuwe Elizabeth Line

Als je doorgeeft in welke hoek je zit en wat je graag wilt zien heb ik nog meer tips voor je.
When you're tired of London, you're tired of life
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten