bus 82 vanaf Nijmegen CS naar Millingen via Werchernsestraat

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Zuid Nederland

bus 82 vanaf Nijmegen CS naar Millingen via Werchernsestraat

Bericht door Zuid Nederland »

Wanneer gaat deze bus, lijn 82 weer rijden ?. Er is geen dienstregeling te vinden op de site.
Het gaat om deze lijn die een aantal keren in de middag rijdt vanaf Nijmegen CS naar Millingen aan de Rijn. Ik weet wel dat deze lijn niet rijdt tijdens de schoolvakanties.
Er staat nergens iets over deze lijn 82 vermeld.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: bus 82 vanaf Nijmegen CS naar Millingen via Werchernsestraat

Bericht door ArrivaBas »

Aangezien Nijmegen onder regio Zuid valt voor wat betreft vakanties verwacht ik dat deze weer gaat rijden vanaf volgende week maandag, op 5 september dus.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: bus 82 vanaf Nijmegen CS naar Millingen via Werchernsestraat

Bericht door Hendrik »

Als die lijn überhaupt nog rijdt natuurlijk, want ik kan 'm niet 1-2-3 vinden...
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: bus 82 vanaf Nijmegen CS naar Millingen via Werchernsestraat

Bericht door umbusko »

Mogelijk blijft Breng, net als sommige andere vervoerders, ook een vakantiedienstregeling rijden. Ik kan daar bij Breng zelf niets over vinden, maar Arriva Limburg meldt over lijn 83 Venlo-Nijmegen (die Arriva en Breng gezamenlijk rijden): "Ook Breng rijdt een afgeschaalde dienstregeling". Dan zien we lijn 82 voorlopig niet terug...
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: bus 82 vanaf Nijmegen CS naar Millingen via Werchernsestraat

Bericht door waldo79 »

Biedt lijn 80 dan geen soelaas?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: bus 82 vanaf Nijmegen CS naar Millingen via Werchernsestraat

Bericht door regenmaker »

Ja behalve als je in Wercheren woont.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: bus 82 vanaf Nijmegen CS naar Millingen via Werchernsestraat

Bericht door gkw1969 »

Breng rijdt vanaf 4 september weer de normale dienstregeling. Geen uitgeklede dienstregeling.
Het pakket in Arnhem/Bemmel van 4 september kent zelfs 2 diensten meer dan het pakket van 6 maart.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: bus 82 vanaf Nijmegen CS naar Millingen via Werchernsestraat

Bericht door fogeltje »

Dat gaat weer een lekkere puinhoop op gedeelde lijnen worden :') Herinner me nog bepaalde feestdagen waar Arriva en Breng op lijn 99 verschillende dienstregelingen reden.
"Een touringcar is geen bus"
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: bus 82 vanaf Nijmegen CS naar Millingen via Werchernsestraat

Bericht door umbusko »

Maar hoe zit dat dan met de 83? Want Arriva zegt: Breng rijdt ook een afgeschaalde dienstregeling.
En als de normale dienstregeling gereden wordt, om terug te komen op de oorspronkelijke vraag: rijdt lijn 82 dan ook?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: bus 82 vanaf Nijmegen CS naar Millingen via Werchernsestraat

Bericht door fogeltje »

Wellicht rijdt Breng op de gedeelde lijnen wel een afgeschaalde dienstregeling om de dienst consistent te houden. Op lijn 99 was er vroeger veel gezeik over op dagen dat Breng bijvoorbeeld een zaterdagdienst reed terwijl Arriva een doordeweekse vakantiedienst reed, of Breng een zondagsdienst en Arriva een zaterdagsdienst (omdat Brabant in die jaren nogal gul was en op enkel feestdagen een "hogere" dienstregeling bood, zoals een zaterdagdienst op Hemelvaartsdag ipv een zondagsdienst zoals bijna elke andere vervoerder doet).

Als Breng verder het gewone pakket rijdt, dan lijkt mij dat lijn 82 weer gaat rijden? Tenzij deze standaard helemaal opgeheven is. Dat laatste wordt mij uit https://www.gelderlander.nl/arnhem-e-o/ ... ~a428a58f/ niet helemaal duidelijk. Hier staat:
Bussen van vervoerder Breng in de regio Nijmegen en Arnhem gaan al vanaf zondag 3 juli minder vaak rijden dan nu. De zomerdienstregeling gaat twee weken eerder in dan gepland. Personeelstekort is daar de oorzaak van.

De meeste bussen die normaal ieder kwartier rijden, vertrekken vanaf 3 juli ieder halfuur. Lijn 300 tussen Arnhem en Nijmegen Heyendaal is er daar één van. Enkele snelbussen worden zelfs helemaal geschrapt. Dat geldt bijvoorbeeld voor lijn 82 tussen Millingen en Nijmegen.


Lijn 82 reed toen al niet meer in de vakanties dus ik weet niet of dit te interpreteren valt als "de vakantiedienstregeling begint eerder, dus vervalt lijn 82 eerder" of als "we schrappen lijn 82 maar gewoon helemaal."
"Een touringcar is geen bus"
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: bus 82 vanaf Nijmegen CS naar Millingen via Werchernsestraat

Bericht door gkw1969 »

Ik heb even in de diensten van Nijmegen gekeken (bedacht me net dat ik die ook had gekregen) en daar is lijn 82 gewoon in opgenomen.
In vergelijking tot voor de vakantie heeft Nijmegen na de vakantie 1 dienst meer. Dat houdt in dat de volledige DR wordt gereden.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: bus 82 vanaf Nijmegen CS naar Millingen via Werchernsestraat

Bericht door gkw1969 »

When you're tired of London, you're tired of life
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten