Aansluitgarantie Eurostar

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
gpvos
Berichten: 586
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Aansluitgarantie Eurostar

Bericht door gpvos »

Vanochtend stonden er tussen Londen Stratford en Ebbsfleet twee treinen stil waardoor de vroege Eurostar richting Londen zo'n 42 minuten vertraging opliep (ik zat niet in die trein). Op de website van Eurostar stond:
eurostar.com schreef:Je trein heeft vertraging om operationele redenen.

Kom naar de ticketpoortjes van de check-in op het tijdstip zoals aangeduid op het ticket. Anders mis je mogelijk de trein.

Als u een aansluiting mist in het VK, of bij een van onze Railteam-partners (https://bit.ly/RailteamNL) in België, Nederland of Frankrijk, mag u de eerstvolgende beschikbare trein nemen. Vraag aan een van onze medewerkers om uw ticket te valideren.

Wij verontschuldigen ons voor het eventuele ongemak.
Het is duidelijk een standaardtekst die voor beide richtingen geldt. Aan de continentale kant noemen ze Railteam die inderdaad een HOTNAT-garantie aanbiedt voor aansluitende hogesnelheidstreinen, ook als je geen doorgaand kaartje hebt. Maar ik dacht dat het aan de Britse kant alleen gold als je een (duur en alleen met grote moeite te verwerven) kaartje naar/van het mythische London International CIV had, en daar hebben ze het helemaal niet over. Is de aansluitgarantie aan die kant inderdaad uitgebreider dan ik dacht?
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten