Challenge: Praag in 24 uur!

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Challenge: Praag in 24 uur!

Bericht door rikthoff »

Ik heb zojuist een rondreisje via Praag geboekt. Daar wil ik één dagkaart spenderen om de stad zoveel mogelijk boven (en onder) de grond te leren kennen (wat vast gaat lukken, want zoals ik begrijp rijdt alles tussen 04.30 uur tot middernacht). Mijn start- en eindstation gaat ofwel Sídliště Petřiny, dan wel Bílá Hora zijn. Ik heb een voorkeur voor tram en metro, en wees gerust, aan de halte Muzeum ontkom ik toch niet 8-)

Wat zijn volgens jullie de stations/haltes die ik verder écht niet moet overslaan? Dan kan ik daar een schema op boetseren. Alvast bedankt!
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Challenge: Praag in 24 uur!

Bericht door OV-Hobbyist »

Station Náměstí Míru is met 53 meter het diepst gelegen station.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Challenge: Praag in 24 uur!

Bericht door ZO6176 »

Met de tram door de haarspeldbochten. Oa 2, 12, 18 en 20 doen dat op de Chotkova
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Challenge: Praag in 24 uur!

Bericht door Chrysa »

Lijn S65 omhoog naar station Jinonice en dan weer terug met de metro. Je hebt een mooi uitzicht als je omhoog slingert en er rijden schattige kleine RegioMouses op. Wel rechts zitten.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Challenge: Praag in 24 uur!

Bericht door umbusko »

Goede keus *O* Ik ga hier morgen uitgebreid op reageren en ook eens werk maken van een paar Praagse reisverslagen die ik nog aan het typen ben. :@

Overigens rijden de nachttrams de hele nacht door dus 24u aaneengesloten kan. ;)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Challenge: Praag in 24 uur!

Bericht door Tom024 »

De historische trams op lijn 42.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten