Vervoer vanaf Emlichheim

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Karin

Vervoer vanaf Emlichheim

Bericht door Karin »

Hoe kom ik vanaf Bahnhof Emlichheim naar Coevorden?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Vervoer vanaf Emlichheim

Bericht door en-es »

Volgens mij is er geen OV tussen die plaatsen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Vervoer vanaf Emlichheim

Bericht door umbusko »

Jawel, een belbus. Meer info hier. Deze moet minstens een uur van tevoren gereserveerd worden en rijdt 1x/uur. Omdat het een belbus is, moet je een extra toeslag betalen van €2 per volwassene en €1 per kind. Zie verder de website van het verkeersverbond VGB.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Vervoer vanaf Emlichheim

Bericht door trolly »

Het lijkt me redelijk dat je juist € 2 betaald zou krijgen als je besluit zoiets als een belbus te gebruiken. Maar dat is misschien meer iets voor het utopie-topic.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Vervoer vanaf Emlichheim

Bericht door umbusko »

En ze noemen het dan ook nog eens een Komfortzuschlag. :mrgreen: Het enige Komfort dat ik zo snel kan ontwaren is voor de portemonnee van de vervoerder.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Vervoer vanaf Emlichheim

Bericht door en-es »

Interessant. Nooit geweten dat die bus bestond. Leuk voor een rondreis.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Vervoer vanaf Emlichheim

Bericht door TomSteyl »

Die toeslag werd gevraagd voor de luxe taxi, althans toen ik meeging. Is in Duitsland wel vaker, voor Ast-lijnen (Anrufsammeltaxi) wordt een toeslag gevraagd.

Sporadisch (in sommige Verkehrsverbünde) kun je met je reguliere kaartje mee. Veel speciale vervoerbewijzen voor de verzameling, door de tijd heen, naar binnen kunnen harken door te reizen op zulke obscure lijntjes. 😁
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vervoer vanaf Emlichheim

Bericht door Vinny »

umbusko schreef: do 23 feb 2023, 20:59 En ze noemen het dan ook nog eens een Komfortzuschlag. :mrgreen: Het enige Komfort dat ik zo snel kan ontwaren is voor de portemonnee van de vervoerder.
Het is in principe ook toegevoegd comfort. Anders zou je moeten lopen :mrgreen:

Het voordeel in Duitsland vind ik dat reguliere taxi's een stuk goedkoper zijn dan in Nederland, dus als je echt in onmogeijke gehuchten moet zijn kun je daar redelijk betaalbaar komen. Belbus is wel beter natuurlijk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten