Goedkoopste reismogelijkheid voor Eindhoven C. - Duisburg Hbf. op 020623

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Fiscella
Berichten: 11
Lid geworden op: za 19 feb 2022, 06:46

Goedkoopste reismogelijkheid voor Eindhoven C. - Duisburg Hbf. op 020623

Bericht door Fiscella »

Op 02/06/23 heb ik afgesproken om eens langs te gaan bij kennissen van mij in Duisburg.

Het gebeurt soms wel vaker dat ik treinreizen plan waarbij ik naar/door Duitsland reis. Normaal gesproken plan ik dit soort reisjes pas kort voor vertrek en besteed ik ook niet zo veel aandacht aan het afwegen van alle beschikbare boekingsmogelijkheden. Het kort voor vertrek boeken heeft meestal ook als bijkomstigheid dat ik relatief veel moet betalen voor mijn treintickets. (Ik maak dan soms maar de keuze voor wat er op dat moment nog het gemakkelijkst is.)

Omdat ik de afspraak in Duisburg nu al ruim op tijd in de agenda gezet heb, leek het mij ook eens goed om de tickets ook op tijd te kopen. De reis die ik wens te boeken is van Eindhoven Centraal naar Duisburg Hbf. voor 1 volwassene (2e klasse). Vertrek op 02/06/23 om ongeveer 09:30 u.
Ik had stiekem verwacht dat ik wel tickets zou kunnen vinden voor ongeveer 15,00 euro voor een enkele reis (EuropaSpezial?)
Maar ik kom zelf uit op tickets vanaf 27,50 euro per enkele reis.
Vandaar nu deze vraag: Wat zou voor mij de goedkoopste, reële boekingsmogelijkheid zijn met de trein voor de bovengenoemde reis? Ik bedoel gewoon een reële reismogelijkheid, dus niet een route waarbij er heel erg lang omgereisd zou moeten worden.
Bij voorbaat dank voor de adviezen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Goedkoopste reismogelijkheid voor Eindhoven C. - Duisburg Hbf. op 020623

Bericht door umbusko »

De prijs van €27,50 is de vaste prijs (Normalpreis) voor het traject Eindhoven-Duisburg; dat zou je ook betalen als je nu wilt reizen. De goedkope Sparpreis en Super Sparpreis wordt alleen aangeboden voor reizen waarin (deels) met Fernverkehr gereisd wordt. Daaronder vallen o.a. de Duitse ICE en Duitse IC, maar niet de Nederlandse IC. Omdat de reis Eindhoven-Duisburg via Venlo en Viersen met de Nederlandse IC en 2x een Duitse RegionalExpress is, zit je dus vast aan die Normalpreis.

De truc hier is om een klein stukje Fernverkehr op het einde toe te voegen. Een Super Sparpreis Eindhoven-Dortmund via Venlo, Viersen en Duisburg vind ik op de gewenste datum voor €19,90; volgens mij is dat ook het minimumbedrag voor een grensoverschrijdende Super Sparpreis (maar dat weet ik niet 100% zeker). Je hebt in principe "treinbinding" voor de geboekte ICE Duisburg-Dortmund, maar er kraait geen haan naar als je in Duisburg het station verlaat en niet op komt dagen.

Afbeelding
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Goedkoopste reismogelijkheid voor Eindhoven C. - Duisburg Hbf. op 020623

Bericht door waldo79 »

Topicstarter gebruikt in Duitsland alleen regionaal vervoer. Zijn er dan geen mogelijkheden via de VRR?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Goedkoopste reismogelijkheid voor Eindhoven C. - Duisburg Hbf. op 020623

Bericht door en-es »

Wat voor mogelijkheden? VRR doet niet aan sparpreise.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Goedkoopste reismogelijkheid voor Eindhoven C. - Duisburg Hbf. op 020623

Bericht door waldo79 »

Ik bedoel met regionale tickets? Maar aan de andere kant dek je dan alleen het Duitse deel van de reis af...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Goedkoopste reismogelijkheid voor Eindhoven C. - Duisburg Hbf. op 020623

Bericht door Daniel »

Regionale tickets zijn verre van goedkoper hier: voor Venlo - Duisburg is een dagkaart Preisstufe C van € 26,90 het voordeligst (twee enkeltjes zijn 30 cent duurder). En dan moet je ook nog van Eindhoven naar Venlo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Goedkoopste reismogelijkheid voor Eindhoven C. - Duisburg Hbf. op 020623

Bericht door Stefan »

Venlo - Duisburg is VRR Preisstufe C, kost dan €13,60. Dan ben je met een Sparpreis goedkoper uit.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Goedkoopste reismogelijkheid voor Eindhoven C. - Duisburg Hbf. op 020623

Bericht door waldo79 »

Ah, weer wat wijzer.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Goedkoopste reismogelijkheid voor Eindhoven C. - Duisburg Hbf. op 020623

Bericht door regenmaker »

Ligt eraan als je op een weekenddag zou reizen. Weekendkorting bij de NS is 2,20 in de maand. Venlo - Eindhoven wordt dan 6,72. Als je in Duisburg zelf nog een stukje met de bus of tram moet is de normale preisstufe C wel een aantrekkelijkere optie dan de sparpreis.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten