Arnhem Berlijn ticket zugbindung opgeheven

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
mark0
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 11:40
Locatie: Arnhem

Arnhem Berlijn ticket zugbindung opgeheven

Bericht door mark0 »

Op 5 april reis ik van Arnhem naar Berlijn, oorspronkelijk met de RE19 van 07.45 naar Duisburg en daar om 10.10 uur met ICE 847. Gisteren kreeg ik een mailtje van DB dat deze reis niet meer mogelijk is en dat de zugbindung is aufgehoben. Nu vraag ik mij af of ik ook daarom nu ook via Deventer naar Berlijn mag reizen. In het mailtje van DB staat "Sie können Ihr Ticket jetzt auch für andere Züge der Deutschen Bahn nutzen", maar de trein van Arnhem naar Deventer is niet van DB..... Weet iemand hoe dat zit?
Dionysusnu
Berichten: 485
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Arnhem Berlijn ticket zugbindung opgeheven

Bericht door Dionysusnu »

NS hanteert voor zover ik weet de regel dat een reis, ofwel de kortst mogelijke route, ofwel een reisadvies moet zijn. Maar of dat laatste ook voor internationale planners geldt, weet ik niet. Voor de zekerheid zou ik bij het instappen de conducteur om advies vragen.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Arnhem Berlijn ticket zugbindung opgeheven

Bericht door en-es »

In hoeverre is deze verbinding niet meer mogelijk? Omdat een van de treinen uitvalt? Wat voor alternatieven heb je aangeboden gekregen?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arnhem Berlijn ticket zugbindung opgeheven

Bericht door waldo79 »

Als ik via DB een reis plan op 5 april as. vanuit Arnhem met bestemming Berlin Hbf, dan komt ICE807 niet uit de planner. Overstap in Magdeburg op RE1. Vanuit Duisburg een IC.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Arnhem Berlijn ticket zugbindung opgeheven

Bericht door MetroRET »

Ik krijg hem nog wel uit de reisadviezen:
https://reiseauskunft.bahn.de/bin/query ... 1679064777
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arnhem Berlijn ticket zugbindung opgeheven

Bericht door waldo79 »

Ik heb met DB Navigator gepland, die gebruikt dezelfde database.
mark0
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 11:40
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem Berlijn ticket zugbindung opgeheven

Bericht door mark0 »

Bedankt voor de reacties. Hier voor de volledigheid even de mail van DB:

Ihre Reise von Arnhem Centraal nach Berlin Hbf am 05. Apr. 2023 ist wegen einer Fahrplanänderung nicht wie geplant möglich. Klicken Sie auf "Alternativen suchen", um weitere Verbindungen zu Ihrem Reiseziel zu finden. Ihre Zugbindung ist aufgehoben. Sie können Ihr Ticket jetzt auch für andere Züge der Deutschen Bahn nutzen. Mehr erfahren.

De knop Alternativen suchen linkt naar deze pagina.

Bij de alternatieven verschijnt ICE847 weer, maar met aankomst in Berlijn een uur later dan gepland. Ook verschijnt dan de optie om via Deventer te reizen. Ik ga het even navragen bij het loket van NS op Arnhem Centraal, en als ik de kans krijg, bij een conducteur van NS en/of VIA. Duitsland heeft natuurlijke veel vervoerders naast DB dus zij zouden deze vraag ook moeten kunnen beantwoorden....

Op zich is het niet heel erg dat de ICE een uur later aankomt. Rijdt deze misschien een omleiding? Mijn terugreis is ook door een verandering van DB ook al 4 minuten vervroegd, en veel meer tijd wil ik eigenlijk niet inleveren voor mijn lang weekend Berlijn :D
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Arnhem Berlijn ticket zugbindung opgeheven

Bericht door en-es »

Omweg via Magdeburg. Waarschijnlijk is de HSL via Wolfsburg niet beschikbaar. Volgens mij ook werkzaamheden tussen Duisburg en Essen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Arnhem Berlijn ticket zugbindung opgeheven

Bericht door umbusko »

mark0 schreef: vr 17 mar 2023, 22:12 Ik ga het even navragen bij het loket van NS op Arnhem Centraal, en als ik de kans krijg, bij een conducteur van NS en/of VIA. Duitsland heeft natuurlijke veel vervoerders naast DB dus zij zouden deze vraag ook moeten kunnen beantwoorden....
Ik zou het online navragen bij DB en een positief antwoord printen en meenemen. Heb je het ook zwart op wit staan voor als het toch tot problemen zou leiden. Ik denk trouwens dat via Deventer in dit geval gewoon mag.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten