Retour Tsjechië

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
GaitPils

Retour Tsjechië

Bericht door GaitPils »

Hallo allemaal,

Ik wil graag op visite bij mijn vrienden in Praag, ik woonzelf in regio Twente. Wat is de beste / goedkoopste manier om daar te komen? Welke sites kan ik het beste gebruiken om te boeken.

Reisdata is 20 - 27 Augustus
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Retour Tsjechië

Bericht door en-es »

Probeer eens op bahn.de
DingeZ
Berichten: 458
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Retour Tsjechië

Bericht door DingeZ »

Volgens mij zijn de tarieven op cd.cz meestal gunstiger, maar ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar wel regelmatig prijzen van rond de €30 gehoord.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Retour Tsjechië

Bericht door Tom024 »

Via cd.cz boeken vanaf Bad Bentheim is waarschijnlijk het goedkoopste. Wellicht dat dat ook vanaf Gronau werkt? Voor het eerste stuk over de grens dan een los kaartje.
Als je via DB wil boeken is een reis via CHeb (hoewel om) vaak stukken goedkoper dan via Dresden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Retour Tsjechië

Bericht door umbusko »

Dortmund-Praha via Cheb op 20 augustus vind ik voor 931 kronen 2de klas of 1446 1ste klas (dat is minder dan 60 euro). Je moet dan wel op tijd (en op eigen kosten) in Dortmund zien te komen.

De clou bij ČD is dat je reis in Duitsland moet beginnen, maar alleen met Fernverkehr want anders verkoopt hij je geen kaartje. En als je 1e klas wilt, dan moet die in iedere trein beschikbaar zijn. Zeer irritant als er treinvervangend busvervoer is voor een kwartiertje, want dat is standaard alleen 2de klas. Maar dat is nu niet aan de orde.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten