Met de bus

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Piet

Met de bus

Bericht door Piet »

Hallo ov nederland

mijn auto staat bij de apk dat duurt helaas wat langer want er moet vrij veel aan gebeuren helaas en de garage heeft geen leen auto dus moet ik helaas met de bus en de trein naar het werk
dit duurt denk ik een weekje of twee en helaas kan ik niet thuis werken dus helaas moet ik met het openbaar vervoer
de laatste keer dat ik dat deed was in 1987 dus het is weer even geleden
wat is nou tegenwoordig de beste manier om een kaartje te kopen ik lees en hoor van alles over de chipkaart maar ik ben zo digibeet als wat dus snap er geen snars van waarom moet ik mijn foto aan hun geven als ik op vol tarief zonder reductie wil rijzen en waarom moet dat een week duren ik moet morgen met de bus
kan je nog kaartjes kopen ergens?? ik woon in pijnacker een stuk van centraal af
uw hulp wordt erg op prijs gestelt en bij voorbaat dank.
groeten piet
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Met de bus

Bericht door Suus »

Beste Piet. U kunt met uw contactloze bankpas inchecken en uitchecken bij de kaartlezer in de bus en tram of bij paaltjes/poortjes op trein- en metrostations. Deze transacties worden dan als OVpay van uw bankrekening afgeschreven. Dit is verreweg de makkelijkste manier om meteen op stap te kunnen.

Wilt u toch een fysiek kaartje, houd er rekening mee dat niet in alle bussen meer een los kaartje gekocht kan worden. Op metrostations staat een automaat waar kaartjes gekocht kunnen worden voor de metro, die ook geldig zijn bij andere vervoersmiddelen van de RET. Op treinstations staat kaartautomaten voor de trein. Houd er rekening mee dat kaartautomaten van NS een euro toeslag vragen voor losse kaartjes, en dat het voor de trein goedkoper is om kaartjes te kopen in de NS-app.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Met de bus

Bericht door Meltrain »

Als u met uw betaalpas reist en later uw reiskosten wilt inzien of declareren, moet u kijken op de website van OVpay en daarbij de code van 14 tekens invoeren die op uw bankafschrift staat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gast

Re: Met de bus

Bericht door Gast »

Suus schreef: zo 19 nov 2023, 07:53 Beste Piet. U kunt met uw contactloze bankpas inchecken en uitchecken bij de kaartlezer in de bus en tram of bij paaltjes/poortjes op trein- en metrostations. Deze transacties worden dan als OVpay van uw bankrekening afgeschreven. Dit is verreweg de makkelijkste manier om meteen op stap te kunnen.

Wilt u toch een fysiek kaartje, houd er rekening mee dat niet in alle bussen meer een los kaartje gekocht kan worden. Op metrostations staat een automaat waar kaartjes gekocht kunnen worden voor de metro, die ook geldig zijn bij andere vervoersmiddelen van de RET. Op treinstations staat kaartautomaten voor de trein. Houd er rekening mee dat kaartautomaten van NS een euro toeslag vragen voor losse kaartjes, en dat het voor de trein goedkoper is om kaartjes te kopen in de NS-app.
Oké ik moet in schiedam zijn, kan ik dan het beste een treinkaartje kopen van pijnacker naar schiedam centraal op het station kopen, dat zal dan wel via den haag moeten, en dan een eventueel buskaartje met mijn bankpas dan doen?
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Met de bus

Bericht door DPDelft »

Snelste en makkelijkste optie: inchecken met de bankpas op Pijnacker Centrum en metro E richting Rotterdam pakken. Bij station Beurs uitstappen en overstappen op metro A, B of C naar Schiedam. In Schiedam uitstappen en uitchecken. Ritprijs is 4,15 euro volgens 9292.

Eventuele een dagkaart voor de RET uit de automaat of in de app kopen is ook een optie (8,50 dacht ik).

Wanneer u in Schiedam nog een stukje verder reist per stadsbus of tram van RET is de dagkaart waarschijnlijk voordeliger.

Reis plannen kan eenvoudig via 9292.nl of de 9292 app.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten