Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
david
Berichten: 2
Lid geworden op: za 04 jul 2009, 17:31

Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door david »

Beste mensen,

Helaas zijn er steeds minder concessies waar nog gedrukte lijnennetkaarten en busboekjes/lijnfolders worden uitgegeven en zijn deze belangrijke informatiebronnen alleen nog digitaal te vinden. Ik zou graag een overzicht willen maken van wat er nog wel aan drukwerk te krijgen is.

In Amsterdam geeft GVB nog een lijnennetkaart en een nachtbusfolder (sinds enkele jaren zonder dienstregeling) uit. Dienstregelingfolders per lijn bestaan niet meer. In Amstelland-Meerlanden is er geen drukwerk meer en dat verwacht ik ook niet van de nieuwe concessie Zaanstreek-Waterland die morgen van start gaat.

Kunnen jullie me laten weten hoe de situatie elders in het land is? Voor zover ik weet geeft de HTM nog lijnfolders en een lijnennetkaart uit en ook Syntus/Keolis (maar ik weet niet in welke concessies precies).

Bij voorbaat dank!
David
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door Daniel »

Syntus heeft sowieso nog lijnfolders en netkaarten in de provincie Utrecht, verkrijgbaar bij de servicewinkel op Amersfoort Centraal.

Bij U-OV weet ik even niet of ze momenteel met alle tijdelijke aanpassingen door personeelstekort nog fysieke folders in de servicewinkels op Utrecht Centraal hebben. Die hadden ze daar altijd wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dionysusnu
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door Dionysusnu »

Volgens mij kan je op de website van Connexxion per lijn een tabel laten zien die ongeveer lijkt op een busboekje.
Lijnennetkaarten heb je eigenlijk overal nog wel, al verschilt het nogal hoe diep je ervoor moet zoeken.

Helemaal over het hoofd gezien dat de vraag specifiek over nog wel gedrukte uitgaves ging.
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op za 09 dec 2023, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
AnderzamNL
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door AnderzamNL »

Van EBS (in Haaglanden en Waterland) heb ik nooit papieren folders of kaarten gezien.
HTM heeft op het servicepunt op Den Haag C papieren lijnfolders en lijnennetkaarten.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door rooddolfijn »

Daniel schreef: za 09 dec 2023, 21:23 Bij U-OV weet ik even niet of ze momenteel met alle tijdelijke aanpassingen door personeelstekort nog fysieke folders in de servicewinkels op Utrecht Centraal hebben. Die hadden ze daar altijd wel.
Sinds corona heb ik ze niet meer gezien bij U-OV, de laatste folders die ik nog heb zijn van december 2019.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door Lijn 45 »

Daniel schreef: za 09 dec 2023, 21:23 Syntus heeft sowieso nog lijnfolders en netkaarten in de provincie Utrecht, verkrijgbaar bij de servicewinkel op Amersfoort Centraal.
Die servicewinkel heeft tegenwoordig ook RRReis-branding, maar ik weet niet of er ook documenten van RRReis te krijgen zijn.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 176
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Bij Qbuzz gd kun je ze ook op de service punten krijgen, Emmen,Assen, Groningen
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door Hainje »

Meen een aantal maanden geleden nog papieren lijn folders te hebben gezien in de Arriva Store op station Tilburg. Als ik er aan denk zal ik morgen even kijken of dit nog zo is.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door huibf »

Dionysusnu schreef: za 09 dec 2023, 21:28 Volgens mij kan je op de website van Connexxion per lijn een tabel laten zien die ongeveer lijkt op een busboekje.
Lijnennetkaarten heb je eigenlijk overal nog wel, al verschilt het nogal hoe diep je ervoor moet zoeken.

Helemaal over het hoofd gezien dat de vraag specifiek over nog wel gedrukte uitgaves ging.
Je kan op de CXX website gewoon complete busboekjes downloaden... die van Hermes is trouwens offline gehaald omdat hier elke 2 maanden de dienstregeling wijzigd.
david
Berichten: 2
Lid geworden op: za 04 jul 2009, 17:31

Re: Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door david »

Dank voor de reacties tot dusverre! Een vraag aan Herjan: wat bedoel je dat er in de genoemde servicepunten van Qbuzz verkrijgbaar is? Ik neem aan alleen nog lijnennetkaarten en hooguit printjes van dienstregelingtabellen van internet die je zelf ook kunt printen. Qbuzz is toch al jaren geleden gestopt met gedrukte dienstregelingen?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door Wubbo »

Ik meen dat ik op Schiermonnikoog nog een busboekje in mijn handen heb gehad.
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door iamthedutchdude »

Dat kan kloppen, want ik heb afgelopen jaar ook nog de twee busboekjes (zomer en winter) van Ameland (zelfde concessie) weten te bemachtigen.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door ThatPCDude »

In Zuid-Holland Noord wordt ieder jaar het volledige busboekje (alles erop en eraan qua dienstregelingen) met uitneembare lijnennetkaart erin voor €5 uitgegeven bij de Arriva servicepunten in Leiden, Alphen en Gouda.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door Hainje »

Hainje schreef: zo 10 dec 2023, 01:40 Meen een aantal maanden geleden nog papieren lijn folders te hebben gezien in de Arriva Store op station Tilburg. Als ik er aan denk zal ik morgen even kijken of dit nog zo is.
We hebben alleen de lijnennetkaart op papier bij de servicewinkel. De dienstregelingen worden niet meer op papier uitgegeven (ook niet meer aan ons chauffeurs trouwens).
🍉
termatenjohan
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door termatenjohan »

Bij het Qbuzz DMG servicepunt op Dordrecht CS werden er vorig jaar nog busboekjes uitgegeven. Of dat dit jaar ook zo is weet ik niet
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door cassie127 »

Lijn 45 schreef: za 09 dec 2023, 22:38
Daniel schreef: za 09 dec 2023, 21:23 Syntus heeft sowieso nog lijnfolders en netkaarten in de provincie Utrecht, verkrijgbaar bij de servicewinkel op Amersfoort Centraal.
Die servicewinkel heeft tegenwoordig ook RRReis-branding, maar ik weet niet of er ook documenten van RRReis te krijgen zijn.
Folder met dienstregeling van de trein is daar op papier verkrijgbaar.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Herjanuitoverijssel
Berichten: 176
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Waar worden nog busboekjes en lijnennetkaarten uitgegeven?

Bericht door Herjanuitoverijssel »

david schreef: zo 10 dec 2023, 12:44 Dank voor de reacties tot dusverre! Een vraag aan Herjan: wat bedoel je dat er in de genoemde servicepunten van Qbuzz verkrijgbaar is? Ik neem aan alleen nog lijnennetkaarten en hooguit printjes van dienstregelingtabellen van internet die je zelf ook kunt printen. Qbuzz is toch al jaren geleden gestopt met gedrukte dienstregelingen?
zie t nu pas :s maar idd dat
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten