Mag je overnachten in NS stations?
-
Mag je overnachten in NS stations?
Verder
1. kun je 24/7 het station in?
2. kun je 24/7 het station uit?
1. kun je 24/7 het station in?
2. kun je 24/7 het station uit?
-
Re: Mag je overnachten in NS stations?
0. Nee, maar als je geluk hebt is er misschien geen controle.
1 & 2. Nee, behalve op kleine stations die alleen uit een perron met abri's bestaan, en sommige heel grote stations (i.h.a. die aan het 24-uurs-nachtnet).
1 & 2. Nee, behalve op kleine stations die alleen uit een perron met abri's bestaan, en sommige heel grote stations (i.h.a. die aan het 24-uurs-nachtnet).
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
Dus als je op het perron of trein in slaap valt zit je die nacht opgesloten?
-
Als het goed is wordt het station ontruimd door de beveiligers die het op slot doen. Evenzo de trein door de conducteur.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
Vreemd eens een station ingeweest, kon er gewoon in en uit en was voledigverlaten, mischien waren die beveiligers toen nog ergens binnen?
-
schijnt er incidenteel nog weleens 1 wakker te worden op het rangeerterein, conducteur toch 1 gemist blijkbaar.
-
Het lijkt mij niet dat iniminie stations beveiligers hebben en zekker geen deur die op slot kan...
Hier bv. zou je zo via het spoor erop of af kunnen.:

Dat hekje klim je ook zo overheen of onderdoor, die stroomkastjes schikken ook niet echt af als je het mij vraagt..
Nou dit station gaat ook niet op slot hoor... https://www.google.nl/maps/@52.4571924, ... FQAw%3D%3D
-
Natuurlijk, als je van de straat het perron op kan wordt dat niet afgesloten. Je vroeg of het mag. En je kan er niet van op aan dat een stationsgebouw open blijft.
-
Nee.
Op station Asb (en ik neem aan op alle stations) hangt een sticker met huisregels: "ProRail en NS heten u welkom op dit station" met daarin:
Vroeger zaten er ook stickers met voorwaarden van ProRail op bijv. abri's, maar die kon ik niet vinden.
Direct onder die sticker op Asb hangt een sticker met regels in geval van brand etc, en een met een klok zonder wijzers en "deze ingang is 24h open."
=====
Ander antwoord:
ja, dat mag. Als je maar geld neerlegt.
Op station Asb (en ik neem aan op alle stations) hangt een sticker met huisregels: "ProRail en NS heten u welkom op dit station" met daarin:
Onderaan wordt verwezen naar de AVR-NS, maar daarin staat die zinsnede niet.Het is eenieder verboden zich op te houden in het gehele station inclusief de perrons vanaf een kwartier na de laatste trein of einde dienstregeling tot een kwartier voor het begin van de dienstregeling.
Vroeger zaten er ook stickers met voorwaarden van ProRail op bijv. abri's, maar die kon ik niet vinden.
Direct onder die sticker op Asb hangt een sticker met regels in geval van brand etc, en een met een klok zonder wijzers en "deze ingang is 24h open."
=====
Ander antwoord:
ja, dat mag. Als je maar geld neerlegt.

- Meltrain
- Donateur
Dat zegt gpvos toch ook?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
-
@en-es
Deventer, maar ongeveer half uur later was het wel op slot, dus blijkbaar was ik toen nog net op tijd.
Deventer, maar ongeveer half uur later was het wel op slot, dus blijkbaar was ik toen nog net op tijd.
-
In Deventer opent en sluit V&S het station. En aangezien die ook nog wel eens wat andere taken te doen hebben is het niet altijd direct na de laatste trein dat de boel op slot gaat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
Het stomme is,dat als,ik een internationale reis plan,de reisplanner ook een lange overstaptijd op een station midden in de nacht geeft.
Bijvoorbeeld als ik plan van Tilburg naar Berlijn,krijg ik ook een late trein in de avond met lange tijd in Eindhoven of Venlo.
Die stations zijn in de nacht toch echt op slot
Bijvoorbeeld als ik plan van Tilburg naar Berlijn,krijg ik ook een late trein in de avond met lange tijd in Eindhoven of Venlo.
-
Ik vraag me altijd af hoe dat werkt als je een ticket voor zo'n verbinding (die meerdere dagen duurt) zou kopen...
-
Dan zul je al die tijd binnen het station zitten. Je hoeft er toch niet uit als je alleen maar overstapt. 

-
De reisplanner geeft de reis, maar de reisplanner legt jou niet op dat je bij overstappen verplicht op het station blijft. Die kan ook niet ruiken dat je niet even een hotel voor de overnachting neemt of zo.RobertT schreef: ↑ma 10 feb 2025, 01:15 Het stomme is,dat als,ik een internationale reis plan,de reisplanner ook een lange overstaptijd op een station midden in de nacht geeft.
Dat de reisplanner je die lange overstap dus geeft is geen reden om te kunnen eisen dat je in het station mag verblijven.
-
Dat snap ik,maar ik denk dat een gemiddelde reiziger die deze route zou volgen,met een aankomst in Venlo om 1 uur in de nacht en vertrek om 5 uur in de ochtend toch echt niet nog even voor 4 uur een hotel gaat zoeken
- AppleMoose
Gezien hoe vaak die treinen van Venlo naar Duitsland uitvallen, is zo'n hotel boeken zo gek nog niet
Maar even serieus, wie zal zo'n reis daadwerkelijk plannen?

Maar even serieus, wie zal zo'n reis daadwerkelijk plannen?
En blandning av sött och salt.
-
Vorig jaar toch wel een overstap in München Hbf met 1.00 aankomst en 4.45 vertrek. En ook nog tijdens het Oktoberfest. 

- Z2N
- Donateur
Maar Duitsland is anders, daar heb je 3,5 uur overstaptijd nodig als je een beetje zeker wilt zijn van het halen van je overstap. 

-
Beter nog, ik denk dat het merendeel van de reizigers die deze route volgen niet eens hebben gezien dat er een lange overstap in de nacht in Venlo is. Die denken dan "handig, een verbinding in de nacht".
-
- Suus
- Contacteer:
Ja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Ja, binnenlandse tickets in Duitsland en internationale tickets waren altijd al meerdere dagen geldig. Dat is nu behoorlijk ingeperkt maar een meerdaags internationaal ticket bestaat nog steeds.