Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Ik was vandaag bij spoor 2 op station Vierlingsbeek, en daar viel mij deze op het eerste oog nutteloos uitziende hellingbaan op. Kan iemand mij vertellen waarom deze hier ligt?
Ik denk dat de hellingshoek te groot is. En als je die kleiner gaat maken dan wordt je perron korter, wat natuurlijk ook niet handig is. Dan maar een extra hellingbaan er naast die wel aan de eisen voldoet.
De toegankelijkheidseisen voor hellingbanen met een hoogteverschil van meer dan een halve meter zijn in in het vorige decennium aangescherpt, en nu 1:20. Waar het niet mogelijk was om de bestaande hellingbaan direct aan te passen, bijvoorbeeld omdat het perron dan te kort zou worden, is er op diverse stations een (al dan niet tijdelijke) hellingbaan naast gebouwd. In Rilland-Bath kwam het ook voor, maar daar is inmiddels het perron alsnog aangepast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wat zijn de eisen voor handrailing ter plaatse van tripping hazards?
Als ik dit ontwerp zie lijkt het erop dat veiligheid niet voor alles gaat.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
dennistd schreef: ↑za 22 feb 2025, 04:23
Ik denk dat de hellingshoek te groot is. En als je die kleiner gaat maken dan wordt je perron korter, wat natuurlijk ook niet handig is. Dan maar een extra hellingbaan er naast die wel aan de eisen voldoet.