Wat is het goedkoopst om te reizen drama

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
vannispen1971
Berichten: 1
Lid geworden op: di 11 feb 2014, 07:34

Wat is het goedkoopst om te reizen drama

Bericht door vannispen1971 »

3 weken van de maand wil ik met OV van Roosendaal naar Den Haag Forepark.

Onderzoek wijst uit dat:
9292 niet werkt. Geven al totaal verkeerde informatie voor mijn vertrek in mijn woonplaats. 3x overstappen terwijl er naar onderzoek helemaal nog geen bus rijdt.

NS moet in DALtarief maandabonnement op Persoonlijke OV. Werkt niet op anonieme kaart.
Dit omdat ik in DAL uren vertrek 2x per dag.
Maar vanaf Rotterdam heb ik verschillende mogelijkheden, dus dan begint het vragen maandje.
Wat is het beste naar Den Haag Forepark waar 2 Haagse Trams stoppen en 1 RandstadRail van RET uit Rotterdam.
RET zegt maandabonnement van € 152,60 voor 4 sterren (afstand van R'dam Centraal naar Forepark)
Wellicht met een 20% korting van €6,50 of 40% korting van € 22,50 extra. Dit valt dan nog wel uit te rekenen.
HTM adviseerd een Maandkaart in Regio Den Haag vanaf NS station Laan van NOI naar Forepark. € 1,10 per rit.
Als we dit alles hebben uitgerekend betekent dit wel dat als ik vanaf Laan van NOI of Forepark slechts 1 van de 2 vervoerders moet kiezen. Want met de RET is het ook mogelijk om met 1 ster van Laan van NOI naar Forepark te reizen.
Beiden abonnementen zijn niet te gebruiken in de concurrerende tram/metro.


Wie o wie verteld mij nu de beste optie.
Ik vrees dat we met zo veel maatschappijen er nooit uit zullen komen.
Ik heb de Veolia bussen in Roosendaal al niet meer gevraagd hoe het zit en ga wel met de brommer want de stations rijwielstalling kan iets wel heel simpel regelen en is 24 uur toegankelijk..



Zijn we met de OV echt vooruit gegaan??
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Wat is het goedkoopst om te reizen drama

Bericht door Thom91 »

Ga je in het dal of in de spits reizen?
Ga je na die periode ook nog reizen, meeste abonnementen zijn jaarabonnementen.
Komt wel goed schatje.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wat is het goedkoopst om te reizen drama

Bericht door waldo79 »

Zo te zien vinden de treinreizen plaats in de daluren :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat is het goedkoopst om te reizen drama

Bericht door Suus »

Ik zou voor Roosendaal - Den Haag Laan van NOI kiezen per trein en dan de HTM van Laan van NOI naar Forepark, die rijden een stuk frequenter dan de RET op dat traject.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat is het goedkoopst om te reizen drama

Bericht door Geert »

vannispen1971 schreef:HTM adviseerd een Maandkaart in Regio Den Haag vanaf NS station Laan van NOI naar Forepark. € 1,10 per rit.
Als we dit alles hebben uitgerekend betekent dit wel dat als ik vanaf Laan van NOI of Forepark slechts 1 van de 2 vervoerders moet kiezen. Want met de RET is het ook mogelijk om met 1 ster van Laan van NOI naar Forepark te reizen.
Beiden abonnementen zijn niet te gebruiken in de concurrerende tram/metro.
Je kunt met een RET of HTM regio-abonnement ook reizen in de tram/metro van de andere vervoerder, dat staat in de productvoorwaarden. Links: https://www.htm.nl/vervoerbewijzen/kort ... bonnement/ en http://www.ret.nl/fileadmin/user_upload ... 1-2013.pdf

Dus vanaf Laan van NOI mag je met een RET-abonnement ook met de HTM naar Forepark reizen en andersom (HTM-abonnement gebruiken in de RET-metro). Eerlijk gezegd denk ik dat dit ook de prettigste reiswijze is vanaf Roosendaal: je kunt twee keer per uur vanaf Roosendaal naar Laan van NOI reizen, en vanaf daar neem je gewoon de eerste metro of tram naar Forepark. Voor de trein neem je dan een abonnement tussen Roosendaal en Laan van NOI.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Wat is het goedkoopst om te reizen drama

Bericht door nvdw »

NS zegt met een Dal Vrij-abonnement te komen voor 99 euro per maand, wellicht is het al verkrijgbaar. Dat lijkt me de gunstigste optie voor het treintraject, echter: wat NS onder daluren verstaat is veranderd. Wat eerst simpelweg 'reizen na 9.00 uur' was is nu alles buiten de spits, en die spits geldt van 6.30-9.00 uur en van 16.00-18.30 uur. Wel is het zo dat alleen het tijdstip van inchecken buiten de spitstijden hoeft te vallen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat is het goedkoopst om te reizen drama

Bericht door Suus »

nvdw schreef:NS zegt met een Dal Vrij-abonnement te komen voor 99 euro per maand, wellicht is het al verkrijgbaar.
Al bijna twee jaar :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Wat is het goedkoopst om te reizen drama

Bericht door Anne »

vannispen1971 schreef: Want met de RET is het ook mogelijk om met 1 ster van Laan van NOI naar Forepark te reizen.
Laat je wel goed informeren want volgens mij ligt Forepark niet op de zonegrens maar volledig in zone 5411 (Leidschenveen).
Want de zonegrens ligt op de A4. (zie ook de RET zone-kaart)
Hier ook nog de folder uit begintijd RR; zie de routestrip.


Station LvNOI ligt wel op een zonegrens; die tussen 5400 (centrum) en 5413 (Voorburg Leidschendam)
Laatst gewijzigd door Anne op wo 12 feb 2014, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Wat is het goedkoopst om te reizen drama

Bericht door nvdw »

Bee schreef:
nvdw schreef:NS zegt met een Dal Vrij-abonnement te komen voor 99 euro per maand, wellicht is het al verkrijgbaar.
Al bijna twee jaar :wink:
Sorry, bedoelde Traject Vrij ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten