OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Ja, maar op de envelop van het kruidvatkaartje staat alleen geldig bij NS, Arriva, CXX, Syntus en Veolia. Bij een andere actie stond de PEG er ook bij, maar nu niet en daarom wilde ik de gok niet wagen. Achteraf keek de Duitse conducteur al lang naar mijn retour met reductie met mijn week-SOV.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Het was erg druk vanochtend in de IC van 09.45 uit Amsterdam Amstel naar Centraal. 10 bakken Virm konden niet voorkomen dat er zelfs in de ganpaden mensen moesten staan. De roltrappen op Centraal hadden dan ook bijna 5 minuten nodig om de hele meute naar beneden te krijgen
Uiteraard stapte iedereen uit in Centraal en zat ik met nog slechts 2 anderen in een bak tot aan Heiloo :D
HC was ook opgelucht, hij kon eindelijk na een uur of 2 eens wc zei ie
Vanavond op de terugweg deden de CTA's het niet in Heiloo, de verlichting was ook uit, en sinds 13.20 hebben die dingen niets meer gedaan. Arie riep keurig om dat door een storing de CTA's geen of foutieve info vertonen.
Ook in de SGMm die ik had deed tot Uitgeest de automatische omroep en bestemmingdisplays het niet. De tegen trein, ook een SGMm had ook een blanco display.
Ik weet niet of het een en ander aan elkaar gekoppeld is?
Uiteraard stapte iedereen uit in Centraal en zat ik met nog slechts 2 anderen in een bak tot aan Heiloo :D
HC was ook opgelucht, hij kon eindelijk na een uur of 2 eens wc zei ie
Vanavond op de terugweg deden de CTA's het niet in Heiloo, de verlichting was ook uit, en sinds 13.20 hebben die dingen niets meer gedaan. Arie riep keurig om dat door een storing de CTA's geen of foutieve info vertonen.
Ook in de SGMm die ik had deed tot Uitgeest de automatische omroep en bestemmingdisplays het niet. De tegen trein, ook een SGMm had ook een blanco display.
Ik weet niet of het een en ander aan elkaar gekoppeld is?
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Ik ben echt moe, had niet gelezen dat er een treinkaartje gekocht was...
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
De info in de SGMm staat totaal los van de CTA's, en wordt ingesteld door het treinpersoneel.Caspar schreef:Vanavond op de terugweg deden de CTA's het niet in Heiloo, de verlichting was ook uit, en sinds 13.20 hebben die dingen niets meer gedaan. Arie riep keurig om dat door een storing de CTA's geen of foutieve info vertonen.
Ook in de SGMm die ik had deed tot Uitgeest de automatische omroep en bestemmingdisplays het niet. De tegen trein, ook een SGMm had ook een blanco display.
Ik weet niet of het een en ander aan elkaar gekoppeld is?
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Dat dacht ik zelf ook al omdat de CTA´s met Bepac worden aangestuurd. Maar t blijft apart.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Onbevestigde bronnen meldden dat dat een getrokken trein was, waarmee ze in Breda (zonder rangeerders of anderen die kunnen helpen met combineren) niet zoveel mee kunnen.mb90 schreef:- IC t1931 werd door de draadbreuk tussen Breda en Gilze-Rijen opgeheven bij Rtd. Had hij nou echt niet doorgekund naar Breda?
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Een mcn kan z'n eigen locje niet eens meer omrangeren?
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Volgens mij (maar het fijne weet ik er ook niet van) wil je met het aankoppelen van de loc aan de rijtuigen graag een tweede man erbij.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Zowiezo zit je in Breda momenteel met de beperkte perroncapaciteit door de verbreding van de tunnel, waardoor er gewoon geen plek is voor een trein waarvan de loc moet omlopen
Maargoed, dan had'ie ook nog naar Dordrecht door gekund... daar zijn tenminste nog enkele rangeerders. Al zou de capaciteit wellicht wat krap geweest zijn door de 869 met trek in friet
Maargoed, dan had'ie ook nog naar Dordrecht door gekund... daar zijn tenminste nog enkele rangeerders. Al zou de capaciteit wellicht wat krap geweest zijn door de 869 met trek in friet
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Ach de t13635 werd gelijk maar in zijn geheel opgeheven te 's-Hertogenbosch. Deze werd omgereden en ging als t16034 terug naar Utrecht Centraal. Wat betekende dat de oorspronkelijke t13634 (= t16034) komende vanuit Breda waarschijnlijk ook is opgeheven in 's-Hertogenbosch.Wubbo schreef:Onbevestigde bronnen meldden dat dat een getrokken trein was, waarmee ze in Breda (zonder rangeerders of anderen die kunnen helpen met combineren) niet zoveel mee kunnen.mb90 schreef:- IC t1931 werd door de draadbreuk tussen Breda en Gilze-Rijen opgeheven bij Rtd. Had hij nou echt niet doorgekund naar Breda?
In elk geval: volk uit de t13635 mocht met de t3635 mee. Die bleek, naar mijn verwachting, op alle tussengelegen stations te stoppen. Bij aankomst in Breda kon ik 17 minuten vertraging optekenen voor de t3635, terwijl mijn eigen vertraging was opgelopen tot 32 minuten. En tussen Gilze-Rijen en Breda werd linkerspoor gereden.
Laatst gewijzigd door waldo79 op zo 08 jun 2008, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
En bovendien is het tijdsverlies voor de reizigers door het uitvallen van de 1900 slechts een schamele 7 minuten...
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Als de s13600 niet rijdt betekent dit, dat in Breda sporen 7 (tijdelijk voor de 13600) en 8 (wordt alleen in de late avond gebruikt) vrij zijn, lijkt mij voldoende om een loc van de s1900 te laten omlopen en de trein te laten keren.
Laatst gewijzigd door playertwo op zo 08 jun 2008, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Het was gistermiddag rond 12.10 uur sowieso een puinzooi in Breda. Alles reed met +15 of meer :o
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Soms is rijtijdspeling best leuk, als je een niet geplande aansluiting haalt bijvoorbeeld. Ik zou pas om 22:10 aan moeten komen in Utrecht met de t1776, maar kwam er al om 22:08 aan. Geen stilstand voor Utrecht C, hulde aan Prorail!
Daardoor makkelijk de overstap op de t3578 gehaald. Normaal is die dus 3 minuten, wat ook wel haalbaar is, maar zo kon het zelfs een officiele aansluiting heten!
Overigens vind ik het wel een misser dat er niet geschoven kon worden zodat er crossplatform van t1700 en t500 op de t3500 overgestapt kan worden tijdens dit weekend, sinds er werkzaamheden bij Hilversum zijn en men via Utrecht moet omreizen. Op die manier zou de aansluiting van 3 minuten wel tellen als haalbaar.
Daardoor makkelijk de overstap op de t3578 gehaald. Normaal is die dus 3 minuten, wat ook wel haalbaar is, maar zo kon het zelfs een officiele aansluiting heten!
Overigens vind ik het wel een misser dat er niet geschoven kon worden zodat er crossplatform van t1700 en t500 op de t3500 overgestapt kan worden tijdens dit weekend, sinds er werkzaamheden bij Hilversum zijn en men via Utrecht moet omreizen. Op die manier zou de aansluiting van 3 minuten wel tellen als haalbaar.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Gedoe met het combineren van de IC naar Groningen/Leeuwarden van 19:20 in Utrecht vanavond. Het deel uit Rotterdam stond veel te ver naar achteren waardoor het deel uit Den Haag er niet meer helemaal achter paste (die trein bestaat altijd uit 5 x ICM3, dus is behoorlijk lang). Toen die eenmaal arriveerde moest dus eerst het voorste deel een stuk naar voren worden gezet, wat uiteraard voor de nodige verwarring zorgde bij de reizigers. De man-in-hesje die erbij stond had er ook duidelijk de ziekte over in ;)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Een grotere misser vindt ik nog wel dat ze de 701600 en 700700, die speciaal vanwege de werkzaamheden vanuit Amersfoort doorrijden naar Utrecht Centraal, achter de s1700 danwel s500 aan sturen i.p.v. er vooruit. Zodoende kunnen dus juist de reizigers die naar Amsterdam of Schiphol willen hun trein nog net uitzwaaien.NS-Reiziger schreef:Overigens vind ik het wel een misser dat er niet geschoven kon worden zodat er crossplatform van t1700 en t500 op de t3500 overgestapt kan worden tijdens dit weekend, sinds er werkzaamheden bij Hilversum zijn en men via Utrecht moet omreizen. Op die manier zou de aansluiting van 3 minuten wel tellen als haalbaar.
Andersom sluiten de betreffende treinen dit weekend ook voor geen meter aan, dan juist omdat ze er vooruit i.p.v. achteraan rijden.
Zeker richting Utrecht zou dat ding prima in bv. het pad van de s12700 / s12500 kunnen bijvoorbeeld: er hoeft in Amersfoort toch niemand over te stappen, want beide treinen gaan richting Utrecht Zodoende behoort inkorting van de stop tot de mogelijkheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Dat is idd nog een grotere misser, maar die is denk ik lastig op te lossen. Een versnelling is vaak niet mogelijk, in praktijk sta je met die treinen maar zo'n 2 minuten op Amersfoort. Vaak komt dit door onze geliefde verkeersleiding die de boel daar "regelt". Wil je nu een kans op je aansluiting naar Schiphol hebben, dan moet je soms 2x overstappen ja; 1x in Utrecht sowieso, en 1x in Amersfoort om eerder in Utrecht te kunnen aankomen.Reiziger Ddrs schreef:Een grotere misser vindt ik nog wel dat ze de 701600 en 700700, die speciaal vanwege de werkzaamheden vanuit Amersfoort doorrijden naar Utrecht Centraal, achter de s1700 danwel s500 aan sturen i.p.v. er vooruit. Zodoende kunnen dus juist de reizigers die naar Amsterdam of Schiphol willen hun trein nog net uitzwaaien.
Andersom sluiten de betreffende treinen dit weekend ook voor geen meter aan, dan juist omdat ze er vooruit i.p.v. achteraan rijden.
Zeker richting Utrecht zou dat ding prima in bv. het pad van de s12700 / s12500 kunnen bijvoorbeeld: er hoeft in Amersfoort toch niemand over te stappen, want beide treinen gaan richting Utrecht Zodoende behoort inkorting van de stop tot de mogelijkheden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Het is natuurlijk vervelend dat je door werkzaamheden bij Hilversum om moet reizen met daardoor mogelijk een langere reistijd. Maar een crossplatform overstap bieden tussen die 2 treinen betekent onherroepelijk het opheffen van de overstap s3500 <-> s3000. En dan ga je dus de invloedssfeer van die werkzaamheden uitbreiden van het verkeer tussen Amersfoort en Amsterdam naar al het treinverkeer van Nijmegen en Eindhoven tot aan Schiphol en Den Helder... Of je dat nu moet willen?NS-Reiziger schreef: Overigens vind ik het wel een misser dat er niet geschoven kon worden zodat er crossplatform van t1700 en t500 op de t3500 overgestapt kan worden tijdens dit weekend, sinds er werkzaamheden bij Hilversum zijn en men via Utrecht moet omreizen. Op die manier zou de aansluiting van 3 minuten wel tellen als haalbaar.
Wat dachten we dan van die 700700 doortrekken naar Duivendrecht-Amstel-CS-Schiphol?
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Vandaag 2 Spurtjes van Arriva door Amsterdam Bijlmer ArenA, richting Amsterdam Centraal. Dat was om 10:30
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Andere opvallendheid in het Amsterdamse: ICRm in de intercity naar Den Helder! (v. 11.13 op CS, doch vertraagd)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Op spoor 15 in Dordrecht wordt het einde van het spoor nu provisorisch aangegeven met een tweetal op de spoorstaaf bevestigde stop-bordjes, die overigens zeker twee meter voor de oorspronkelijke locatie van het juk staan.
Het oorspronkelijke juk bevindt zich nogsteeds op de plek waar de 869 het heen geduwd had
Het oorspronkelijke juk bevindt zich nogsteeds op de plek waar de 869 het heen geduwd had
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
die heb ik ook gezien :) En een plan V met het logo van de provincie's Drenthe en Overijssel... :oNS-Reiziger schreef:Vandaag 2 Spurtjes van Arriva door Amsterdam Bijlmer ArenA, richting Amsterdam Centraal. Dat was om 10:30
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Die Plan V's zijn voor de lijn naar Emmen, ik zag ze een tijdje terug ook al in Zwolle staan :)
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Kan kloppen Mat '64 van Zwolle - Emmen zijn in onderhoud in Amsterdam. Elke dag gaat er geloof ik eentje leeg heen en eentje leeg terug.Vinny schreef:die heb ik ook gezien :) En een plan V met het logo van de provincie's Drenthe en Overijssel... :o
Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008
Ha dat was het :D Ik zag eerst die 2 spurtjes door Amstel rijden en enige minuten later zag ik ter hoogte van Abcoude 2 ICRm treinen bijna naast elkaar aanstormen richting Amsterdam.M57 schreef:Andere opvallendheid in het Amsterdamse: ICRm in de intercity naar Den Helder! (v. 11.13 op CS, doch vertraagd)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten