Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dan trap ik maar ff af. :D
Zag in de [serie]7000[/serie] 3x plan V , aankomst 16:18 in Apeldoorn. Relatief gezien al helemaal veel, 16:14 vertrok richting het oosten slechts 1 Vtje.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Vandaag heb ik twee keer een wat opvallende samenstelling in de Benelux gezien: zowel de 9200 naar België� als de 9200 naar Amsterdam (beiden rond 14 uur op Schiphol) reden met loc+Bs+rijtuigen.
Even daarvoor zag ik op station Leiden ook de SLT 2602 keihard voorbij scheuren ri. Den Haag.
Owja, in die van 7.36 uur naar Brussel vanaf Den Haag HS zat de loc ook al direct voor de Bs. Dat was zelfs 'n nog wat apartere stam rijtuigen, aangezien de BD ontbrak wat tegenwoordig het nieuwe stamnummergevend rijtuig is aldus Somda...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vanmorgen zag ik loc 6425 met opschrift 'Chris' met een berg wagons aan de haak in Sittard. Vroeg me af waarom deze loc me zo bekend voorkwam. Het bleek dezelfde te zijn die ik op een foto van Susteren uit 1994 heb :)
Vanmorgen lekker de wind mee gehad tijdens de reis... bus vroeg op 't station en kon dus nog de 2214 (6.52 Dordrecht->Amsterdam C.) nemen in plaats van m'n gebruikelijke 1916 (6.59 -> Den Haag C.) die met +15 werd aangekondigd. En dat ging zo snel met de aansluitende tram vervolgens, dat ik nu al achter de PC zit i.p.v. net uit de bus stap :) (Tja, kon toch weer 20 min. eerder de terugreis aanvangen).
De 9252 (16.36 Den Haag HS->Brussel Zuid) had trouwens een wat opmerkelijke samenstelling: loc + Bs + 1e klas + rest 2e klas
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Stond op Spaklerweg op de metro te wachten, komt er een DDM stam met de 1830 richting Amsterdam C aankakken (heel langzaam en geen passagiers).
Het deurtje bij de mcn was echter open, dus de ATB bellen schalden over de metroperrons.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Veel vertragingen op Groningen - Leeuwarden vandaag. Tussen Leeuwarden en Hurdegaryp werd langzaam gereden (wederom seinstoring???). Gevolg was dat Arriva onder andere de sneltrein van 12.52 uit Groningen liet vervallen (trein kwam immers met +22 uit Leeuwarden aan en kon de kering niet meer halen). Trein is teruggegaan als stopper van 13.01. Daarom is ook de sneltrein van 13.58 uit Leeuwarden vervallen.
Volgens mij is er een dyslectische bij Prorail gaan werken... volgens het ARGOS-bord op Den Haag HS vanmiddag reden er geen treinen tussen Utrecht en Den Boch
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Treingerelateerd, maar toch btje anders...
Ik heb eindelijk m'n NS Panel attentie-tje gekregen... Maand of langer geleden werd ik gevraagd om m'n adres, vandaag lag er een 'Moleskine' schrijfblokje in de bus, zo'een met een leer achtige kaft, en in de kaft gedrukt 'NS Panel' en 'Personal Notes', en een NS logo. Ik vind 't wel een leuk ding! Verder weet ik wel dat niet alle NS Panel leden dat kregen, in de bijhorende brief stond iets van 'Bedankt dat U zo actief bent en zoveel enquetes invult'...
NS-Reiziger schreef:Dan trap ik maar ff af. :D
Zag in de [serie]7000[/serie] 3x plan V , aankomst 16:18 in Apeldoorn. Relatief gezien al helemaal veel, 16:14 vertrok richting het oosten slechts 1 Vtje.
Dat is geheel planmatig ;) Trein 7056 komt met 3 stellen uit Almelo, wordt gesplitst i.v.m. de halfuursdienst en de stellen gaan als 7055 en 7057 weer naar Almelo ;)
Na een dagje afwezigheid was er vandaag gelukkig weer een Plan T in mijn standaardtrein te bewonderen. Trein 3756 werd weer gereden met een Plan T, vandaag de 503 *O*, nadat afgelopen maandag de 512 afscheid heeft genomen..
Een VIRM vanavond in de 2200 (Amsterdam - Breda), en die reed ook nog eens met een kwartier vertraging. Het had vast te maken met het plastic in de bovenleiding bij Lisse... ;)
Deze week ben ik voor het eerst sinds de zomervakantie nog geen enkele keer gecontroleerd in de 3700 tussen Zwolle-Deventer vv. Juist de afgelopen weken heb ik 's ochtends é�n 's middags controle gezien.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Zag vanmiddag rond 13.30 zowel die driedelige DDAR als de 2602 op Hoofddorp staan. Die DDAR zal gezien de tijd en het spoor in de 5700 richting Utrecht hebben gezeten.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
deadlock schreef:Deze week ben ik voor het eerst sinds de zomervakantie nog geen enkele keer gecontroleerd in de 3700 tussen Zwolle-Deventer vv. Juist de afgelopen weken heb ik 's ochtends �én 's middags controle gezien.
Ik heb sinds 10-12-2007 89 keer met de 3700 gereisd, daarvan ben ik 28x keer gecontroleerd, wat neer komt op een percentage van afgerond, 31%
BR628 schreef:Ik heb sinds 10-12-2007 89 keer met de 3700 gereisd, daarvan ben ik 28x keer gecontroleerd, wat neer komt op een percentage van afgerond, 31%
Dat je dat zo nauwkeurig bijhoudt :D
Het is wel erger geweest. Van 11 november 204 t/m 16 januari 2005 ben ik *niet* gecontroleerd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
In Arnhem nadert de Kiosk op spoor 3/4 ook z'n einde: er wordt druk gewerkt aan een nieuwe Kiosk een meter verderop. Verder zag ik vandaag op spoor 6/7 al de schermen staan die naast de werkzaamheden staan, en ook al de strepen waar 't nieuwe kopsoor 6 komt...
Net in Leeuwarden: spoorbomen op de Schrans (1e overweg ten oosten van het station) zijn dicht voor de stoptrein naar Groningen van 17.03. Trein vertrekt echter niet. 2 minuten later gaan de spoorbomen weer omhoog en kan iedereen verder rijden. Op de AV van Veenwouden stond de trein net +7 aangegeven. Defectje aan de trein??