Hey zeg, waar zie je me voor aan?
![Laughing :lol:](./images/smilies/laugh.gif)
Ik heb anders nog nooit klachten gehad over mijn rijstijl hoor!
Mijn rijstijl zou ik zelf omschrijven als comfortabel-sportief.
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Dus ik hou er wel van om daar waar mogelijk lekker hard binnen te komen, maar ik zorg er wel altijd voor dat niet te hard rem en dat ik zonder schokken tot stilstand kom. Om een klein idee te geven: Bij een remming voor een station gebruik ik van de 7 remstanden die de remkraan heeft maximaal stand 3 of 4, dat is dus slechts de helft van je beschikbare remvermogen.
Scherp aanzetten mag ik ook graag doen, maar dan wel vloeiend en dus zonder schokken. Met een loc 1700+DDAR moet je dat dus niet doen, want dan vliegen de klapdeuren open. Maar met een VIRM, mDDM of ICMm kan je prima met vol vermogen wegrijden. Ik heb tijdens het rijden altijd Tante Toos met haar rollator en de hc in mijn achterhoofd, die dan anders bij de reizigers op schoot liggen. En alles wat je in het reizigersgedeelte voelt, voel je in de cabine ook.
Als ik door wisselstraten rij, dan trek ik 10 km/h af van de toegestane snelheid zodat de trein niet al te veel gaat zwiepen en klapperen, dus wissels voor 40 neem ik met 30 en wissels van 80 neem ik met 70. Maar zelfs dan zit je bij sommige wissels nog bijna naast je stoel (ik noem de wissels bij Riekerpolder Aansl. en Amsterdam Transformatorweg).
Ik zei laatst nog tegen Caspar dat ik weleens met 'mezelf mee zou willen rijden' om zelf eens te ervaren hoe ik rij. Of klinkt dat soms raar, want hij keek me toen wel met een rare blik aan, alsof ik schizofreen was geworden ofzo...
![Laughing :lol:](./images/smilies/laugh.gif)
Vallend blad maakt rails glad.