Wat moest er staan dan?- En het mooiste: het boekje dat steeds de opmerkelijkste dingen liet zien (het boekje rechtsmidden), bleef op het moment dat er iets moest staan blanco
CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Dit keer moest er staan: "Achterste treindeel tot Maastricht", de andere CTA langs spoor 3a gaf dit wel aan...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Vanavond een mooie op Rotterdam Lombardijen...
Vertrek 18.50 Stoptrein
Rotterdam Zuid, -Blaak
Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum
Den Haag HS, Laan van NOI, Mariahoeve
Voorschoten, De Vink
Leiden Centraal, Heemstede-A
Haarlem, Amsterdam Sloterdijk
Den Haag Centraal
Vertrek 18.50 Stoptrein
Rotterdam Zuid, -Blaak
Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum
Den Haag HS, Laan van NOI, Mariahoeve
Voorschoten, De Vink
Leiden Centraal, Heemstede-A
Haarlem, Amsterdam Sloterdijk
Den Haag Centraal
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Een stoptrein Dordrecht - Amsterdam via Haarlem?
Ik dacht dat er geen rechtstreekse treinen bestonden; de stoptrein Roosendaal - Hilversum gaat via Schiphol en rijdt voor zover ik weet niet zo laat.
Ik dacht dat er geen rechtstreekse treinen bestonden; de stoptrein Roosendaal - Hilversum gaat via Schiphol en rijdt voor zover ik weet niet zo laat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
De stoptrein Roosendaal - Hilversum? Da's nog altijd Dordrecht - Hilversum - Utrecht en de laatste daarvan vertrekt om 19.55 uur uit Dordrecht
'tis gewoon een combinatie van drie treinen op die CTA: bovenste boekje is gewoon standaard voor de s5100 (dat was de treinserie die aangekondigd had moeten worden), middelste boekje een stuk van de s5000 en de onderste een stuk van de s2200, met wel weer de eindbestemming van de s5100
'tis gewoon een combinatie van drie treinen op die CTA: bovenste boekje is gewoon standaard voor de s5100 (dat was de treinserie die aangekondigd had moeten worden), middelste boekje een stuk van de s5000 en de onderste een stuk van de s2200, met wel weer de eindbestemming van de s5100
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Ik dacht dat deze treinserie in de spits van/naar Roosendaal reed; maar dat heb ik verkeerd onthouden.De stoptrein Roosendaal - Hilversum? Da's nog altijd Dordrecht - Hilversum - Utrecht en de laatste daarvan vertrekt om 19.55 uur uit Dordrecht
Overigens bedenk ik me dat er wél een sneltrein Dordrecht - Amsterdam rijdt (in de "kleine uurtjes") die vanaf Den Haag op alle tussengelegen stations stopt tot Amsterdam. Ik heb jaren geleden de fout gemaakt om met deze trein te gaan na een feestje in Rotterdam. Nou dan ben je ook wel genezen van de behoefte om in Rotterdam een feestje te vieren...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
De CTA op Diemen Zuid aan de kant van het metrostation (volgens mij spoor 2) is niet veel soeps aan de achterkant. Het geeft allemaal rare berichten over treinen die niet zouden stoppen in Bussem-Zuid en Hilversum Noord en als de CTA blanco staat geeft hij aan dat The train does not stop Amsterdam Centraal. Verder hangt er ook nog een flapje los ergens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Dit geeft hij al de hele week zo aan.Reiziger Ddrs schreef:Vanavond een mooie op Rotterdam Lombardijen...
Vertrek 18.50 Stoptrein
Rotterdam Zuid, -Blaak
Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum
Den Haag HS, Laan van NOI, Mariahoeve
Voorschoten, De Vink
Leiden Centraal, Heemstede-A
Haarlem, Amsterdam Sloterdijk
Den Haag Centraal
Op de andere kant kondigt hij dezelfde trein met wel de juiste halteringen en eindbestemming als sneltrein aan .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
In Maastricht had Prorail weer een nieuwe tekst bedacht voor op de borden: "Wij heten u van harte welkom op dit station. Prorail, NS en Veolia."
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Stond er in Roermond ook op zag ik ;)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
En ook op Amsterdam CS stond het. Zonder Veolia uiteraard
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
En in Dordrecht stond gewoon "Welkom op station Dordrecht"...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
De CTA-bak op Sloterdijk (Amsterdamse zijde) spoor 11 in de hal was helemaal van slag. Hij vermelde 'Voor: Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Amersfoort
Apeldoorn, Hengelo
Voor de sneltrein naar Den Haag Centraal
De storing is doorgegeven, dus binnen een paar dagen moet hij weer correct zijn...
Apeldoorn, Hengelo
Voor de sneltrein naar Den Haag Centraal
De storing is doorgegeven, dus binnen een paar dagen moet hij weer correct zijn...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Vandaag werd de s9100 waar ik in zat zowel in Groningen als in Hoogeveen gepromoveerd tot intercity naar Zwolle...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
En de NMBS dan?Marc schreef:In Maastricht had Prorail weer een nieuwe tekst bedacht voor op de borden: "Wij heten u van harte welkom op dit station. Prorail, NS en Veolia."
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Dit stond ook op Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal vandaag, maar dan ook zonder Veolia uiteraard.Marc schreef:In Maastricht had Prorail weer een nieuwe tekst bedacht voor op de borden: "Wij heten u van harte welkom op dit station. Prorail, NS en Veolia."
Groet, R :) nald
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
En in Dordrecht zag ik 'm vandaag ook voor 't eerst, maar dan in de vorm "Wij heten u van harte welkom op dit station. Prorail, NS en Arriva" uiteraard
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
De CTA op Rotterdam spoor 4 bij de loopbrug twijfelde erg of het nou een stoptrein of intercity was die naar Venlo mocht rijden. Het ene deel van het flapje toonde stoptrein, het andere deel intercity.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Owja... op spoor 4 in Dordrecht zijn volgens de CTA aan de b-zijde van de tunnel alle IC's naar het zuiden internationale treinen
En die van spoor 7b in Rotterdam toont als 'ie blanco moet zijn steeds "Schiedam Centrum" op het boekje linksboven.
En die van spoor 7b in Rotterdam toont als 'ie blanco moet zijn steeds "Schiedam Centrum" op het boekje linksboven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
In Groningen gaan vrolijk nog steeds treinen naar Amsterdam Zuid WTC. Het station is tenslotte net van naam gewijzigd...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Vandaag (gisteren als ik dit schrijf al ) heb ik vooral in het oosten des lands rondgehangen met treinen. Hierbij liep ik tegen een aantal CTA-rariteiten op:
Allereerst in Zutphen een in de soep gedraaid boekje:
Daarnaast een CTA die de trein een toch wel aparte rit wilde laten maken:
Een intercity, stoppend op alle tussengelegen stations, naar Nijmegen. Vervolgens naar 's-Hertogenbosch en dan toch maar weer naar Nijmegen
Welke treinserie doet/deed overigens het traject Nijmegen-'s-Hertogenbosch aan en stopt hierbij enkel in Oss? Ik dacht dat er op dat traject enkel een stoptrein reed.
En in Hengelo vertrok ergens tussen twee en drie uur een trein naar Enschede. De vraag is echter: wanneer precies?
Allereerst in Zutphen een in de soep gedraaid boekje:
Daarnaast een CTA die de trein een toch wel aparte rit wilde laten maken:
Een intercity, stoppend op alle tussengelegen stations, naar Nijmegen. Vervolgens naar 's-Hertogenbosch en dan toch maar weer naar Nijmegen
Welke treinserie doet/deed overigens het traject Nijmegen-'s-Hertogenbosch aan en stopt hierbij enkel in Oss? Ik dacht dat er op dat traject enkel een stoptrein reed.
En in Hengelo vertrok ergens tussen twee en drie uur een trein naar Enschede. De vraag is echter: wanneer precies?
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
De IC's Arnhem --> Roosendaal ;) Een paar jaar terug deed de sneltrein Zwolle --> Roosendaal dit ook.Dubbele P schreef:Welke treinserie doet/deed overigens het traject Nijmegen-'s-Hertogenbosch aan en stopt hierbij enkel in Oss? Ik dacht dat er op dat traject enkel een stoptrein reed.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten