OVer je reiservaringen in december 2011
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Nou, Minstens vergelijkbaar met de zaanlijn
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
De s2600 heeft best een krappe rijtijd op de Westtak. De treinen van Hispeed doen het in 14 of 15 minuten, de s2600 krijgt er 16 of 17 minuten voor. Daarna een kering in 8 minuten. Heb je een vertraging van 5 minuten dan houd je dus nog 3 minuten over, niet buitengewoon royaal.
Efficient en noodzakelijk, maar de treinserie is best gevoelig ingelegd zoals je ziet.
Efficient en noodzakelijk, maar de treinserie is best gevoelig ingelegd zoals je ziet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Op de Zaanlijn zijn de snelheidsverschillen door de grotere hoeveelheden stops en de overwegen bij een aantal haltes veel groter. Slecht voorbeeld. De Zaanlijn is daarmee "veel drukker".JeffreyMeijer schreef:Nou, Minstens vergelijkbaar met de zaanlijn
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Zo "bizar veel" is +9 t.o.v. +5 toch niet? 4 minuten extra vertraging, dat is ook wel ongeveer de tijd die een sprinter nodig heeft om te stoppen op 3 stations.Klaasje schreef:Zo druk is die hele westtak nou ook weer niet hoor.... Al gaat er wel iets goed fout, want drie stationnetjes achter een sprinter hangen zou niet voor bizar veel vertraging moeten zorgen. (Tenzij die ook weer notoir te laat vertrekt..)
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Ik zat vanochtend vroeg voor het eerst sinds maanden weer eens in een DDM1 trein. De HC beklaagde zich tegenover een collega dat het vertrekken van de trein iedere keer wat trager is dan gewend door het sluiten van de deuren wat zo lang duurt.
Ik weet 't niet, maar DDM1 heeft toch gewoon dezelfde vertrekprocedure als ander mat?
Ik weet ook niet of het een vooroordeel is, maar ik heb het idee dat een DDM1 van binnen een stuk stiller is tijdens het rijden dan een DDar.
Ik weet 't niet, maar DDM1 heeft toch gewoon dezelfde vertrekprocedure als ander mat?
Ik weet ook niet of het een vooroordeel is, maar ik heb het idee dat een DDM1 van binnen een stuk stiller is tijdens het rijden dan een DDar.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Bij DDM-1 gaan de deuren volgens mij inderdaad iets trager open en dicht dan bij DDAR. Al rijdt dat spul wel sneller dan VIRM. Netto zal het weinig uitmaken qua rijtijden denk ik.
Het grote probleem is dat er elders al is geconstateerd dat het vrijwel dagelijk meerdere keren voorkomt. Daarmee zijn het niet bizar grote vertragingen maar komt het wel bizar vaak voor. (Zoals ik dus ook schreef)Geert schreef:Zo "bizar veel" is +9 t.o.v. +5 toch niet? 4 minuten extra vertraging, dat is ook wel ongeveer de tijd die een sprinter nodig heeft om te stoppen op 3 stations.Klaasje schreef:Zo druk is die hele westtak nou ook weer niet hoor.... Al gaat er wel iets goed fout, want drie stationnetjes achter een sprinter hangen zou niet voor bizar veel vertraging moeten zorgen. (Tenzij die ook weer notoir te laat vertrekt..)
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Die stoptrein was volgens mij wel op tijd. Als mijn trein daar vlak achter zat had die toch makkelijk op schiphol voor kunnen gaan? Nogal onzinnig om die paar mensen naar Hoofddorp en Sassenheim blij te maken ten koste van een +8 voor een intercity. En in dit geval hadden ze waarschijnlijk beide de extra tijd er grotendeels weer uitk kunnen rijden.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Nu ik naar de BSO van Den Haag CS kijk valt me wel op dat de s4300 en de s6300 een niet al te ruime keertijd hebben op Den Haag Centraal. Die even laten wachten geeft eerder problemen dan dat je er problemen mee oplost. Het zit allemaal misschien wat kwetsbaar in elkaar waardoor bijsturen met een inhaling ook niet bepaald gewenst is.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
BSO? Is dat een soort spoorbezettingsgrafiek?
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Eigenlijk is het BSO (Basisspooropstelling) de basis van de Spoorbezettingsgrafiek als ik me niet vergis.. (eigenlijk keek ik dus niet naar de BSO.)
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Op die stations stappen ook weer mensen in die in Leiden met een andere trein verder willen.iljitsch schreef:Die stoptrein was volgens mij wel op tijd. Als mijn trein daar vlak achter zat had die toch makkelijk op schiphol voor kunnen gaan? Nogal onzinnig om die paar mensen naar Hoofddorp en Sassenheim blij te maken ten koste van een +8 voor een intercity. En in dit geval hadden ze waarschijnlijk beide de extra tijd er grotendeels weer uitk kunnen rijden.
@Klaasje: In de avonduren keert de s4300 op het keerspoor ten zuiden van Leiden Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
De 4300 rijdt 's avonds en in het weekend maar tot/vanaf Leiden Centraal en in de vakantieperioden (nu dus, kerstvakantie) ook doordeweeks.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Ik heb het idee dat hier wel wat verbeterd is, vroeger deed de Thays Amsterdam Centraal-Schiphol in 12 minuten, terwijl de sneltrein er 20 minuten over deed. Dat is 8 minuten rijtijdverschil voor twee stations..., nu is dat dichter bij elkaar getrokken en voor mijn gevoel rijdt het beter door. Verder is de oude lijn niet erg flexibel, tussen Hoofddorp en Leiden zijn zelfs amper overloopwissels, Nieuw Vennep en Sassenheim zijn haltes langs de vrije baan.Bee schreef:De s2600 heeft best een krappe rijtijd op de Westtak. De treinen van Hispeed doen het in 14 of 15 minuten, de s2600 krijgt er 16 of 17 minuten voor. Daarna een kering in 8 minuten. Heb je een vertraging van 5 minuten dan houd je dus nog 3 minuten over, niet buitengewoon royaal.
Efficient en noodzakelijk, maar de treinserie is best gevoelig ingelegd zoals je ziet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Weet niet of het bericht hier goed staat, dan wel al gemeld is. Dinsdag 27-12 zag ik rond half 1 's middags op de A27 een Utrechtse sneltram (iets van 5017 meende ik) op een dieplader. Kwam uit Utrecht en reed t.h.v. afslag Hilversum, zo niet richting Hilversum dan verder richting de A1/A6.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
s2100 in Schiedam richting Delft van16.57 u zit verre van vol met 8 bakken VIRM: heb een heel vierzitje voor mezelf.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
In Amersfoort stond zo'n halfuur geleden een defecte trein aardig in de weg te staan, zo te zien een s5600 met DDAR die spoor 7 bezet hield.
Werd allemaal wel netjes opgelost: de NoordOost ri. Den Haag / Schiphol werd naar spoor 4a en 5a gestuurd waarbij de cross-platform overstap dus gehandhaafd bleef (na even wachten van de trein naar Schiphol aangezien beide treinen niet tegelijk naar dit afwijkende spoor konden doorwisselen)
Werd allemaal wel netjes opgelost: de NoordOost ri. Den Haag / Schiphol werd naar spoor 4a en 5a gestuurd waarbij de cross-platform overstap dus gehandhaafd bleef (na even wachten van de trein naar Schiphol aangezien beide treinen niet tegelijk naar dit afwijkende spoor konden doorwisselen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Vandaag verdacht veel Italiaans tegengekomen in de treinen!
Ook raad ik iedereen de bizzliners van EBS aan, top zetels daarin!
Ook raad ik iedereen de bizzliners van EBS aan, top zetels daarin!
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Amsterdam is op de een of andere manier een zeer aantrekkelijke stad voor zowel Italianen als Spanjaarden. Ik ken wel een aantal Italianen, ook een aantal die zich definitief gevestigd hebben in Nederland, die het ook altijd opvalt dat er tijdens de Italiaanse vakantieperiodes wel heel erg veel Italianen in Amsterdam rondlopen. Ik kon echter niet alle groepen identificeren als Italianen, maar dat blijken dan weer Spanjaarden, hoorde ik van een van de uitwisselingsstudenten die bij mij in het blok wonen. Ze had een hele grote Spaanse vlag in de woonkamer hangen dus ik vermoed dat ze wel iets van het land afweet
Overigens vermoed ik dat het toerisme uit Spanje de laatste tijd flink is ingezakt gezien de erg slechte economische omstandigheden daar, maar met cijfers kan ik het niet onderbouwen.
Overigens vermoed ik dat het toerisme uit Spanje de laatste tijd flink is ingezakt gezien de erg slechte economische omstandigheden daar, maar met cijfers kan ik het niet onderbouwen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Ik kan het verschil meestal wel opmaken aan de taal die ze spreken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Wat voor mij erg irritant is is dat de vluchten van Madrid naar schiphol altijd erg duur zijn als er in Spanje vrije dagen zijn. Blijkbaar is Amsterdam een populaire bestemming voor ze.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Die zal waarschijnlijk onderweg naar VDL Berkhof in Heerenveen onderweg zijn geweest waar die trams verbouwd wordenJurre schreef:Weet niet of het bericht hier goed staat, dan wel al gemeld is. Dinsdag 27-12 zag ik rond half 1 's middags op de A27 een Utrechtse sneltram (iets van 5017 meende ik) op een dieplader. Kwam uit Utrecht en reed t.h.v. afslag Hilversum, zo niet richting Hilversum dan verder richting de A1/A6.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Je kan wel merken dat het kerstvakantie is. Connexxion reed op spitslijn 202 gisterochtend met de 3715 (Frysker). Kon ook makkelijk met wel drie passagiers aan boord. Ik werd door het ding ingehaald op de A1 net voor Muiden.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Een DDM1 heeft exact dezelfde vertrekprocedure als ander materieel met een centrale deursluiting. Wat maakt dat het wat langer duurt, is dat de deuren iets trager zijn met sluiten ten opzichte van ander materieel en zelfs DDAR, terwijl het zo op het oog dezelfde deuren zijn. Als DDM1 langs een perron staat in een binnenboog, wil er ook nog weleens een deur blijven hangen en net niet in de vergrendeling vallen. Kennelijk is de deuraandrijving zwakker of gewoon oud aan het worden.Caspar schreef:Ik zat vanochtend vroeg voor het eerst sinds maanden weer eens in een DDM1 trein. De HC beklaagde zich tegenover een collega dat het vertrekken van de trein iedere keer wat trager is dan gewend door het sluiten van de deuren wat zo lang duurt.
Ik weet 't niet, maar DDM1 heeft toch gewoon dezelfde vertrekprocedure als ander mat?
Ik weet ook niet of het een vooroordeel is, maar ik heb het idee dat een DDM1 van binnen een stuk stiller is tijdens het rijden dan een DDar.
Wat wel anders is ten opzichte van ander materieel, is dat je in de cabine van zowel het stuurrijtuig als destijds de loc 1800 pas de gong en de groene lamp krijgt als ook de laatste deur dicht is. Bij ander mat hoor je de gong al als de hc voor de eerste keer begint met sleutelen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Niks bijzonders te melden, maar ik wilde toch even vertellen dat de éénnalaatste stopper Roosendaal - Vlissingen van het jaar met mat'64 gereden wordt.
Eerder op de dag met SLTs van Ypenburg naar Terwijde en later Utrecht CS, en daarna VIRMs zonder wifi :-( naar Den Bosch en Roosendaal. Begon nog redelijk vol maar aan het eind was daar niks van OVer. In die laatste VIEM viel me op dat binnen zelfs geen display voor de bestemming was terwijl dat tussen Den Haag en Amsterdam al heel lang gebruikelijk is.
Eerder op de dag met SLTs van Ypenburg naar Terwijde en later Utrecht CS, en daarna VIRMs zonder wifi :-( naar Den Bosch en Roosendaal. Begon nog redelijk vol maar aan het eind was daar niks van OVer. In die laatste VIEM viel me op dat binnen zelfs geen display voor de bestemming was terwijl dat tussen Den Haag en Amsterdam al heel lang gebruikelijk is.
Re: OVer je reiservaringen in december 2011
Van allen VIRM-stellen hebben slechts 2 stellen pas OBIS/Wifi. De VIRM4-IV'tjes (9547+) hebben geen display's meer. De stellen worden niet gescheiden ingezet, dus overal waar VIRM-IV'tjes zijn ingedeeld kunnen ze rijden.iljitsch schreef:Niks bijzonders te melden, maar ik wilde toch even vertellen dat de éénnalaatste stopper Roosendaal - Vlissingen van het jaar met mat'64 gereden wordt.
Eerder op de dag met SLTs van Ypenburg naar Terwijde en later Utrecht CS, en daarna VIRMs zonder wifi :-( naar Den Bosch en Roosendaal. Begon nog redelijk vol maar aan het eind was daar niks van OVer. In die laatste VIEM viel me op dat binnen zelfs geen display voor de bestemming was terwijl dat tussen Den Haag en Amsterdam al heel lang gebruikelijk is.
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten