Zo, dan weet iedereen waar het over gaat.Hageneis schreef:De HC van trein t2169 vond het nodig om precies af te fluiten toen trein t2656 binnenliep te Ledn. Hoezo klant op 1, 2en 3 bij NS?
OVer je reiservaringen in februari 2015
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Vandaag ben ik meegeweest met Lijn 468 tussen Milheeze en Deurne en had zowaar een medereiziger die er in Milheeze uit moest. Vanaf Deurne heb ik een rondje Lijn 462 gemaakt. Geweldige route langs de Helenavaart. Chauffeur was tevens ook vrijwilliger bij de VVV en vertelde me over de omgeving. Tevens reed de chauffeur lekker door met 80 km/h over een weg vol met gaten en kuilen die hij perfect wist te liggen
Naar huis DDAR met echte 1e klas en daarom klasse wissel geladen.
S'avonds ging ik nog ff naar Helmond en zou ik in eerste instantie de laatste Lijn 552 nemen. Helaas is die niet gekomen dus maar de t9668 genomen. Had ik weer de 1766 en dit keer zat ik 2e klas.
Onderweg naar huis liep ik 552 nog te lijf en stond onbeheerd defect bij de Biezenpoort. Vandaar dat mijn bus niet heeft gereden :')
Naar huis DDAR met echte 1e klas en daarom klasse wissel geladen.
S'avonds ging ik nog ff naar Helmond en zou ik in eerste instantie de laatste Lijn 552 nemen. Helaas is die niet gekomen dus maar de t9668 genomen. Had ik weer de 1766 en dit keer zat ik 2e klas.
Onderweg naar huis liep ik 552 nog te lijf en stond onbeheerd defect bij de Biezenpoort. Vandaar dat mijn bus niet heeft gereden :')
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Het is inderdaad een leuke weg tussen Helenaveen en Griendtsveen, je wordt alle kanten op geslingerd. Ben er laatst nog over heen gereden met de auto. Het blijft één van de mooiere gebieden van Zuidoost-Brabant/Noord-Limburg.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Wat is er niet duidelijk?Bee schreef:Zo, dan weet iedereen waar het over gaat.Hageneis schreef:De HC van trein t2169 vond het nodig om precies af te fluiten toen trein t2656 binnenliep te Ledn. Hoezo klant op 1, 2en 3 bij NS?
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Treinnummers krijgen verduidelijking als je er een t voor zet en afkortingen beginnen met een hoofdletter :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Ah, dan heb ik dat weer geleerd. Bedankt!Bee schreef:Treinnummers krijgen verduidelijking als je er een t voor zet en afkortingen beginnen met een hoofdletter :)
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Gisteren afscheid genomen van het spoorviaduct in Delft, toen ik vanuit Antwerpen onderweg was naar Den Haag. Leuk om dat uitzicht over de stad nog één keer te aanschouwen. Opvallend veel fotomomenten langs de route, maar dat was ook wel te verwachten. :)
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Alweer zo'n weekend met spookwerkzaamheden op Utrecht Centraal... om een of andere duistere reden waren de s500, s12500, s1700 en s11700 vandaag geknipt in Utrecht, maar van enige werkzaamheden die dat nodig maakten was niets te zien.
Vanuit Amersfoort werd op spoor 8 gekeerd, vanaf Den Haag op 9 en vanaf Rotterdam op 11B, alle gebruikelijke sporen waren dus ook gewoon te bereiken. Kennelijk konden alleen spoor 29 en 27 niet gebruikt worden, maar dat lijkt meer op een wisselstoring dan op werkzaamheden.
En tja, waarom zou je ook klantvriendelijk zijn... de (1)1700 werd dus ook nog eens niet gesplitst in Gouda, daar mochten de reizigers overstappen op de s12800. (Of was dat laatste om langere treinen op de omreisroute voor Delft te hebben, dat zou nog kunnen)
Vanuit Amersfoort werd op spoor 8 gekeerd, vanaf Den Haag op 9 en vanaf Rotterdam op 11B, alle gebruikelijke sporen waren dus ook gewoon te bereiken. Kennelijk konden alleen spoor 29 en 27 niet gebruikt worden, maar dat lijkt meer op een wisselstoring dan op werkzaamheden.
En tja, waarom zou je ook klantvriendelijk zijn... de (1)1700 werd dus ook nog eens niet gesplitst in Gouda, daar mochten de reizigers overstappen op de s12800. (Of was dat laatste om langere treinen op de omreisroute voor Delft te hebben, dat zou nog kunnen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Zou dat knippen in Utrecht niet ook zijn om langere treinen mogelijk te maken zonder dat je daar eindeloos veel materieel en personeel voor nodig hebt? Sowieso hadden ze dat wel beter kunnen aankondigen natuurlijk...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Dan nog hooguit voor de treinen uit de richting Zwolle, de s1700 en s11700 rijden in het weekend immers normaal al met dubbele stellen dus daarbij zou een aansluitend pendeltreintje naar Rotterdam volstaan.
Alhoewel... als ik zo eens op OVTijden kijk zie ik allemaal losse stelletjes VIRM en maximaal 7 bakken ICM rijden tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag. Dat ziet er nou niet echt uit als grootschalig langere treinen, ze zijn gewoon net zo lang als anders.
Alhoewel... als ik zo eens op OVTijden kijk zie ik allemaal losse stelletjes VIRM en maximaal 7 bakken ICM rijden tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag. Dat ziet er nou niet echt uit als grootschalig langere treinen, ze zijn gewoon net zo lang als anders.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Vanmiddag de s12700 van 17:03 van Den Haag naar Schiphol genomen. Voor Schiphol reden we met een slakkengangetje, en stopten we tot driemaal aan toe (waarvan een keer in de tunnel). Aankomst op Schiphol was met +8/9, waardoor mijn overstap op de s3300 foetsjie was (al bleek die achteraf ook een aardige vertraging te hebben).
Op spoor 3 kon ik wel in de s2600 springen (die vandaag vanuit Den Haag Centraal reed, had ik net zo goed daar op kunnen stappen). Hoewel er Lelystad p de borden stond, bleek dat bij binnenkomst van die trein gewoon Kersenboogerd op de borden had gestaan en dat niemand dus de moeite had genomen om dit om te roepen (maar wel om de borden te veranderen).
Op spoor 3 kon ik wel in de s2600 springen (die vandaag vanuit Den Haag Centraal reed, had ik net zo goed daar op kunnen stappen). Hoewel er Lelystad p de borden stond, bleek dat bij binnenkomst van die trein gewoon Kersenboogerd op de borden had gestaan en dat niemand dus de moeite had genomen om dit om te roepen (maar wel om de borden te veranderen).
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9192
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Wegens de spoorwerkzaamheden deze week bij Delft rijden de noordelijke delen de s2600 en s12600 van/naar Den Haag Centraal in plaats van HS. Vraag me overigens niet waarom. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Er zijn nogal wat mensen die zich dat afvragen... Vooral ook omdat NS dit niet duidelijk en pas heel laat heeft gecommuniceerd. Wellicht heeft het te maken met beperkte mogelijkheden om te keren op Den Haag HS? Of men wil de reizigers richting Rotterdam pushen om de trein via Gouda te nemen i.p.v. de treinvervangende bussen?
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Ik vroeg mij ook af waarom de s2600 naar Den Haag Centraal gaat, temeer omdat 'ie ook gewoon stopt op Laan van NOI. Prop daar nog wat Schipholgangers bij... De s2100 heeft gewoon Leiden Centraal als eindpunt.Milco schreef:Wegens de spoorwerkzaamheden deze week bij Delft rijden de noordelijke delen de s2600 en s12600 van/naar Den Haag Centraal in plaats van HS. Vraag me overigens niet waarom. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Ik vermoed dat Den Haag HS geen standplaats is en er daarom niet gekeerd wordt i.v.m. pauzes van het personeel?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Ik heb het idee dat men dit doet zodat reizigers meer overstapmogelijkheden op de trein naar Gouda hebben, maar Den Haag HS heeft nu wel de meest karige bediening sinds de opening van het station. Erg onhandig als je dacht gewoon naar je werk vlakbij Den Haag HS te kunnen pendelen uit je uit Leiden komt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Er zijn normaal gesproken genoeg uitstappers op HS... Al rijden er natuurlijk aardig wat trams tussen CS en HS, dus dat verzacht de pijn een beetje. Maar alleen op tram 1 (die halteert bij halte Schedeldoekshaven) is een NS-vervoersbewijs geldig...
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
HS is ook beperkt beschikbaar, ook daar zijn ze aan het sleutelen..
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Maar meer dan twee treinen per uur in een zeer beperkt tijdvenster moet toch wel lukken? Op zondagochtend was Gv zelfs enige uren helemaal niet bediend (tussen 06:25 en 11:28 vertrokken er geen treinen) zonder dat hier op NS.nl een melding over stond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
De laatste tijd lijkt het niet echt best te gaan met de schoonmaak van de treinen... de t1718 kreeg er vandaag in Amersfoort een stelletje bij wat bezaaid met oude kranten en ander afval van de Bokkeduinen kwam.
Kennelijk wordt er tegenwoordig voor het afrangeren ook geen rondje door de trein meer gemaakt, want vond nog wat vergeten voorwerpen ook die duidelijk zichtbaar op een tafeltje lagen. Gelukkig zat de machinist die het stel voorgerangeerd had er nog op, waardoor ik het makkelijk even af kon geven.
Kennelijk wordt er tegenwoordig voor het afrangeren ook geen rondje door de trein meer gemaakt, want vond nog wat vergeten voorwerpen ook die duidelijk zichtbaar op een tafeltje lagen. Gelukkig zat de machinist die het stel voorgerangeerd had er nog op, waardoor ik het makkelijk even af kon geven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Als de s2600 niet naar Gv rijdt, is de s2200 dan de enige trein die dat station bedient?
Maar 's avonds laat rijdt de s2200 niet, of pendelt hij dan deze week Gv - Ledn?
Maar 's avonds laat rijdt de s2200 niet, of pendelt hij dan deze week Gv - Ledn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Nee, wanneer de s2200 normaalgesproken niet zou rijden (zondagochtend tot half twaalf en 's avonds na half elf), rijdt deze nu ook niet. Gv kent nu een bediening van 2x per uur en geen treinen (none whatsoever) op zondagochtend of 's avonds.
Leiden - Den Haag wordt nu als volgt bediend:
- s700 / s12700 Gn / Lw - Asdz - Shl - Gvc
- s2100 Asd - Hlm - Ledn
- s2200 Asd - Hlm - Gv (niet 's avonds en zondagochtend)
- s2600 Lls - Asd - Shl - Gvc
- s5700 Ut - Hvs - Shl - Gvc
- s6300 Hlm - Gvc (ook in de avond en op zondag door naar Gvc)
Leiden - Den Haag wordt nu als volgt bediend:
- s700 / s12700 Gn / Lw - Asdz - Shl - Gvc
- s2100 Asd - Hlm - Ledn
- s2200 Asd - Hlm - Gv (niet 's avonds en zondagochtend)
- s2600 Lls - Asd - Shl - Gvc
- s5700 Ut - Hvs - Shl - Gvc
- s6300 Hlm - Gvc (ook in de avond en op zondag door naar Gvc)
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Vanmorgen was het beduidend drukker in RandstadRail lijn E richting Den Haag Centraal. Wellicht komt het doordat ik 'm tien minuten eerder had dan gisteren, maar het zou ook goed kunnen dat meer mensen hebben ontdekt dat het een veel sneller alternatief is dan omreizen via Gouda... Gevolg was wel dat er aardig wat mensen moesten staan, maar haringen-in-een-ton-situaties deden zich nog lang niet voor.
Wat dan wel weer onhandig was: volgens de borden zou de volgende metro pas over 17 minuten vertrekken (en die daarna dan weer over 22 minuten). Volgens berichten op Twitter was er een onwel geworden passagier. Op de DRIS'sen stond ook een melding over defect materieel, maar dat zou alleen invloed gehad moeten hebben op lijn D.
Wat dan wel weer onhandig was: volgens de borden zou de volgende metro pas over 17 minuten vertrekken (en die daarna dan weer over 22 minuten). Volgens berichten op Twitter was er een onwel geworden passagier. Op de DRIS'sen stond ook een melding over defect materieel, maar dat zou alleen invloed gehad moeten hebben op lijn D.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
Dat is ook behoorlijk karig. :?Thom69 schreef:Nee, wanneer de s2200 normaalgesproken niet zou rijden (zondagochtend tot half twaalf en 's avonds na half elf), rijdt deze nu ook niet. Gv kent nu een bediening van 2x per uur en geen treinen (none whatsoever) op zondagochtend of 's avonds.
Ook in buslijn 40 was het vanochtend erg druk. Logisch ook, want zeker voor reizigers naar de TU Delft is dat een stuk sneller dan met de treinvervangende bus.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2015
@Daniel: ik verbaas mij er zelf over dat er soms n iet wordt schoongemaakt. In Den Haag hebben de s700/s12700 een korte keertijd, en er loopt zelfs niet eens schoonmaakpersoneel om de ergste troep op te ruimen.
Vandaag reden mijn s2600 volgens mijn bron (Bee!) 's ochtends met VIRM12 en 's middags met VIRM10, dus dat was wel weer fijn. :)
Op de heenweg had ik de s2600 die rond 08:45 aankwam op Den Haag Centraal. De HC was even de kluts kwijt met overstapmogelijkheden: voor Delft moest tram 1 naar Schiedam Centrum worden genomen en daar worden overgestapt op de bus naar Delft. En voor Rotterdam moest om worden gereisd via Utrecht...
Vandaag reden mijn s2600 volgens mijn bron (Bee!) 's ochtends met VIRM12 en 's middags met VIRM10, dus dat was wel weer fijn. :)
Op de heenweg had ik de s2600 die rond 08:45 aankwam op Den Haag Centraal. De HC was even de kluts kwijt met overstapmogelijkheden: voor Delft moest tram 1 naar Schiedam Centrum worden genomen en daar worden overgestapt op de bus naar Delft. En voor Rotterdam moest om worden gereisd via Utrecht...
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten