(BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
(BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Onderweg op de fiets kwam ik vanmiddag in Alblasserdam dit haltebordje tegen. Zoek de fout ...
Bij deze halte is trouwens ook heel "professioneel" met een markeerstift aangegeven welke ritten van lijn 90 niet bij deze halte aan de doorgaande weg vertrekken. Waar ze wel vertrekken staat er met pen onder geschreven: van de keerlus van 16 en 89 enkele meters verderop. Het gaat hier namelijk om de ritten die Zuidplein - Alblasserdam v.v. rijden.
Bij deze halte is trouwens ook heel "professioneel" met een markeerstift aangegeven welke ritten van lijn 90 niet bij deze halte aan de doorgaande weg vertrekken. Waar ze wel vertrekken staat er met pen onder geschreven: van de keerlus van 16 en 89 enkele meters verderop. Het gaat hier namelijk om de ritten die Zuidplein - Alblasserdam v.v. rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Een echte Rotterdammer die is blijven haken bij de 'R'
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Achja, het kan gekker. 2 weken geleden toen ik en mijzelf bivakkeerde op Ameland stond er in Nes een bushalte van (oorspronkelijk) lijn 130 naar het centrum van Nes (en indien afvaart: naar de veerhaven).
Alleen is sinds 1-1 2009 het centrum van Nes auto-vrij gemaakt. Dus lijn 130 komt niet meer langs die halte en gaat via de rotonde bij Nes (Er is maar 1 rotonde bij Nes, dus dat scheelt.) Lijn 132 vanuit Camping Duinoord/ Strand Nes naar de veerhaven gaat nu ook via die rotonde; via de oude halte van de 130.
En dan nu waar het eigenlijk om draait: Ze hadden blijkbaar geen stikkers meer, er is met een watervaste stift de 0 ingekleurd en een 2 achter gezet. Heel proffessioneel
Alleen is sinds 1-1 2009 het centrum van Nes auto-vrij gemaakt. Dus lijn 130 komt niet meer langs die halte en gaat via de rotonde bij Nes (Er is maar 1 rotonde bij Nes, dus dat scheelt.) Lijn 132 vanuit Camping Duinoord/ Strand Nes naar de veerhaven gaat nu ook via die rotonde; via de oude halte van de 130.
En dan nu waar het eigenlijk om draait: Ze hadden blijkbaar geen stikkers meer, er is met een watervaste stift de 0 ingekleurd en een 2 achter gezet. Heel proffessioneel
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Wat is dit nu toch weer voor onzin; de hele buurt ligt te slapen en dan gaat de buschauffeur zijn bus achteruit inparkeren op de halte terwijl je er natuurlijk gewoon voorwaarts in kunt rijden. BLIEP BLIEP BLIEP BLIEP BLIEP BLIEP BLIEP BLIEP, laat hem vooral niet te kort in zijn achteruitversnelling staan...
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Heb je wel eens gevraagd waarom die buslijn uberhaubt bestaat?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Het heeft even geduurd (een kleine 3 maanden...), maar eindelijk zijn de haltes Mijnsheerenland, Romeinseweg en Binnenmaas ingevoerd in de Albatros!
Verder zijn de eerste bussen in de HWGO uitgevoerd met OV-Chipkasten, ik heb geen idee hoeveel bussen de kasten al hebben, aangezien ik vandaag 4 bussen gehad heb, waarvan slechts 1 wagen de kasten had.
Verder zijn de eerste bussen in de HWGO uitgevoerd met OV-Chipkasten, ik heb geen idee hoeveel bussen de kasten al hebben, aangezien ik vandaag 4 bussen gehad heb, waarvan slechts 1 wagen de kasten had.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Doen ze het ook, of is "De verbinding met de depotcomputer is gefaald"
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Nee, werken doet het nog niet. "Lijn 164/rit 7007 niet gevonden in tabel" stond er op de schermen. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Dat wisselt af met de melding waar Bee het over heeft: af en toe probeert'ie verbinding te maken namelijk D'r zit ook nog "Initialiseren Softload.ini", "Herkansing 1 Softload.ini" en "Herkansing 2 Softload.ini" tussen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Heb je het tegen MdJ of tegen mij?Bee schreef:Heb je wel eens gevraagd waarom die buslijn uberhaubt bestaat?
Als je het tegen mij hebt; die buslijn rijdt in opdracht van een fabriek, zodat de werknemers op tijd aanwezig kunnen zijn. Echter woont er geen enkele werknemer van die fabriek in Reisdorf, aangezien de bus altijd leeg het dorp verlaat.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
In het topic van juli had ik het afgelopen vrijdag al over een negenoog in Dordrecht dat niet op wit ging waardoor bijna een aanrijding gebeurde, vanmiddag hoorde ik echter dat meer achter zat...
De nieuwe verkeerslichten op de Oranjelaan in Dordt blijken namelijk niet meer op VETAG te werken, maar werken nu met KAR. Echter heeft de gemeente de verkeerde coördinaten aan Arriva doorgegeven, waardoor een bus komend vanaf het station die op het busbaantje gaat staan prioriteit aanvraagt bij het verkeerslicht van de baan daarnaast
In de andere richting werkt het overigens helemaal niet...
De nieuwe verkeerslichten op de Oranjelaan in Dordt blijken namelijk niet meer op VETAG te werken, maar werken nu met KAR. Echter heeft de gemeente de verkeerde coördinaten aan Arriva doorgegeven, waardoor een bus komend vanaf het station die op het busbaantje gaat staan prioriteit aanvraagt bij het verkeerslicht van de baan daarnaast
In de andere richting werkt het overigens helemaal niet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Nog terugkomend op die 9101: Loos alarm. Hij is weer veilig en wel gearriveerd in de garage van Zaandam.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Ik weet niet wat het is, maar ik heb de lssatste week/weken vrijwel dagelijks te maken met chauffeurs die haltes voorbij rijden terwijl er toch ruim op tijd gedrukt is :?
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Het GVB is een dependance begonnen in Flesland?Fles schreef:Ik weet niet wat het is, maar ik heb de lssatste week/weken vrijwel dagelijks te maken met chauffeurs die haltes voorbij rijden terwijl er toch ruim op tijd gedrukt is :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Ik had toevallig vrijdag een chauffeur die volgens mij nog niet wakker is (op een ritje gebeurde het drie keer dat er mensen hadden gedrukt maar de chauffeur vergat de deuren te openen of de halte voorbij reed) :?Fles schreef:Ik weet niet wat het is, maar ik heb de lssatste week/weken vrijwel dagelijks te maken met chauffeurs die haltes voorbij rijden terwijl er toch ruim op tijd gedrukt is :?
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Gisteren maar eens even het automatisch opladen van mijn OV-chipkaart uitgeprobeerd. Na het aanvragen via internet kreeg ik vorige week de brief in huis, dus gisteren ermee naar het GVB Tickets & Info in Amsterdam (dichterbij huis lukt nog niet , in ieder geval een reden om er even een tripje aanvast te knopen).
Na de kaart bij de "Tickets & Info" geactiveerd te hebben hierna maar even wat busritjes in de buurt van Amsterdam gemaakt, gaat op zich goed, alleen het uitchecken is even wennen. Vooral als je een onwillig "ov-chipkaartleesapparaat" in de Zuidtangent hebt. Nu was ik de enige die op een chipkaart reisde, maar als bij het eindpunt ongeveer 30 man willen uitchecken en zo'n ding hapert een keer, kan ik me voorstellen dat dit wel eens wat oponthoud kan geven :? .
Ook de tarieven vindt ik wel een beetje schimmig. Er zijn nu dus drie tarieven voor een enkeltje Amersfoort Station - Amersfoort Nieuwland: € 1.25 (Dalkaartje), € 1.44 (45-strippenkaart) en € 1.88 (OV chipkaart ).
Vooralsnog niet erg aantrekkelijk om de chipkaart op dit ritje te gebruiken dus.
Ik zou het toch wel sympathiek vinden als ze een rit met de chipkaart binnen de geldigheid van het dalkaartje maximaal € 1.25 zouden laten kosten, anders blijft toch nog iedereen een dalkaartje kopen (en we wilden toch juist van de wagenverkoop af, veiligheid en zo)?
Na de kaart bij de "Tickets & Info" geactiveerd te hebben hierna maar even wat busritjes in de buurt van Amsterdam gemaakt, gaat op zich goed, alleen het uitchecken is even wennen. Vooral als je een onwillig "ov-chipkaartleesapparaat" in de Zuidtangent hebt. Nu was ik de enige die op een chipkaart reisde, maar als bij het eindpunt ongeveer 30 man willen uitchecken en zo'n ding hapert een keer, kan ik me voorstellen dat dit wel eens wat oponthoud kan geven :? .
Ook de tarieven vindt ik wel een beetje schimmig. Er zijn nu dus drie tarieven voor een enkeltje Amersfoort Station - Amersfoort Nieuwland: € 1.25 (Dalkaartje), € 1.44 (45-strippenkaart) en € 1.88 (OV chipkaart ).
Vooralsnog niet erg aantrekkelijk om de chipkaart op dit ritje te gebruiken dus.
Ik zou het toch wel sympathiek vinden als ze een rit met de chipkaart binnen de geldigheid van het dalkaartje maximaal € 1.25 zouden laten kosten, anders blijft toch nog iedereen een dalkaartje kopen (en we wilden toch juist van de wagenverkoop af, veiligheid en zo)?
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
voorverkoop zou inderdaad altijd goedkoper moeten wezen dan wagenverkoop ja! Connexxion doet daar in Flevoland wel hun best op (soms door een prijsverhoging van een dalkaartje dan.. maar dat is ze vergeven)
Ik weet trouwens 1 plek waar de ov-chipkaart wel goedkoper is dan de strippenkaart. dat is namelijk straks in de bussen van Almere naar Amsterdam Zuid-Oost. Nu kost dat 7 strippen voor een reis van achter Almere Stad naar het Bijlmerstation. diezelfde reis kost straks 3,47 op de chip.(volgens 9292ov) Dat is al bijna het maximum aantal kilometers dat je kan rijden binnen die 7 strippen. Dus als je dichtbij de rand van de stad woont is het goedkoper.
Ik weet trouwens 1 plek waar de ov-chipkaart wel goedkoper is dan de strippenkaart. dat is namelijk straks in de bussen van Almere naar Amsterdam Zuid-Oost. Nu kost dat 7 strippen voor een reis van achter Almere Stad naar het Bijlmerstation. diezelfde reis kost straks 3,47 op de chip.(volgens 9292ov) Dat is al bijna het maximum aantal kilometers dat je kan rijden binnen die 7 strippen. Dus als je dichtbij de rand van de stad woont is het goedkoper.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Gisteren was ik op één na de enige passagiers in lijn 14 (Stadskanaal > Winschoten). Bij het instappen viel mij meteen dit bordje op.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Geen idee, het gebeurde mij zowel bij GVU als bij Veolia meerdere keren de afgelopen dagen..Bee schreef:Het GVB is een dependance begonnen in Flesland?Fles schreef:Ik weet niet wat het is, maar ik heb de lssatste week/weken vrijwel dagelijks te maken met chauffeurs die haltes voorbij rijden terwijl er toch ruim op tijd gedrukt is :?
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Stappen we tegenwoordig achteruit lopend de bus in?Pijnackerbus schreef:Gisteren was ik op één na de enige passagiers in lijn 14 (Stadskanaal > Winschoten). Bij het instappen viel mij meteen dit bordje op.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Als omleidingbussen voor de werkzaamheden aan de metrobaan (zie dit topic http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=7&t=2716) zijn de buslijnen 96 en 98 in het leven geroepen (zie de site van de RET).
Laatst gewijzigd door ODRAIL op wo 05 aug 2009, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
In metrostation Van Der Madeweg in Duivendrecht bleek een grote hoeveelheid asbest verwerkt te zijn, maar het project om de vernieuwing van het station te voltooien loopt daardoor een beetje chaotisch.
De bedoeling was, heb ik gehoord, om voor 27-7 het station af te hebben, zodat het daarna alle personeelsruimtes weer door het GVB gebruikt konden worden. Nouja, vorige week donderdag werd de ruimte weer door het GVB in gebruik genomen, meteen die dag moet het volledig ontruimd worden want er moest opeens een nieuwe vloer in. Gevolg: Medewerkers konden 6 uur lang niet naar het toilet, waardoor het struikgewas wat extra water kreeg
Nu is de oude verkoopruimte eindelijk helemaal leeggehaald, maar nu is er opeens weer asbest gevonden in een machinekamer van een lift. Precies op het moment dat het gesaneerd werd ging de lift kapot. Gevolg: de lift heeft dagen kapot gestaan :?
En nu zijn de poortjes weer uit de houten bekisting gehaald, zodat het weer allemaal netjes toonbaar is, gaan ze de lege ruimte voor de poortjes waar nu een tijdelijke balie van het GVB staat helemaal afzetten met hout omdat het glaswerk vervangen moet worden.
De bedoeling was, heb ik gehoord, om voor 27-7 het station af te hebben, zodat het daarna alle personeelsruimtes weer door het GVB gebruikt konden worden. Nouja, vorige week donderdag werd de ruimte weer door het GVB in gebruik genomen, meteen die dag moet het volledig ontruimd worden want er moest opeens een nieuwe vloer in. Gevolg: Medewerkers konden 6 uur lang niet naar het toilet, waardoor het struikgewas wat extra water kreeg
Nu is de oude verkoopruimte eindelijk helemaal leeggehaald, maar nu is er opeens weer asbest gevonden in een machinekamer van een lift. Precies op het moment dat het gesaneerd werd ging de lift kapot. Gevolg: de lift heeft dagen kapot gestaan :?
En nu zijn de poortjes weer uit de houten bekisting gehaald, zodat het weer allemaal netjes toonbaar is, gaan ze de lege ruimte voor de poortjes waar nu een tijdelijke balie van het GVB staat helemaal afzetten met hout omdat het glaswerk vervangen moet worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Vanwege de verstoring vanmiddag reed er een pendelmetro tussen Van der Madeweg en Amstelstation, dat leverde een vrij afwijkende bestemmingsaanduiding op, die er ongeveer zo uitzag:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Tof!
Kunnen die dingen ook M5 tonen trouwens? Ik dacht alleen M10 groen (50), M1 oranje (51), M3 rood (53) en M4 geel (54)?
Kunnen die dingen ook M5 tonen trouwens? Ik dacht alleen M10 groen (50), M1 oranje (51), M3 rood (53) en M4 geel (54)?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009
Ook de lijnfilm 53 van der Madeweg heb ik veelvuldig voorbij zien komen. Enig minpuntje zijn de schermen met vertrektijden, die geven vlak na vertrek van de metro toch weer Centraal Station aan ipv van der Madeweg. Op Duivendrecht komt ook elke keer 50 Isolatorweg weer tevoorschijn.
Overigens ook vrij bizar dat alle gesloten kantoortjes op de metrostations elke week schoongemaakt worden Het hokje van Verrijn Stuartweg werd vandaag schoongemaakt, en volgens iemand anders is gisteren Diemen Zuid ook schoongemaakt. Maar er komt daar echt nooit iemand
Overigens ook vrij bizar dat alle gesloten kantoortjes op de metrostations elke week schoongemaakt worden Het hokje van Verrijn Stuartweg werd vandaag schoongemaakt, en volgens iemand anders is gisteren Diemen Zuid ook schoongemaakt. Maar er komt daar echt nooit iemand
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten