De huidige U55 is inderdaad maar een kort stukje, maar de lijn wordt nog verlengd. Het deel tussen Brandenburger Tor en Alexanderplatz-U5 is nu in aanbouw en opent in 2017 of 2019. Het zal dan één lijn U5 worden van Hbf naar Hönow. Op de plek waar de lijn de U6 kruist komt een nieuw overstapstation Unter den Linden, en U6-station Französische Straße wordt gesloten.VIRM schreef:- Ik heb zelfs een hele metrolijn mogen 'uitrijden', namelijk de U55 tussen Hauptbahnhof en Brandenburger Tor. Wat is nu precies het nut van deze lijn, en zou het gewoon niet handiger zijn geweest om bovengronds een loopband ofzo aan te leggen? Nu bestaat deze lijn uit drie haltes, die volgensmij worden bediend met één metrootje.
Aansluitingen zul je vooral op treinstations horen. Op S-Bahnstations hoor je op een aardig aantal stations een omroep bij het binnenrijden van de trein om aan te kondigen welke dat is. Ik heb het zelf erg vaak gehoord op de ringlijn.VIRM schreef:- Veel trein/S-bahnstations hebben hun eigen perronomroep, waarbij bij aankomst aansluitingen worden omgeroepen. Netjes!
Is bijna nergens écht helemaal gelijkvloers. Perronhoogtes verschillen wel eens, vooral op de oude stations, en is ook nog afhankelijk van het materieeltype. Type F heeft een hogere vloer dan het nieuwere type H.VIRM schreef:- Twee van de drie metrolijnen waarin ik heb gereisd (U2 en U6) hadden geen gelijkvloerse instap met het perron.
Je gaat me toch niet volgen eah?! :'(Ardan schreef:Heb je het verder wel naar je zin gehad daar? Ik heb het plan in juli of augustus weer te gaan met eventueel een leuk omweggetje op de heenreis :) Als ik écht een smak geld kan lospeuteren zou ik het liefste flínk omgaan, via Wenen en Praag ofzo... *droomt vast vooruit*
Been there, done that, ik hang niet meer de stereotype toerist uit maar ga meer voor uitgaan, stadsleven en het moois buiten de ring. Én ik moet nog 4 uitlopertjes van de S-Bahn afrijden, vorige keer niet gelukt. S25 Tegel-Hennigsdorf, S5 Mahlsdorf-Strausberg Nord (die wordt pittig), S46/9 Grünau-Königs Wusterhausen en S2 Lichterfeld Süd-Blankenfelde. Blankenfelde wel met de trein geweest, niet per S-Bahn. En moet nog de oude stations Siemensstadt en Potsdam Pirschheide onderzoeken.VIRM schreef:Naja, waar ben je precies naar op zoek in Berlijn? Als je oude/historische dingen wilt zien, dan kom je zeker wel aan je trekken. :)
Dan zal er waarschijnlijk iets mis geweest zijn met de bus.Daniel schreef:Meest extreme geval wat ik er zogauw in de app langs zag komen: een 858 met +50 op een 5-minutendienst notabene
Lekkere vergelijking ook..casper_rzb schreef:Dan zal er waarschijnlijk iets mis geweest zijn met de bus.
Technische fout kan allemaal.
Zo heb ik de thalys eens gezien met +78 op Rotterdam CS
Just, no. Bollenstreek + Lente staat gelijk aan files die kunnen rijken van de A4 totaan Lisse, en van de N206 totaan Sassenheim. Hoort erbij, is niets bijzonders aan. :Ycasper_rzb schreef:Dan zal er waarschijnlijk iets mis geweest zijn met de bus.Daniel schreef:Meest extreme geval wat ik er zogauw in de app langs zag komen: een 858 met +50 op een 5-minutendienst notabene
Technische fout kan allemaal.
Zo heb ik de thalys eens gezien met +78 op Rotterdam CS
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten